Какво се случва като пуснете климатроника да охлажда?

Техническа и сервизна информация за Passat
KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Какво се случва като пуснете климатроника да охлажда?

Мнениеот KirilGeorgiev » Сря 18 яну 2012 0:16


Нали уж не трябвало да работи като е студено а моя си вее яко студ на -5 градуса Нормално ли е това или не?




Потребителски аватар
dmcdjveli
Мнения: 253
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 16:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Какво се случва като пуснете климатроника да охлажда?

Мнениеот dmcdjveli » Сря 18 яну 2012 2:54


При под +5 градуса компресора не тръгва. Така че не се притеснявай.


Потребителски аватар
DimitarBT
Мнения: 744
Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: 2E
Местоположение: Ловеч
Контакти:

Re: Какво се случва като пуснете климатроника да охлажда?

Мнениеот DimitarBT » Сря 18 яну 2012 6:20


има 1 кило теми по тоя въпрос...няма нищо на кола...и на климатроника му няма нищо


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Какво се случва като пуснете климатроника да охлажда?

Мнениеот milmar » Сря 18 яну 2012 8:37


Най-елементарния и грозен начин :D ( ако не се сетиш за по-разумен ) да провериш дали е включен компресора е "да дръпнеш" куплунга на електромагнитния съединител . Предполагам всички компресори имат такъв , намира се на 10см от самия компресор , можеш да го намериш като проследиш жиците . При запален двигател , ако компресора е куплиран в момента , при изключването му ще има промяна в звука :D .

Можеш естествено , като алтернативен вариант , да измериш с волтметър дали има напрежение към ел магнита , пак на същия куплунг примерно . Ако си наблюдателен можеш да прецениш и с "просто око" кога включва съединителя .


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Какво се случва като пуснете климатроника да охлажда?

Мнениеот zfa159 » Сря 18 яну 2012 18:47


Зависи за каква кола говорим :) При компресори с variable displacement (Passat B6, Golf 5),компресора не дава признаци,че работи,но си работи в различна степен според температурата.При тях и на -20 може да реши да работи ,защото се използва за отнемане на влагата от стъклата (мери на каква темп влиза въздуха към системата и преценява,без да му дреме от външната).
Иначе на под +3 градуса не трябва да тръгва компресора, защото няма за какво.Също така и перките отпред.
Иначе има една лека граница между климатроник и компресор (понеже в началото на темата пише,че климатроника не трябвало да тръгва при -5 mhihi ) :)


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Какво се случва като пуснете климатроника да охлажда?

Мнениеот KirilGeorgiev » Сря 18 яну 2012 19:44


За В5.5 става въпрос Нещо проявява характер този климатроник и ще бере ядове mhihi Като е пуснат да затопля на максимум при икономичен режим и натисна копчето за автоматичен режим и отива на 22 градуса сам :screwy


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: Какво се случва като пуснете климатроника да охлажда?

Мнениеот bnick » Сря 18 яну 2012 20:29


zfa159 написа:Зависи за каква кола говорим :) При компресори с variable displacement (Passat B6, Golf 5),компресора не дава признаци,че работи,но си работи в различна степен според температурата.При тях и на -20 може да реши да работи ,защото се използва за отнемане на влагата от стъклата (мери на каква темп влиза въздуха към системата и преценява,без да му дреме от външната).


Разбира се по моментния разход по борда при работа на място mhihi . Пусне ли се да духа на предното стъкло се включва задължително, независимо от температурата :beer


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Какво се случва като пуснете климатроника да охлажда?

Мнениеот zfa159 » Чет 19 яну 2012 19:42


bnick написа:Разбира се по моментния разход по борда при работа на място mhihi . Пусне ли се да духа на предното стъкло се включва задължително, независимо от температурата :beer


М,не е точно така :) той цяла зима си работи,но по малко (напълно изключен,той работи на 2% от капацитета си,защото технологично заради конструкцията му,не могат да го спрат до 0).Температурата се следи от контролера и той му обяснява на колко % да работи.Зимно време (под +5 за тази кола),максимума е около 40% и той се постига точно,когато цъкнеш да вее на предното стъкло,през останалото време работи на 2% ако е изключен климатроника и на около 5 до 10% ако е включен без значение от режима.Искам да кажа,че ти по борд комп-а не можеш да определиш дали работи на 2% (напълно изключен) или на 10% и ти го виждаш винаги като неработещ,а реално си действа тихичко и скришно и си върти фреона из системата с определен дебит :) .Когато го цъкнеш на предния прозорец,се избичва на повече %-ти и това води до загряване на фреона,който той изпомпва,това му вдига налягането и съответно натоварването се увеличава още и ти всичкото това го виждаш по разхода,иначе се случва в по-малък мащаб,скрито от теб.Лятото може да работи на максимум 98% (технологично не може да достигне 100% изместване на фреона и съответно не може да натоварва със 100%).Точно тези особености са в основата на това компресорите на В6 и Голф 5 да са толкова капризни и да дефектират поголовно...

При В5.5 под +3 градуса компресора не тръгва изобщо.Има много редки версии на софтуер на климатрониците на В5,5,където при задаване да духа на предното стъкло,компресора тръгва за кратко време (около минута-две,защото за това време отнема влага от минаващия през изпарителя въздух,но не достатъчно,за да замръзне изпарителя и да спре да минава въздух през него).

Истинската благодат си е автомобилния инверторен климатик,защото влизаш вътре,палиш я и след 10 секунди вее 40 градуса :drinking: (рядко се срещат,но някои модели на някои марки,го имат както екстра по поръчка и е много блага работа, ест. докато не се счупи mhihi ).

:beer


kibo_tom_8440
Мнения: 588
Регистриран на: Пон 25 апр 2005 8:24
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB -2 0 4motion
Местоположение: Велико Търново

Re: Какво се случва като пуснете климатроника да охлажда?

Мнениеот kibo_tom_8440 » Пет 20 яну 2012 13:09


Рено и Пежо в новите модификации.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Какво се случва като пуснете климатроника да охлажда?

Мнениеот zfa159 » Пет 20 яну 2012 18:36


И някои от Хондите след 2004-та го имат,правих едно HR-V.
:beer



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта