Проблем с климатроника на пасат б5.5

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
speed demon
Мнения: 12
Регистриран на: Пон 30 май 2011 22:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: palencia

Проблем с климатроника на пасат б5.5

Мнениеот speed demon » Съб 03 дек 2011 15:59


Проблема е следния примерно слагам климатроника на 20 градуса но темперетурата която духа е мнг по-висока,намалям на 18 и няма никаква промяна.трябва да го сложа на ЛО за известно време и тогава да настроя искана от мен темперетура.По някога когато е изключен продължава да духа през централния отвор(смисъл когато колата се движи).Външната немперетура я отчита както трябва но явно има някакъв проблем с датчика за вътрешната темперетура или в конзолата която командва климатроника(поне така предполагам).




Потребителски аватар
mccoy
Мнения: 993
Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
Двигател: N22A2
Местоположение: Стара Загора

Re: Проблем с климатроника на пасат б5.5

Мнениеот mccoy » Съб 03 дек 2011 16:22


Климатроника регулира температурата като намаля или увеличава скороста на вентилатора ,а не с промяна на температурата на изходящия въздух


Потребителски аватар
speed demon
Мнения: 12
Регистриран на: Пон 30 май 2011 22:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: palencia

Re: Проблем с климатроника на пасат б5.5

Мнениеот speed demon » Съб 03 дек 2011 16:29


А какво тогава променя темперетурата на входящия въздух?И защо климатроника да променя само скороста на вентилатора?


Потребителски аватар
mccoy
Мнения: 993
Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
Двигател: N22A2
Местоположение: Стара Загора

Re: Проблем с климатроника на пасат б5.5

Мнениеот mccoy » Съб 03 дек 2011 16:43


Темперетурата на входящия въздух зависи от това колко е загряла колата
Когато темперетурата в купето се добижи до зададената ,климатроника намаля скороста на вентилатора,а когато я достигне остава да работи на най-ниски обороти


Потребителски аватар
speed demon
Мнения: 12
Регистриран на: Пон 30 май 2011 22:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: palencia

Re: Проблем с климатроника на пасат б5.5

Мнениеот speed demon » Съб 03 дек 2011 20:23


Немога да се съглася с теб когато е в режим ауто наистина е така както казваш силата на вентилатора намалява когато достигне зададената темперетура.Но когато нее в режим на ауто аз определям силата на вентилатора и настройвам градосите.


bobidi
Мнения: 525
Регистриран на: Пет 24 юни 2005 11:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с климатроника на пасат б5.5

Мнениеот bobidi » Нед 04 дек 2011 15:17


mccoy написа:Темперетурата на входящия въздух зависи от това колко е загряла колата
Когато темперетурата в купето се добижи до зададената ,климатроника намаля скороста на вентилатора,а когато я достигне остава да работи на най-ниски обороти


Хич не си прав колега, освен да управлява вентилатора климатроника решава кога и колко топло/студено да пуска. Колегата с проблема да каже има ли някакви грешки.


Потребителски аватар
DimitarBT
Мнения: 744
Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: 2E
Местоположение: Ловеч
Контакти:

Re: Проблем с климатроника на пасат б5.5

Мнениеот DimitarBT » Нед 04 дек 2011 18:41


много вероятно е да е изгорял дунапрена по калапите.много характерно за това е както казва колегата...или духа топло или духа студено.няма регулиране на потока.но това по-често се случва при по-старите пасати... може и да е някой датчик.колега направи диакностика..


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с климатроника на пасат б5.5

Мнениеот zfa159 » Нед 04 дек 2011 22:04


:)
1. за проблема с топлото,което духа - климатроника мери каква е температурата в колата и според нея преценява какво и кога и колко да духа.Ако е по-ниска от зададената - духа макс. топло,докато достигне зададената,после започва да духа съвсем слабо и една идея по-топло,колкото да поддържа зададената.Ако зададената е по-ниска от тази в купето - духа студено,докато стигне зададената. Lo и Hi са двете крайности - при Lo духа макс. студено,на което е способен,при Hi духа макс. топло, което може.
Ако да кажем си го пуснал в режим Ауто или режим Екон и си му задал 22 градуса,то се стреми да стигне до тях,като ще вее макс. топло,ако в колата ти е 10 градуса или макс. студено,ако е 35.Същото важи и за другите градуси.Ако го изкараш от режим Ауто или Екон,започва да духа средна температура около тази,която си му задал (за да го изкараш от Ауто стига да му промениш оборотите на вентилатора ръчно).
Управлението на вентилатора също зависи от зададената и от вътрешната температура,защото ако трябва да охлажда - върти много бързо,ако трябва да затопля,върти по-бавно,защото ефективността на затоплянето при по-ниска скорост на вентилатора е по-голяма.Като достигне зададената температура,работи на много ниски обороти.
2. проблем с клапите не може да има,защото при В5 и В5.5 са изцяло пластмасови и няма как да смесва студен с топъл въздух,ако ел. мотора за това,не го реши.
3. за духането от духалките при спрян климатроник - има проблем с клапата,която определя въздушния поток.Тя работи заедно с тази се рециркулация на въздуха в купето (един и същи ел. мотор),много чест проблем при В5 и В5.5 - функцията и е да притваря въздуха,който влиза към вентилатора,за да може като се движиш примерно със 120км/ч да не влиза навътре повече въздух,от колкото трябва и да завърта вентилатора по-бързо и да нарушава работата на контролера.
За да видиш какво е положението,си пусни една самодиагностика и виж и данните,които ти показва за отделните температури,за да видиш кой датчик какво мери (туко виж този в купето показва -70 градуса и климатроника ти се опитва да те изпече :) ) ->
Climatronic_Self_Diagnostics.pdf
(83.58 KиБ) Свален 244 пъти


Потребителски аватар
marianchev
Мнения: 2296
Регистриран на: Вто 27 мар 2007 14:03
Автомобил: Passat B5 + B6
Двигател: AFN + BKP
Местоположение: Вкъщи

Re: Проблем с климатроника на пасат б5.5

Мнениеот marianchev » Нед 04 дек 2011 22:33


zfa159 написа::)

3. за духането от духалките при спрян климатроник - има проблем с клапата,която определя въздушния поток.Тя работи заедно с тази се рециркулация на въздуха в купето (един и същи ел. мотор),много чест проблем при В5 и В5.5 - функцията и е да притваря въздуха,който влиза към вентилатора,за да може като се движиш примерно със 120км/ч да не влиза навътре повече въздух,от колкото трябва и да завърта вентилатора по-бързо и да нарушава работата на контролера.
За да видиш какво е положението,си пусни една самодиагностика и виж и данните,които ти показва за отделните температури,за да видиш кой датчик какво мери (туко виж този в купето показва -70 градуса и климатроника ти се опитва да те изпече :) ) ->
Climatronic_Self_Diagnostics.pdf


Искам да се извиня на автора на темата че ползвам неговата, но искам да задам въпрос на zfa159

Според този ПДФ като дам диагностика ми се появява единствено грешка 313 Fresh Air Inlet. Изчиствам както си е обяснено и веднага пак се появява. Влизам и в другото меню - OBD mode, там на 6-ти канал където е този Fresh AIr Inlet ми изписва -(минус) 51 градуса. При загасен двигател като дам на контакт за да запаля на дисплея на климатроника се появява същата тази тепмература. Нищо не примигва обаче (тоест няма проблем май :roll: ). Веднага след запалване всичко по дисплея на климатроника си е наред.Всички копчета и клапи работят, топло/студено се насочва точно както и където съм задал. В движение обаче влиза въздух дори и да е OFF. Май има нещо общо тази грешка 313 с влизането на въздух, но незнам какъв е точно проблема и какво трябва да се сменя...И дали всъщност има проблем :?:
Колата е Б5 АФН
Между другото на OBD mode каналите които ми ги изкарва са до 44. Няма 45 където е температурата на мотора и нататък останалите неща.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с климатроника на пасат б5.5

Мнениеот zfa159 » Нед 04 дек 2011 23:40


Това,което ти дава като грешка е датчика за температурата,седи над вентилатора,но не може да се стигне до него,без да се свали таблото,защото е отвътре. Причината да не мига е,защото е второстепенна грешка т.е. не е от голямо значение за работата на контролера и не я констатира като проблем (както примерно ако отпадне вентилатора в купето или няма фреон или замине ел. мотора за клапата топло/студено).За температурата - показва я нормална,защото това,което показва на дисплея е сумарна температура от 2,3 или 4 датчика според типа климатроник и той си смята средна от тях.При 2 или 3 показания около 20 градуса да кажем и едно,което е -51,нормално да си запише грешка за този ,който показва -51 и да си сметне от другите два средна температура и да ти я покаже нея :)
За духането - няма общо,вероятно имаш проблем с клапата,която описах и горе.Не ти я дава като грешка,защото то я следи електронно,а тя се чупи механично и то си смята,че си я затваря,моторчето си се мести,датчика си отчита,че си я мести (той също е в моторчето),ама механично отвън нищо не се случва с нея.
Тя се вижда като се махне филтъра отвън - пробвай някой да цъка вътрешната циркулация,ти гледай дали и кое се движи отвън :)
:beer



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта