За триене! Проблем с оборотите - Пасат Б4 1.8 Mi ABS

Техническа и сервизна информация за Passat
bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с оборотите - Пасат Б4 1.8 Mi ABS

Мнениеот bachest » Сря 07 дек 2011 14:23


Колко пъти го писах, ама явно много бързо пропадат темите. Проблема в тия степ-моторчета не е в буталото а в контакта, който е на върха на буталото. Забеляза ли сте, че буксата е четирипинова. Само двата пина са за управление на буталото. Другите два пина са за контактния датчик, който е на върха на буталото. Една малка шайбичка, която като се натисне потъва с части от милиметъра. Неговата цел е да отваря и затваря веригата. Играе ролята на датчик за натискане на педала на газта. Вместо да има датчик долу в краката на педала, датчика е в степ-мотора. Чрез него контролера (заедно с другите датчици), сменя трите режима на работа на двигателя - ускорение, празен ход, принудителен празен ход. Оборотите на празния ход се настройват от буталото на степ-мотора, но при положение, че е сработил контакта на върха на буталото. След ускоряване, при отпускане педала на газта, степ-моторчето поема управлението на дроселовата клапа от 2000 оборота надолу, за да не се затвори отведнъж клапата и съответно притока на въздух. Когато не сработи датчка на върха на буталото, прехода от режим ускорение в режим празен ход не се осъществява. Буталото е изкарано максимално за да поеме управлението на дросела от 2000 оборота надолу. Но понеже няма смяна на режима, то така си стои изпънато и оборотите на двигателя са около двете хиляди. След последващо изключване и включване на двигателя от страна на шофьора с цел да реши проблема. :lol: се оплескват напълно сметките на контролера (ЕБУ-то). Впръскването на дюзата е на режим празен ход, а дросела е отворен повече - бедна смес. Кислородния датчик към контролера - а впръскай малко повече, а сега малко по-малко, не бе не, дай повече и т.н. Освен изправността на контакта на върха на буталото е нужно и правилното настройване на "насрещника" на дросела - в горния пост има линк как се прави. При прибрано бутало на моторчето, веригата трябва да се затваря, при вкарване на луфтомер (0,5мм) между буталото и насрещника на дросела. Или май обратното беше - веригата се отваряше. Не помня, но мисълта ми е, че трябва да има преход на режима. Тези които са с шест-пинова букса на степ-мотора, два от пиновете не се използват - т.е. има си ги само стандартните четири пина. Кой пин къде - в схемите се търсят, не ги помня.
За да се застраховам от въздухарство в словоизявленията, ще се огранича до моята каляска - Б4, ABS двигател. :lol: Може би при другите двигатели, да не е така както го описах. Но това със задържането около двете хиляди оборота при мене беше от контакта, който е на буталото.




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Проблем с оборотите - Пасат Б4 1.8 Mi ABS

Мнениеот pas1.8mi » Сря 07 дек 2011 18:37


При 6-пиновите моторчета се използват и 6-те! :idea: Това е така,защото вътре има вграден и датчик на Хол!Насрещника се настройва така,че при не вкарана пластина (дебела 0,5мм) веригата е отворена,а при вкарване на пластината е затворена!


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с оборотите - Пасат Б4 1.8 Mi ABS

Мнениеот bachest » Сря 07 дек 2011 20:09


Брех, интересно. Знаеш ли нещо повече за този хол датчик в степ-мотора?


Mish87
Мнения: 329
Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:17
Автомобил: Tiana MK5 Variant
Двигател: CAXA
Местоположение: LZ1MEB - 439.400 MHz, 439.425MHz
Контакти:

Re: Проблем с оборотите - Пасат Б4 1.8 Mi ABS

Мнениеот Mish87 » Нед 11 мар 2012 9:14


Колеги, понеже ми предстоеше смяна на маслото но отлагах, случайно отворих капачката на маслото и... боза. Закарах я на майстора, махнахме капак, тръбички, маркучета, моно, и промивки на всичко. По тръбите все едно маргарин бях завирал. Смяна на термостат, ново масло, въздушен филтър, промивка на двигателя и всички чаркове дето свалихме. Резултат: оборотите и работата на колата се нормализираха до 900, и проблема с моткането на оборотите (бавното падане) изчезна. Сега е още по - добре и от преди :D Та идеята ми беше, че може и на това да се е дължал проблема с т'ва "бавно сваляне"


http://www.vwclub.bg/forum/garage.php?mode=view_image&image_id=37396


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с оборотите - Пасат Б4 1.8 Mi ABS

Мнениеот Iezekil » Пон 12 мар 2012 8:17


е аз и двигател смених ама остана моткането докато не разбутах и ТПС-а!


Mish87
Мнения: 329
Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:17
Автомобил: Tiana MK5 Variant
Двигател: CAXA
Местоположение: LZ1MEB - 439.400 MHz, 439.425MHz
Контакти:

Re: Проблем с оборотите - Пасат Б4 1.8 Mi ABS

Мнениеот Mish87 » Пон 12 мар 2012 9:35


Не знам колега толкова беше задръстено всичко че въздух едвам минаваше като я духнахме с компресора. Вече всичко е наред, кажи речи 3 ти месец - никакъв проблем. Перфектни обороти, перфектна температура и чудесна работа на двигателя.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 69 госта