Ами тя не се проверява много трудно.Сваляш ремъка на колата и слагаш една отвертка втре в алтернатора така,че да не се върти (в корпуса му има перка за охлаждане,можеш точно нея да заклиниш,не е нужно да е гига здрава отвертката).После на ръка завърташ алтернатора в двете посоки.Когато завърташ по посока на въртене на двигателя (както алтернатора се върти по принцип),трябва да усещаш натиск и напрежение по отвертката т.е. да не можеш да го завъртиш.Наобратно трябва шайбата да си се завърти,без да се завърти алтернатора и да има доста леко усилие на отвертката.Това е най-сигурния метод.
Иначе аз си свалям алтернаторите и ги нося да ги ремонтират и около 120-150лв излиза да го ревизират целия (четки,колектор,втулка,лагер,въпросната шайба) ама това вече е много относително,зависи какви части ще сложиш,какво има да се сменя и т.н.
Алтернатора се вади малко кофти от колата (единия болт изисква да се сваля и виско перката,което е малко гадничко ама това е положението).
Иначе белезите за заминала шайба са една специфична вибрация и прицвилване на ремъка при палене и при гасене на двигателя,както и понякога при работа на място на п.х. Във високите обороти не се чува (над празния ход).В следствие на това се разбива демпферната шайба на коляновия вал и обтегача на ремъка,както и самият алтернатор...
