Колко пъти го писах, ама явно много бързо пропадат темите. Проблема в тия степ-моторчета не е в буталото а в контакта, който е на върха на буталото. Забеляза ли сте, че буксата е четирипинова. Само двата пина са за управление на буталото. Другите два пина са за контактния датчик, който е на върха на буталото. Една малка шайбичка, която като се натисне потъва с части от милиметъра. Неговата цел е да отваря и затваря веригата. Играе ролята на датчик за натискане на педала на газта. Вместо да има датчик долу в краката на педала, датчика е в степ-мотора. Чрез него контролера (заедно с другите датчици), сменя трите режима на работа на двигателя - ускорение, празен ход, принудителен празен ход. Оборотите на празния ход се настройват от буталото на степ-мотора, но при положение, че е сработил контакта на върха на буталото. След ускоряване, при отпускане педала на газта, степ-моторчето поема управлението на дроселовата клапа от 2000 оборота надолу, за да не се затвори отведнъж клапата и съответно притока на въздух. Когато не сработи датчка на върха на буталото, прехода от режим ускорение в режим празен ход не се осъществява. Буталото е изкарано максимално за да поеме управлението на дросела от 2000 оборота надолу. Но понеже няма смяна на режима, то така си стои изпънато и оборотите на двигателя са около двете хиляди. След последващо изключване и включване на двигателя от страна на шофьора с цел да реши проблема.

се оплескват напълно сметките на контролера (ЕБУ-то). Впръскването на дюзата е на режим празен ход, а дросела е отворен повече - бедна смес. Кислородния датчик към контролера - а впръскай малко повече, а сега малко по-малко, не бе не, дай повече и т.н. Освен изправността на контакта на върха на буталото е нужно и правилното настройване на "насрещника" на дросела - в горния пост има линк как се прави. При прибрано бутало на моторчето, веригата трябва да се затваря, при вкарване на луфтомер (0,5мм) между буталото и насрещника на дросела. Или май обратното беше - веригата се отваряше. Не помня, но мисълта ми е, че трябва да има преход на режима. Тези които са с шест-пинова букса на степ-мотора, два от пиновете не се използват - т.е. има си ги само стандартните четири пина. Кой пин къде - в схемите се търсят, не ги помня.
За да се застраховам от въздухарство в словоизявленията, ще се огранича до моята каляска - Б4, ABS двигател.

Може би при другите двигатели, да не е така както го описах. Но това със задържането около двете хиляди оборота при мене беше от контакта, който е на буталото.