Помощ, проблем с КЛИМАТРОНИКА!!!

Техническа и сервизна информация за Passat
SashVw
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 13 ное 2006 17:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Помощ, проблем с КЛИМАТРОНИКА!!!

Мнениеот SashVw » Вто 14 ное 2006 21:34


Здравейте, вчера се регистрирах и съм новобранец :oops:
Положението е следното: Имам VW Passat B5 98 година 2,3i VR5. Климатроника на студено ба4ка 4удно, захлади се, включвам топлото и много слабо, като загрее колата духа топло ама не е силно топло, да знаете 4е включвам парното, на ECON де. Дайте някви идеи 4е ходих по майстори и на теория ми разглобиха и сглобиха колата три пъти...




SashVw
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 13 ное 2006 17:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот SashVw » Сря 15 ное 2006 9:52


ЕЕЕ :cry: Няма ли кой да даде един акъл. Май нещо сгънахте. Много се надявах да ми помогне някой. А някой случайно да има схемата на климатроника??? Та да мога и аз да се направя на майстор.... :?:


Потребителски аватар
ArturDent
Мнения: 175
Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот ArturDent » Сря 15 ное 2006 10:13


Имал съм подобен проблем. Нека ти дам няколко съвета.
Първо когато климатроника е в режим на затопляне, той работи като обикновенно парно на стар автомобил с тази разлика че включва и изключва при определена температура. Т.Е. не работи като битов инверторен климатик.
Когато си пуснал ECON климатроника НЕ ВКЛЮЧВА КОМПРЕСОРА. В този режим климатроника се опитва да направи следното
- за понижаване на температурата вкарва въздух от вън
- за повишаване на температурата включва парното.
ECON е препоръчителният режим за зимата. Нали не искаш, ако си настроил температура например 20 градуса, някоя зимна сутрин и датчика за външна температура е напечен от слънцето, климатроника да се включи на охлаждане :o

Сега със съветите:
1. По възможност посети сервиз за АВТОклиматици, не автосервиз, не сервиз за битови климатици.
2. Направи "Клизма" на охладителната система.
2.1. Източи антифриза.
2.2. Продухай охладителната системата с въздух под високо налягане (сгъстен въздух от промишлена бутилка - 100 бара, не компресор - 20 бара)
2.3. Продухай по съшия начин и системата за отоплението в купето. Като отвориш предния капак точно по средата под чистачките има две тръби, които са за парното. Тия тръби закачени на муфи. Разкачаш муфите и тикаш изхода на сгъстения въздух в едната тръба (посока към купето). На на изхода другата тръба слагаш дебела кърпа и я държиш с ръка - от тук ще хвърчи стар антифриз, който може и да е горещ, ако автомобила е бил загрял преди това. След като си готов пускаш въздуха под налягане. Пази се !. Оная дебелата кърпа ще се намокри с антифриз и ще се напълни с боклуци от парното.
2.4. Сглобяваш тръбите и наливаш нов антифриз - G12(пише го на капачката на казанчето за антифриза).
2.5. Ако в дебелата кърпа има пластмасови парченца, работата се е вмирисала - радиаторчето за парното се е скапало или е в процес на скапване.
2.6. След цялата тази процедура парното ти трябва да работи поне малко по-добре. В сервиз за цялата тая дандания ми взеха 20 лв. за труд + антифриза.
3. Ако парното не се подобри, това значи че тъпото радиаторче се скапало/запушило. Новото струва около 300 лв. и монтажа е ужасно труден - маха се таблото и т.н. незнам колко ще ти струва труда.

Надявам се да съм ти помогнал.


SashVw
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 13 ное 2006 17:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот SashVw » Сря 15 ное 2006 10:38


:o Благодаря ти. Събота, неделя като остана по свободен 6те пробвам и ще пиша кво е станало... А за таблото, искаха да ми го свалят от самото начало да проверят казанчето ама аз не дадох, като знам какви пишман-майстори има... направо нямам думи, че после не могат да го сглобят като хората, а бараката е много запазена....


Потребителски аватар
ArturDent
Мнения: 175
Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот ArturDent » Сря 15 ное 2006 10:57


Само за уточнение - моето парно не работеше и след тази процедура нещата се поправиха доста. Сега парното ми е по-слабо от на предишния ми пасат Б3. Но новият е B5 - дизел и го отдавам на това, че дизела загрява по-бавно от бензина.
Решението с "клизмата" не е пълно, но е доста по-евтино (мах 50 лв.)от ново радиаторче, казанче (мин. 450 лв.+рисковете от свалянето на таблото).
Пак повтарям - използвай въдух под високо налягане, но се пази от излизащият горещ антифриз.


SashVw
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 13 ное 2006 17:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот SashVw » Сря 15 ное 2006 14:07


А филтър на климатроника има ли и къде се намира?
Благодаря предварително


Потребителски аватар
ArturDent
Мнения: 175
Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот ArturDent » Сря 15 ное 2006 14:44


SashVw написа:А филтър на климатроника има ли и къде се намира?
Благодаря предварително

Филтъра на климатроника не е филтър на климатроника :lol: това е т.нар. поленов филтър и служи за пречистване на въдуха, който влиза в купето от вън.

Намира се "на мамаси у...". :P
Шегувам се. Та тоя филтър се намира точно под дясната чистачка, гледано от шофьорското място.
Отваряш капака и гледаш колата отпред в отсека където стои акумулатора. В дясно има една черна кутия - това са разните там компютри, ел.части и т.н.
По средата е акумулатора.
Най в ляво се намира поленовия филтър, в черна кутия, която се застъпва от дългата черна пластмасова лайсна. Малко трудно се вади. внимавай да не счупиш пластмасите.
Този филтър е хубаво да го смениш защото той със сигурност е пълен с парчета от листа, семена, пухчетата от тополи и т.н. Ако е замърсен оказва голямо влияние на работата на климатика в режим на охлаждане.
Ако не ти се дават 20 лв. за нов и правиш "клизмата" на парното, извади и удухай хубаво този филтър с въздуха под налягане.

Лично аз съм засичал че след 5 000 км. филтъра се напълва с мръсотия, особенно ако спираш под цъфтящи дървета. Затова от време на време, когато се сетя го почиствам/продухвам. При всяка смяна на масло го подменям с нов.


Потребителски аватар
sasho_mf
Мнения: 622
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 13:41
Автомобил: Toyota Corolla Verso
Двигател:
Местоположение: BG

Мнениеот sasho_mf » Сря 15 ное 2006 14:47


Заставайки срещу колата отляво под чистачката.Наврян е все едно в арматурното табло под стъклото.Развива се една видия и се маха предпазния капак.
P.S. На филтрите на бош има подробно описание.


Потребителски аватар
ArturDent
Мнения: 175
Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот ArturDent » Сря 15 ное 2006 15:09


Забравих още нещо - провери дали изобщо циркулира течност за парното вътре.
Слахгаш климатроника на High. Поускаш вентилатора на последна степен. Хващаш двете тръби които участват в "Клизмата". При загрял автомобил едната тръба трябва да е значително по-гореща от другата, и да усещаш циркулацията на водата/антифриза.

Внимавай да не се опариш. :oops: :mad:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта