Окисляване на плюсова клема на Б5 - идеи?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
instantaccess
Мнения: 689
Регистриран на: Сря 25 авг 2010 18:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: bg

Окисляване на плюсова клема на Б5 - идеи?

Мнениеот instantaccess » Пон 23 апр 2012 12:39


Здравейте, от известно време насам ми се окислява плюсовата клема на акумулатора. Клемата е стегната добре, намазана е със смазка и окислението е налице. Нямам проблем с акумулатора, няма утечка. Дори една седмица да стои след това си пали.
Колата е Б5 АФН двигател. Ако някой има предположения нека каже, че аз май се поизчерпах откъм идеи.




Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2080
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: Окисляване на плюсова клема на Б5 - идеи?

Мнениеот vladtod® » Пон 23 апр 2012 12:48


Окиса идва изпод клемата, изрежи гумена подложка с по голяма външна периферия и я нанижи ,но да бъде плътно около клемата после я намажи с ИЗГОРЯЛО масло.Ефекта ще е минимален ,но няма да го прави често.


Потребителски аватар
aliyatin.com
Мнения: 538
Регистриран на: Сря 06 апр 2011 8:54
Автомобил: HONDA CR-V
Двигател: 2008
Местоположение: popovo

Re: Окисляване на плюсова клема на Б5 - идеи?

Мнениеот aliyatin.com » Пон 23 апр 2012 20:21


vladtod® написа:Окиса идва изпод клемата, изрежи гумена подложка с по голяма външна периферия и я нанижи ,но да бъде плътно около клемата после я намажи с ИЗГОРЯЛО масло.Ефекта ще е минимален ,но няма да го прави често.

+1 за Изгорялото масло!


Потребителски аватар
boreto1977
Мнения: 234
Регистриран на: Съб 11 юли 2009 16:35
Автомобил: passat 3BG T4 Caravelle syncro
Двигател: AVF 2003 ACV 2001
Местоположение: ПЛОВДИВ БГ ESSLINGEN DE

Re: Окисляване на плюсова клема на Б5 - идеи?

Мнениеот boreto1977 » Пон 23 апр 2012 20:36


нека позная.... акумулатора е български...например на МОНБАТ.... :banghead:


Потребителски аватар
Enforcer
Мнения: 152
Регистриран на: Вто 27 мар 2012 20:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Окисляване на плюсова клема на Б5 - идеи?

Мнениеот Enforcer » Пон 23 апр 2012 20:40


Имал съм няколко Монбат-а, но окиси не са се образували. :012:


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Окисляване на плюсова клема на Б5 - идеи?

Мнениеот ktamen » Пон 23 апр 2012 20:42


Най-вероятно някой си е помагал с чук при стягането на клемата и е нарушил херметизацията на акумулатора. Ако корозията засяга само клемата, а акумулатора наистина е добър просто се приготви да си купиш друга клема и си карай така, ако корозията се прехвърли и на други чаркове изхвърли акумулатора без значение колко е добър. Разните мазила наистина помагат, но не решават напълно проблема.
Предполагам, че пасата е доста лачен, ако имаш и друга не толкова лачена кола най-добре им размени акумулаторите. С времето корозията засяга и други чаркове - при мен засегна кожуха на вентилатора, но колата ми е стар голф 2 и малко ръжда повече или по-малко не е толкова важна.


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Окисляване на плюсова клема на Б5 - идеи?

Мнениеот KirilGeorgiev » Пон 23 апр 2012 20:47


Не гледай натам


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Окисляване на плюсова клема на Б5 - идеи?

Мнениеот radotom » Пон 23 апр 2012 21:08


Кириле, аман от тебе! :evil:


Владо, защо гумена подложка, бре?! :roll:
Аз имах същия проблем (фабрично, без да му помагам mhihi ), ама не с Монбат, а с Искра (открийте едната разлика mhihi )
Направих точно това, което съветваш, но не с гумена шайба, а с кече.
И маслото не беше чак толкова 'горено' ;)
Измъкнах щеката и капнах 3-4 капки двигателно масло върху кечето.
От онзи ден нататък проблем с окиси не съм имал никакви.
Тази зима изхвърлих акумулатора след 6 години служба! :ahoy


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Окисляване на плюсова клема на Б5 - идеи?

Мнениеот KirilGeorgiev » Пон 23 апр 2012 21:29


Вие па страшни акъли давате само не знам дали знаете че този окис като се разпилее и където падне става ръжда


Потребителски аватар
instantaccess
Мнения: 689
Регистриран на: Сря 25 авг 2010 18:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: bg

Re: Окисляване на плюсова клема на Б5 - идеи?

Мнениеот instantaccess » Пон 23 апр 2012 22:23


Акумулатора е Искра, колата я имам от две години, акумулатора го сложих миналата пролет и есента някъде се появи проблема. Имал съм 5 коли, сменил съм сигурно 20 акумулатора и досега окис не е имало. Карал съм с Монбат, Банер, Искра, оригинален на VW, Варта и други, че да не правя реклама сега. Тук реших, че проблема е от хлабава връзка ама не е така.

KirilGeorgiev написа:Не гледай натам


Тцъ, така не става. От този окис ще ми се прецака болта на клемата и точно в "най-подходящия" момент ще мъцне. А плюсовия кабел върви цял до стартера и алтернатор. Да го режа да правя дивотии няма да стане.

ktamen написа:Най-вероятно някой си е помагал с чук при стягането на клемата и е нарушил херметизацията на акумулатора. Ако корозията засяга само клемата, а акумулатора наистина е добър просто се приготви да си купиш друга клема и си карай така, ако корозията се прехвърли и на други чаркове изхвърли акумулатора без значение колко е добър. Разните мазила наистина помагат, но не решават напълно проблема.
Предполагам, че пасата е доста лачен, ако имаш и друга не толкова лачена кола най-добре им размени акумулаторите. С времето корозията засяга и други чаркове - при мен засегна кожуха на вентилатора, но колата ми е стар голф 2 и малко ръжда повече или по-малко не е толкова важна.


Чак за супер лачен не е - изпонадран е целия от гамени. Обаче има неща, с които компромис не се прави.

radotom написа:Кириле, аман от тебе! :evil:


Владо, защо гумена подложка, бре?! :roll:
Аз имах същия проблем (фабрично, без да му помагам mhihi ), ама не с Монбат, а с Искра (открийте едната разлика mhihi )
Направих точно това, което съветваш, но не с гумена шайба, а с кече.
И маслото не беше чак толкова 'горено' ;)
Измъкнах щеката и капнах 3-4 капки двигателно масло върху кечето.
От онзи ден нататък проблем с окиси не съм имал никакви.
Тази зима изхвърлих акумулатора след 6 години служба! :ahoy


Утре ще пробвам този начин ако остане време след работа.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Окисляване на плюсова клема на Б5 - идеи?

Мнениеот radotom » Вто 24 апр 2012 10:39


KirilGeorgiev написа:Вие па страшни акъли давате само не знам дали знаете ...

Знаем.
И какво представлява този окис, и с какво е напоен знаем.
Само не знаем с акъла да не се гледа натам каква ти беше целта.
Спамче?


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Окисляване на плюсова клема на Б5 - идеи?

Мнениеот KirilGeorgiev » Вто 24 апр 2012 10:43


Този окис не пречи по никакъв начин така че не виждам защо трябва изобщо да му се обръща внимание


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Окисляване на плюсова клема на Б5 - идеи?

Мнениеот ktamen » Вто 24 апр 2012 12:40


Благадарение на този окис (сулфат, ако трябва да сме точни) клемата постепенно изчезва, а може да засегне и други чаркове, като моя вентилатор например.


Bill
Мнения: 39
Регистриран на: Съб 07 апр 2012 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Окисляване на плюсова клема на Б5 - идеи?

Мнениеот Bill » Вто 24 апр 2012 21:20


radotom написа:Кириле, аман от тебе! :evil:

Владо, защо гумена подложка, бре?! :roll:
Аз имах същия проблем (фабрично, без да му помагам mhihi ), ама не с Монбат, а с Искра (открийте едната разлика mhihi )
Направих точно това, което съветваш, но не с гумена шайба, а с кече.
И маслото не беше чак толкова 'горено' ;)
Измъкнах щеката и капнах 3-4 капки двигателно масло върху кечето.
От онзи ден нататък проблем с окиси не съм имал никакви.
Тази зима изхвърлих акумулатора след 6 години служба! :ahoy[/quote



Също съм за кечето. Може и с дунапренче, като се оставя по-широко. Постепенно с миенето или от дъжда маслото се отмива, затова е добре от време на време да му капваш по малко масълце пак. Ефектът е задоволителен.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта