Здравейте, от известно време насам ми се окислява плюсовата клема на акумулатора. Клемата е стегната добре, намазана е със смазка и окислението е налице. Нямам проблем с акумулатора, няма утечка. Дори една седмица да стои след това си пали.
Колата е Б5 АФН двигател. Ако някой има предположения нека каже, че аз май се поизчерпах откъм идеи.
Окисляване на плюсова клема на Б5 - идеи?
- instantaccess
- Мнения: 689
- Регистриран на: Сря 25 авг 2010 18:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bg
Re: Окисляване на плюсова клема на Б5 - идеи?
Окиса идва изпод клемата, изрежи гумена подложка с по голяма външна периферия и я нанижи ,но да бъде плътно около клемата после я намажи с ИЗГОРЯЛО масло.Ефекта ще е минимален ,но няма да го прави често.
- aliyatin.com
- Мнения: 538
- Регистриран на: Сря 06 апр 2011 8:54
- Автомобил: HONDA CR-V
- Двигател: 2008
- Местоположение: popovo
Re: Окисляване на плюсова клема на Б5 - идеи?
vladtod® написа:Окиса идва изпод клемата, изрежи гумена подложка с по голяма външна периферия и я нанижи ,но да бъде плътно около клемата после я намажи с ИЗГОРЯЛО масло.Ефекта ще е минимален ,но няма да го прави често.
+1 за Изгорялото масло!
- boreto1977
- Мнения: 234
- Регистриран на: Съб 11 юли 2009 16:35
- Автомобил: passat 3BG T4 Caravelle syncro
- Двигател: AVF 2003 ACV 2001
- Местоположение: ПЛОВДИВ БГ ESSLINGEN DE
Re: Окисляване на плюсова клема на Б5 - идеи?
нека позная.... акумулатора е български...например на МОНБАТ.... 

- Enforcer
- Мнения: 152
- Регистриран на: Вто 27 мар 2012 20:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Окисляване на плюсова клема на Б5 - идеи?
Имал съм няколко Монбат-а, но окиси не са се образували. 

- ktamen
- Мнения: 6373
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Окисляване на плюсова клема на Б5 - идеи?
Най-вероятно някой си е помагал с чук при стягането на клемата и е нарушил херметизацията на акумулатора. Ако корозията засяга само клемата, а акумулатора наистина е добър просто се приготви да си купиш друга клема и си карай така, ако корозията се прехвърли и на други чаркове изхвърли акумулатора без значение колко е добър. Разните мазила наистина помагат, но не решават напълно проблема.
Предполагам, че пасата е доста лачен, ако имаш и друга не толкова лачена кола най-добре им размени акумулаторите. С времето корозията засяга и други чаркове - при мен засегна кожуха на вентилатора, но колата ми е стар голф 2 и малко ръжда повече или по-малко не е толкова важна.
Предполагам, че пасата е доста лачен, ако имаш и друга не толкова лачена кола най-добре им размени акумулаторите. С времето корозията засяга и други чаркове - при мен засегна кожуха на вентилатора, но колата ми е стар голф 2 и малко ръжда повече или по-малко не е толкова важна.
-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Окисляване на плюсова клема на Б5 - идеи?
Не гледай натам
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Окисляване на плюсова клема на Б5 - идеи?
Кириле, аман от тебе!
Владо, защо гумена подложка, бре?!
Аз имах същия проблем (фабрично, без да му помагам
), ама не с Монбат, а с Искра (открийте едната разлика
)
Направих точно това, което съветваш, но не с гумена шайба, а с кече.
И маслото не беше чак толкова 'горено'
Измъкнах щеката и капнах 3-4 капки двигателно масло върху кечето.
От онзи ден нататък проблем с окиси не съм имал никакви.
Тази зима изхвърлих акумулатора след 6 години служба!

Владо, защо гумена подложка, бре?!

Аз имах същия проблем (фабрично, без да му помагам


Направих точно това, което съветваш, но не с гумена шайба, а с кече.
И маслото не беше чак толкова 'горено'

Измъкнах щеката и капнах 3-4 капки двигателно масло върху кечето.
От онзи ден нататък проблем с окиси не съм имал никакви.
Тази зима изхвърлих акумулатора след 6 години служба!

-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Окисляване на плюсова клема на Б5 - идеи?
Вие па страшни акъли давате само не знам дали знаете че този окис като се разпилее и където падне става ръжда
- instantaccess
- Мнения: 689
- Регистриран на: Сря 25 авг 2010 18:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bg
Re: Окисляване на плюсова клема на Б5 - идеи?
Акумулатора е Искра, колата я имам от две години, акумулатора го сложих миналата пролет и есента някъде се появи проблема. Имал съм 5 коли, сменил съм сигурно 20 акумулатора и досега окис не е имало. Карал съм с Монбат, Банер, Искра, оригинален на VW, Варта и други, че да не правя реклама сега. Тук реших, че проблема е от хлабава връзка ама не е така.
Тцъ, така не става. От този окис ще ми се прецака болта на клемата и точно в "най-подходящия" момент ще мъцне. А плюсовия кабел върви цял до стартера и алтернатор. Да го режа да правя дивотии няма да стане.
Чак за супер лачен не е - изпонадран е целия от гамени. Обаче има неща, с които компромис не се прави.
Утре ще пробвам този начин ако остане време след работа.
KirilGeorgiev написа:Не гледай натам
Тцъ, така не става. От този окис ще ми се прецака болта на клемата и точно в "най-подходящия" момент ще мъцне. А плюсовия кабел върви цял до стартера и алтернатор. Да го режа да правя дивотии няма да стане.
ktamen написа:Най-вероятно някой си е помагал с чук при стягането на клемата и е нарушил херметизацията на акумулатора. Ако корозията засяга само клемата, а акумулатора наистина е добър просто се приготви да си купиш друга клема и си карай така, ако корозията се прехвърли и на други чаркове изхвърли акумулатора без значение колко е добър. Разните мазила наистина помагат, но не решават напълно проблема.
Предполагам, че пасата е доста лачен, ако имаш и друга не толкова лачена кола най-добре им размени акумулаторите. С времето корозията засяга и други чаркове - при мен засегна кожуха на вентилатора, но колата ми е стар голф 2 и малко ръжда повече или по-малко не е толкова важна.
Чак за супер лачен не е - изпонадран е целия от гамени. Обаче има неща, с които компромис не се прави.
radotom написа:Кириле, аман от тебе!![]()
Владо, защо гумена подложка, бре?!![]()
Аз имах същия проблем (фабрично, без да му помагам), ама не с Монбат, а с Искра (открийте едната разлика
)
Направих точно това, което съветваш, но не с гумена шайба, а с кече.
И маслото не беше чак толкова 'горено'
Измъкнах щеката и капнах 3-4 капки двигателно масло върху кечето.
От онзи ден нататък проблем с окиси не съм имал никакви.
Тази зима изхвърлих акумулатора след 6 години служба!
Утре ще пробвам този начин ако остане време след работа.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Окисляване на плюсова клема на Б5 - идеи?
KirilGeorgiev написа:Вие па страшни акъли давате само не знам дали знаете ...
Знаем.
И какво представлява този окис, и с какво е напоен знаем.
Само не знаем с акъла да не се гледа натам каква ти беше целта.
Спамче?
-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Окисляване на плюсова клема на Б5 - идеи?
Този окис не пречи по никакъв начин така че не виждам защо трябва изобщо да му се обръща внимание
- ktamen
- Мнения: 6373
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Окисляване на плюсова клема на Б5 - идеи?
Благадарение на този окис (сулфат, ако трябва да сме точни) клемата постепенно изчезва, а може да засегне и други чаркове, като моя вентилатор например.
Re: Окисляване на плюсова клема на Б5 - идеи?
radotom написа:Кириле, аман от тебе!
Владо, защо гумена подложка, бре?!![]()
Аз имах същия проблем (фабрично, без да му помагам), ама не с Монбат, а с Искра (открийте едната разлика
)
Направих точно това, което съветваш, но не с гумена шайба, а с кече.
И маслото не беше чак толкова 'горено'
Измъкнах щеката и капнах 3-4 капки двигателно масло върху кечето.
От онзи ден нататък проблем с окиси не съм имал никакви.
Тази зима изхвърлих акумулатора след 6 години служба![/quote
Също съм за кечето. Може и с дунапренче, като се оставя по-широко. Постепенно с миенето или от дъжда маслото се отмива, затова е добре от време на време да му капваш по малко масълце пак. Ефектът е задоволителен.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: plamen_gramatikov и 27 госта