Двигателят се тресе , 1999, APR 2.8 - Решен

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
ak_47
Мнения: 190
Регистриран на: Пон 07 яну 2008 9:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Двигателят се тресе , 1999, APR 2.8 - Решен

Мнениеот ak_47 » Вто 27 дек 2011 11:27


Здравейте,

Колата е Пасат комби, 1999, APR двигател, 2.8, syncro, ръчка, по километраж е на 104000 км( със сигурност са повече, защото педала на съединителя е поизносен ).

Сменил съм всички филтри, свещите са нови, темп. датчик и термостат също.
Съединителя малко височко отделя. Не съм забелязал да приплъзва при ускорение, ама аз толкова и разбирам, де :). На празен ход работи равномерно, на топъл и студен мотор. Единствено първите 20-30 секунди, след като запаля сутрин, е малко нестабилна работата, после заспива.
На диагностика има една грешка за някакъв датчик на педала на съединителя, че сигнала е прекъсващ.
Бензиновата помпа не се чува да вие.

Предисторията - като я карах да я регистрирам, на няколко пъти мотора почваше да претриса без значение дали е на скорост или не. Работи все едно е на 2-3 цилиндъра само. Гася, изчаквам малко, паля, претрисането изчезва.

След като смених свещи и горивен филтър, и сипах някаква добавка за прочистване на дюзи, проблема уж изчезна. Обаче сега по Коледа като пътувах, пак се появи 2 пъти - единия път беше след доста дълго спускане на скорост( на 5-та ), докато оборотите паднат до около 1200-1300, след това изключих от скорост и я оставих по инерция, и в момента в който включих пак на скорост, се почна яко тресене. Отбих, загасих, изчаках малко, запалих и после без проблем. Като се замислих, горе-долу същата беше ситуацията и предните пъти - след дълго спускане на скорост.
След това на всички спускания съм се спускал на скорост, обаче си играя със газ-спирачка, да не остава на ППХ( или както се казва там ) за повече от няколко секунди.

Втория път беше при изкачване на баир със завои - но само за 1-2 секунди - изключвам от 4-та, карам 3-4 секунди на свободна, и след това 3-та, и в момента в който подадох газ, се разтресе за кратко, но веднага след това се оправи.

Четох доста теми за дизели с нещо като този проблем( за бензин не можах да намеря ). Дали е маховик, който е тръгнал ? Или някъде вакуум, или клапан или нещо такова, което при прекъсване на горивоподаването за дълго време, после да не може да подаде пак гориво ? Или ако има боклуци в резервоара, от време на време да "запушват" потока на бензина( макар че тогава би трябвало да прави проблеми и на равно ). Или просто като спускам на скорост да внимавам оборотите да не падат примерно под 2000 ? Моля за съвети и ако някой знае какви са признаците на заминаващ маховик, да обясни.

Поздрави,
Сашо.

П.С. забравих да спомена че на място, на "свободна" скорост, както и при движение на скорост, имам много леки вибрации на скоростния лост, усещат се като ръката е на лоста.

Последна промяна от ak_47 на Чет 31 май 2012 19:47, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
na4o4o
Мнения: 189
Регистриран на: Пон 11 юли 2011 21:52
Автомобил: PASSAT B5 1998
Двигател: AFN
Местоположение: кюстендил

Re: Двигателят се тресе при движение по баири 1999, APR 2.8

Мнениеот na4o4o » Вто 27 дек 2011 17:21


"Колата е Пасат комби, 1999, APR двигател, 2.8, syncro, ръчка, по километраж е на 104000 км( със сигурност са повече, защото педала на съединителя е поизносен )."

извинявай за спама но как усети че педала ти е полуизносен ?
на всички пасати и аудита отделя високо поне аз така знам.


Потребителски аватар
ak_47
Мнения: 190
Регистриран на: Пон 07 яну 2008 9:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Двигателят се тресе при движение по баири 1999, APR 2.8

Мнениеот ak_47 » Вто 27 дек 2011 17:40


na4o4o написа:"Колата е Пасат комби, 1999, APR двигател, 2.8, syncro, ръчка, по километраж е на 104000 км( със сигурност са повече, защото педала на съединителя е поизносен )."

извинявай за спама но как усети че педала ти е полуизносен ?
на всички пасати и аудита отделя високо поне аз така знам.


Имам впредвид че покритието на педала( гумата ) е изтъркана ...


Потребителски аватар
snupeca
Мнения: 11200
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH
Местоположение: Смолян
Контакти:

Re: Двигателят се тресе при движение по баири 1999, APR 2.8

Мнениеот snupeca » Вто 27 дек 2011 17:45


na4o4o написа:"Колата е Пасат комби, 1999, APR двигател, 2.8, syncro, ръчка, по километраж е на 104000 км( със сигурност са повече, защото педала на съединителя е поизносен )."

извинявай за спама но как усети че педала ти е полуизносен ?
на всички пасати и аудита отделя високо поне аз така знам.


За да отделя високо трябва да е заминал съединителя (феродовия диск - моя пасат да речем съединителя си отделя доста ниско), и обратно - ако е ниско, феродото съответно е повече и е нужен по-малък ход за да отдели. :)

По проблема на колегата - щом на диагностиката не е хванало нищо, дебитомер, дюзи или може би дросел..? :roll:


Потребителски аватар
na4o4o
Мнения: 189
Регистриран на: Пон 11 юли 2011 21:52
Автомобил: PASSAT B5 1998
Двигател: AFN
Местоположение: кюстендил

Re: Двигателят се тресе при движение по баири 1999, APR 2.8

Мнениеот na4o4o » Вто 27 дек 2011 20:48


За да отделя високо трябва да е заминал съединителя (феродовия диск - моя пасат да речем съединителя си отделя доста ниско), и обратно - ако е ниско, феродото съответно е повече и е нужен по-малък ход за да отдели. :)

пак се извинявам за спама,еми качвал сам се на 5-6 пасата б5-б5.5 и а4 и от по новите на всички съединителите отделят много високо.


Потребителски аватар
ak_47
Мнения: 190
Регистриран на: Пон 07 яну 2008 9:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Двигателят се тресе при движение по баири 1999, APR 2.8

Мнениеот ak_47 » Сря 28 дек 2011 9:11


snupeca написа:
По проблема на колегата - щом на диагностиката не е хванало нищо, дебитомер, дюзи или може би дросел..? :roll:


Гадното е че не го прави постоянно, ами много-много рядко, и то само по баири :screwy Не мога да му хвана логиката ... Ще сменя и този датчик за педала на съединителя, защото по разни чужди форуми гледам че оказвал влияние върху ЕКУ-то. Ще взема да почистя и дросела, някъде имаше и тема за чистене на дебитомера. Другото което е възможно е да са бобините, те май са проблемни при този мотор, както и при 1.8Т. Но те би трябвало да се отчетат като грешка в ВАГ-КОМ-а, т.е. ако някоя от тях не сработи, това би трябвало да се запише нейде.


Потребителски аватар
KGL
Мнения: 801
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 13:59
Автомобил: Passat B8 Alltr BMT 176kW TDI
Двигател: CUAA 2016
Местоположение: София
Контакти:

Re: Двигателят се тресе при движение по баири 1999, APR 2.8

Мнениеот KGL » Сря 28 дек 2011 11:00


Провери ли кабелите на свещите и лулите на бобините. При мен имаше подобен проблем, гумата на кабелите беше остаряла и се беше нацепила, а на места я нямаше. След като смених кабелите и лулите, проблема изчезна.


Потребителски аватар
ak_47
Мнения: 190
Регистриран на: Пон 07 яну 2008 9:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Двигателят се тресе при движение по баири 1999, APR 2.8

Мнениеот ak_47 » Сря 28 дек 2011 11:19


Ами те мойте кабели май са комплект с бобините - в смисъл, така като гледам, вървят заедно. Иначе имат някаква пластмасова обвивка, която на някои от кабелите тотално се е начупила и на много места липсва. Иначе самите кабели ми изглеждат добре, макар и да не съм ги гледал на тъмно дали светят.
Минава ми една идея, малко е тъпа :mrgreen: дали може от люшкането по баирите, да има някакъв боклук в резервоара, който да запушва нещо ? Какъв е принципа на "засмукване" на бензина от резервоара - някаква тръба ли е към помпата, или "сифон" ? Къде мога да отида да ми свалят резервоара и да се прочисти ?


Потребителски аватар
KGL
Мнения: 801
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 13:59
Автомобил: Passat B8 Alltr BMT 176kW TDI
Двигател: CUAA 2016
Местоположение: София
Контакти:

Re: Двигателят се тресе при движение по баири 1999, APR 2.8

Мнениеот KGL » Сря 28 дек 2011 16:23


Резервоара е с филтър. По-добре смени кабелите щом изолацията в края липсва. Като отвиеш бобините, под тях има също едни лули със същата изолация. Бобините и кабелите се продават отделно. Сега като пиша не виждам от къде си. Ако си от софето, мога да ти помогна със смяната, ако имаш нужда.


Потребителски аватар
golfgt4
Мнения: 134
Регистриран на: Нед 20 сеп 2009 11:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: RUSE

Re: Двигателят се тресе при движение по баири 1999, APR 2.8

Мнениеот golfgt4 » Съб 12 май 2012 14:11


колега и аз имах такова претрисане но само на презен ход след като почистих дросера в един сервиз и колата заспа.но и моя съвет е виж кабели и свещи. поне на това ми приличка както го описваш.


Потребителски аватар
ak_47
Мнения: 190
Регистриран на: Пон 07 яну 2008 9:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Двигателят се тресе при движение по баири 1999, APR 2.8

Мнениеот ak_47 » Вто 29 май 2012 15:39


KGL написа:Провери ли кабелите на свещите и лулите на бобините. При мен имаше подобен проблем, гумата на кабелите беше остаряла и се беше нацепила, а на места я нямаше. След като смених кабелите и лулите, проблема изчезна.


Вчера оставих колата да я газифицират в Маргел на Ботевградско. И днеска ми звънят и ми казват че на газ веднага е почнала да прекъсва и да се тресе, особено като се дава газ от 2-ра при ускорение.
И едната свещ е имала "пътечка" ... Нови свещи на има няма 8 000 км. Съответно сега направо сменям и кабелите :banghead:

Интересното е че диагностиката нищо не показва. А ходих на няколко сервиза да погледнат въпросното тресене, и при нито един не можахме да го повторим. Накрая ще вземе да излезе че е от пустите кабели. Ще чакам да си я взема от сервиза и ще пиша пак.

Последните 2-3 пъти като го правеше този номер с тресенето, я гасих, и като я запаля след това всичко е ок - ако бяха тампони на мотор, или маховик, може би щеше да продължава да се тресе. А ако е по тоците, може би затова след гасене и палене се самооправя.

Дано да е от това.


BG_POLICE
Мнения: 750
Регистриран на: Нед 05 юли 2009 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Двигателят се тресе при движение по баири 1999, APR 2.8

Мнениеот BG_POLICE » Сря 30 май 2012 16:56


Колега нама как диагностиката да хване проблеми с кабелите и свещите! Отделно газта като гориво и много по-чувствителна и при най-малкия проблем на бензин, на газ се усеща много! Гледам нагоре говорите за съединителя - на Б5 съединителя се саморегулира и затова на всички е почти на едно и също място по-високо горе! От друга страна преди да сменя моя се усещаше, че отделя на косъм и че му остава малко. Смених го като започна да боксува при подаване на газ рязко оборотите се вдигат, а колата стоеше на едно място и като върна газта тогава закачаше! Селд смяната като се качих в колата съединителя отделяше страшно ниско и направо дразнеше така, но само за 1-2 седмици каране си застана, където му е мястото сам! Какви свещи сложи преди 8000 км. и от къде ги купи колега?


Потребителски аватар
ak_47
Мнения: 190
Регистриран на: Пон 07 яну 2008 9:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Двигателят се тресе при движение по баири 1999, APR 2.8

Мнениеот ak_47 » Сря 30 май 2012 17:37


Свещите бяха Беру, от аутоплюс, по 22 лв. парчето. Най-вероятно кабелите са причината за скапването на свещите, защото днеска пак минах през сервиза( още се мъчат с настройките на ГИ-то ), и казаха че всякакви придърпвания, прекъсвания и претрисания са изчезнали след смяната на кабелите и свещите. Сега новите свещи пак са Беру, дано с новите кабели всичко да е ок и занапред.
Новите кабели ако не се лъжа и те са Беру ( от сервиза направо поръчаха всичко от аутоплюс ).

А за диагностиката мислех че може нещо да открие, защото първия път като сменях свещите и бях разменил кабелите на 2 цилиндъра :mrgreen: и запали като трактор и веднага я угасих и ВАГ-КОМ-а показа нещо от сорта на missfire в еди кой си цилиндър( т.е. че се е усетил че не трябва да има искра в даден момент ). Но то по-скоро с прецаканите кабели не е имало изобщо искра, ами направо си е минавало по пътечката и този цилиндър въобще не е работел в дадени моменти. Другото което беше е че свещта беше много черна на въпросния цилиндър, цялата в сажди.


BG_POLICE
Мнения: 750
Регистриран на: Нед 05 юли 2009 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Двигателят се тресе при движение по баири 1999, APR 2.8

Мнениеот BG_POLICE » Сря 30 май 2012 19:14


Ами дано всичко да е ОК :да:


Потребителски аватар
ak_47
Мнения: 190
Регистриран на: Пон 07 яну 2008 9:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Двигателят се тресе , 1999, APR 2.8 - Решен

Мнениеот ak_47 » Чет 31 май 2012 19:51


Проблема се реши след смяна на кабели и свещи. Най-вече кабелите( просто свещите бяха предали богу дух от скапани кабели ).
Днеска си я взех от сервиза с чисто нов ГИ , и след като около седмица бях карал на жената Корсата( 1.4 60кс :063: ) , сега пак имах чувството че се качвам на изтребител.
Благодаря на всички за отговорите.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта