Проблем с климатроника на пасат б5.5
- speed demon
- Мнения: 12
- Регистриран на: Пон 30 май 2011 22:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: palencia
Проблем с климатроника на пасат б5.5
Проблема е следния примерно слагам климатроника на 20 градуса но темперетурата която духа е мнг по-висока,намалям на 18 и няма никаква промяна.трябва да го сложа на ЛО за известно време и тогава да настроя искана от мен темперетура.По някога когато е изключен продължава да духа през централния отвор(смисъл когато колата се движи).Външната немперетура я отчита както трябва но явно има някакъв проблем с датчика за вътрешната темперетура или в конзолата която командва климатроника(поне така предполагам).
- mccoy
- Мнения: 993
- Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
- Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
- Двигател: N22A2
- Местоположение: Стара Загора
Re: Проблем с климатроника на пасат б5.5
Климатроника регулира температурата като намаля или увеличава скороста на вентилатора ,а не с промяна на температурата на изходящия въздух
- speed demon
- Мнения: 12
- Регистриран на: Пон 30 май 2011 22:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: palencia
Re: Проблем с климатроника на пасат б5.5
А какво тогава променя темперетурата на входящия въздух?И защо климатроника да променя само скороста на вентилатора?
- mccoy
- Мнения: 993
- Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
- Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
- Двигател: N22A2
- Местоположение: Стара Загора
Re: Проблем с климатроника на пасат б5.5
Темперетурата на входящия въздух зависи от това колко е загряла колата
Когато темперетурата в купето се добижи до зададената ,климатроника намаля скороста на вентилатора,а когато я достигне остава да работи на най-ниски обороти
Когато темперетурата в купето се добижи до зададената ,климатроника намаля скороста на вентилатора,а когато я достигне остава да работи на най-ниски обороти
- speed demon
- Мнения: 12
- Регистриран на: Пон 30 май 2011 22:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: palencia
Re: Проблем с климатроника на пасат б5.5
Немога да се съглася с теб когато е в режим ауто наистина е така както казваш силата на вентилатора намалява когато достигне зададената темперетура.Но когато нее в режим на ауто аз определям силата на вентилатора и настройвам градосите.
Re: Проблем с климатроника на пасат б5.5
mccoy написа:Темперетурата на входящия въздух зависи от това колко е загряла колата
Когато темперетурата в купето се добижи до зададената ,климатроника намаля скороста на вентилатора,а когато я достигне остава да работи на най-ниски обороти
Хич не си прав колега, освен да управлява вентилатора климатроника решава кога и колко топло/студено да пуска. Колегата с проблема да каже има ли някакви грешки.
- DimitarBT
- Мнения: 744
- Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: 2E
- Местоположение: Ловеч
- Контакти:
Re: Проблем с климатроника на пасат б5.5
много вероятно е да е изгорял дунапрена по калапите.много характерно за това е както казва колегата...или духа топло или духа студено.няма регулиране на потока.но това по-често се случва при по-старите пасати... може и да е някой датчик.колега направи диакностика..
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с климатроника на пасат б5.5

1. за проблема с топлото,което духа - климатроника мери каква е температурата в колата и според нея преценява какво и кога и колко да духа.Ако е по-ниска от зададената - духа макс. топло,докато достигне зададената,после започва да духа съвсем слабо и една идея по-топло,колкото да поддържа зададената.Ако зададената е по-ниска от тази в купето - духа студено,докато стигне зададената. Lo и Hi са двете крайности - при Lo духа макс. студено,на което е способен,при Hi духа макс. топло, което може.
Ако да кажем си го пуснал в режим Ауто или режим Екон и си му задал 22 градуса,то се стреми да стигне до тях,като ще вее макс. топло,ако в колата ти е 10 градуса или макс. студено,ако е 35.Същото важи и за другите градуси.Ако го изкараш от режим Ауто или Екон,започва да духа средна температура около тази,която си му задал (за да го изкараш от Ауто стига да му промениш оборотите на вентилатора ръчно).
Управлението на вентилатора също зависи от зададената и от вътрешната температура,защото ако трябва да охлажда - върти много бързо,ако трябва да затопля,върти по-бавно,защото ефективността на затоплянето при по-ниска скорост на вентилатора е по-голяма.Като достигне зададената температура,работи на много ниски обороти.
2. проблем с клапите не може да има,защото при В5 и В5.5 са изцяло пластмасови и няма как да смесва студен с топъл въздух,ако ел. мотора за това,не го реши.
3. за духането от духалките при спрян климатроник - има проблем с клапата,която определя въздушния поток.Тя работи заедно с тази се рециркулация на въздуха в купето (един и същи ел. мотор),много чест проблем при В5 и В5.5 - функцията и е да притваря въздуха,който влиза към вентилатора,за да може като се движиш примерно със 120км/ч да не влиза навътре повече въздух,от колкото трябва и да завърта вентилатора по-бързо и да нарушава работата на контролера.
За да видиш какво е положението,си пусни една самодиагностика и виж и данните,които ти показва за отделните температури,за да видиш кой датчик какво мери (туко виж този в купето показва -70 градуса и климатроника ти се опитва да те изпече

- marianchev
- Мнения: 2296
- Регистриран на: Вто 27 мар 2007 14:03
- Автомобил: Passat B5 + B6
- Двигател: AFN + BKP
- Местоположение: Вкъщи
Re: Проблем с климатроника на пасат б5.5
zfa159 написа::)
3. за духането от духалките при спрян климатроник - има проблем с клапата,която определя въздушния поток.Тя работи заедно с тази се рециркулация на въздуха в купето (един и същи ел. мотор),много чест проблем при В5 и В5.5 - функцията и е да притваря въздуха,който влиза към вентилатора,за да може като се движиш примерно със 120км/ч да не влиза навътре повече въздух,от колкото трябва и да завърта вентилатора по-бързо и да нарушава работата на контролера.
За да видиш какво е положението,си пусни една самодиагностика и виж и данните,които ти показва за отделните температури,за да видиш кой датчик какво мери (туко виж този в купето показва -70 градуса и климатроника ти се опитва да те изпече) ->
Искам да се извиня на автора на темата че ползвам неговата, но искам да задам въпрос на zfa159
Според този ПДФ като дам диагностика ми се появява единствено грешка 313 Fresh Air Inlet. Изчиствам както си е обяснено и веднага пак се появява. Влизам и в другото меню - OBD mode, там на 6-ти канал където е този Fresh AIr Inlet ми изписва -(минус) 51 градуса. При загасен двигател като дам на контакт за да запаля на дисплея на климатроника се появява същата тази тепмература. Нищо не примигва обаче (тоест няма проблем май


Колата е Б5 АФН
Между другото на OBD mode каналите които ми ги изкарва са до 44. Няма 45 където е температурата на мотора и нататък останалите неща.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с климатроника на пасат б5.5
Това,което ти дава като грешка е датчика за температурата,седи над вентилатора,но не може да се стигне до него,без да се свали таблото,защото е отвътре. Причината да не мига е,защото е второстепенна грешка т.е. не е от голямо значение за работата на контролера и не я констатира като проблем (както примерно ако отпадне вентилатора в купето или няма фреон или замине ел. мотора за клапата топло/студено).За температурата - показва я нормална,защото това,което показва на дисплея е сумарна температура от 2,3 или 4 датчика според типа климатроник и той си смята средна от тях.При 2 или 3 показания около 20 градуса да кажем и едно,което е -51,нормално да си запише грешка за този ,който показва -51 и да си сметне от другите два средна температура и да ти я покаже нея 
За духането - няма общо,вероятно имаш проблем с клапата,която описах и горе.Не ти я дава като грешка,защото то я следи електронно,а тя се чупи механично и то си смята,че си я затваря,моторчето си се мести,датчика си отчита,че си я мести (той също е в моторчето),ама механично отвън нищо не се случва с нея.
Тя се вижда като се махне филтъра отвън - пробвай някой да цъка вътрешната циркулация,ти гледай дали и кое се движи отвън


За духането - няма общо,вероятно имаш проблем с клапата,която описах и горе.Не ти я дава като грешка,защото то я следи електронно,а тя се чупи механично и то си смята,че си я затваря,моторчето си се мести,датчика си отчита,че си я мести (той също е в моторчето),ама механично отвън нищо не се случва с нея.
Тя се вижда като се махне филтъра отвън - пробвай някой да цъка вътрешната циркулация,ти гледай дали и кое се движи отвън


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 71 госта