Положението е следното: Имам VW Passat B5 98 година 2,3i VR5. Климатроника на студено ба4ка 4удно, захлади се, включвам топлото и много слабо, като загрее колата духа топло ама не е силно топло, да знаете 4е включвам парното, на ECON де. Дайте някви идеи 4е ходих по майстори и на теория ми разглобиха и сглобиха колата три пъти...
Помощ, проблем с КЛИМАТРОНИКА!!!
Помощ, проблем с КЛИМАТРОНИКА!!!
Здравейте, вчера се регистрирах и съм новобранец
Положението е следното: Имам VW Passat B5 98 година 2,3i VR5. Климатроника на студено ба4ка 4удно, захлади се, включвам топлото и много слабо, като загрее колата духа топло ама не е силно топло, да знаете 4е включвам парното, на ECON де. Дайте някви идеи 4е ходих по майстори и на теория ми разглобиха и сглобиха колата три пъти...
Положението е следното: Имам VW Passat B5 98 година 2,3i VR5. Климатроника на студено ба4ка 4удно, захлади се, включвам топлото и много слабо, като загрее колата духа топло ама не е силно топло, да знаете 4е включвам парното, на ECON де. Дайте някви идеи 4е ходих по майстори и на теория ми разглобиха и сглобиха колата три пъти...
- ArturDent
- Мнения: 175
- Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Имал съм подобен проблем. Нека ти дам няколко съвета.
Първо когато климатроника е в режим на затопляне, той работи като обикновенно парно на стар автомобил с тази разлика че включва и изключва при определена температура. Т.Е. не работи като битов инверторен климатик.
Когато си пуснал ECON климатроника НЕ ВКЛЮЧВА КОМПРЕСОРА. В този режим климатроника се опитва да направи следното
- за понижаване на температурата вкарва въздух от вън
- за повишаване на температурата включва парното.
ECON е препоръчителният режим за зимата. Нали не искаш, ако си настроил температура например 20 градуса, някоя зимна сутрин и датчика за външна температура е напечен от слънцето, климатроника да се включи на охлаждане
Сега със съветите:
1. По възможност посети сервиз за АВТОклиматици, не автосервиз, не сервиз за битови климатици.
2. Направи "Клизма" на охладителната система.
2.1. Източи антифриза.
2.2. Продухай охладителната системата с въздух под високо налягане (сгъстен въздух от промишлена бутилка - 100 бара, не компресор - 20 бара)
2.3. Продухай по съшия начин и системата за отоплението в купето. Като отвориш предния капак точно по средата под чистачките има две тръби, които са за парното. Тия тръби закачени на муфи. Разкачаш муфите и тикаш изхода на сгъстения въздух в едната тръба (посока към купето). На на изхода другата тръба слагаш дебела кърпа и я държиш с ръка - от тук ще хвърчи стар антифриз, който може и да е горещ, ако автомобила е бил загрял преди това. След като си готов пускаш въздуха под налягане. Пази се !. Оная дебелата кърпа ще се намокри с антифриз и ще се напълни с боклуци от парното.
2.4. Сглобяваш тръбите и наливаш нов антифриз - G12(пише го на капачката на казанчето за антифриза).
2.5. Ако в дебелата кърпа има пластмасови парченца, работата се е вмирисала - радиаторчето за парното се е скапало или е в процес на скапване.
2.6. След цялата тази процедура парното ти трябва да работи поне малко по-добре. В сервиз за цялата тая дандания ми взеха 20 лв. за труд + антифриза.
3. Ако парното не се подобри, това значи че тъпото радиаторче се скапало/запушило. Новото струва около 300 лв. и монтажа е ужасно труден - маха се таблото и т.н. незнам колко ще ти струва труда.
Надявам се да съм ти помогнал.
Първо когато климатроника е в режим на затопляне, той работи като обикновенно парно на стар автомобил с тази разлика че включва и изключва при определена температура. Т.Е. не работи като битов инверторен климатик.
Когато си пуснал ECON климатроника НЕ ВКЛЮЧВА КОМПРЕСОРА. В този режим климатроника се опитва да направи следното
- за понижаване на температурата вкарва въздух от вън
- за повишаване на температурата включва парното.
ECON е препоръчителният режим за зимата. Нали не искаш, ако си настроил температура например 20 градуса, някоя зимна сутрин и датчика за външна температура е напечен от слънцето, климатроника да се включи на охлаждане
Сега със съветите:
1. По възможност посети сервиз за АВТОклиматици, не автосервиз, не сервиз за битови климатици.
2. Направи "Клизма" на охладителната система.
2.1. Източи антифриза.
2.2. Продухай охладителната системата с въздух под високо налягане (сгъстен въздух от промишлена бутилка - 100 бара, не компресор - 20 бара)
2.3. Продухай по съшия начин и системата за отоплението в купето. Като отвориш предния капак точно по средата под чистачките има две тръби, които са за парното. Тия тръби закачени на муфи. Разкачаш муфите и тикаш изхода на сгъстения въздух в едната тръба (посока към купето). На на изхода другата тръба слагаш дебела кърпа и я държиш с ръка - от тук ще хвърчи стар антифриз, който може и да е горещ, ако автомобила е бил загрял преди това. След като си готов пускаш въздуха под налягане. Пази се !. Оная дебелата кърпа ще се намокри с антифриз и ще се напълни с боклуци от парното.
2.4. Сглобяваш тръбите и наливаш нов антифриз - G12(пише го на капачката на казанчето за антифриза).
2.5. Ако в дебелата кърпа има пластмасови парченца, работата се е вмирисала - радиаторчето за парното се е скапало или е в процес на скапване.
2.6. След цялата тази процедура парното ти трябва да работи поне малко по-добре. В сервиз за цялата тая дандания ми взеха 20 лв. за труд + антифриза.
3. Ако парното не се подобри, това значи че тъпото радиаторче се скапало/запушило. Новото струва около 300 лв. и монтажа е ужасно труден - маха се таблото и т.н. незнам колко ще ти струва труда.
Надявам се да съм ти помогнал.
- ArturDent
- Мнения: 175
- Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Само за уточнение - моето парно не работеше и след тази процедура нещата се поправиха доста. Сега парното ми е по-слабо от на предишния ми пасат Б3. Но новият е B5 - дизел и го отдавам на това, че дизела загрява по-бавно от бензина.
Решението с "клизмата" не е пълно, но е доста по-евтино (мах 50 лв.)от ново радиаторче, казанче (мин. 450 лв.+рисковете от свалянето на таблото).
Пак повтарям - използвай въдух под високо налягане, но се пази от излизащият горещ антифриз.
Решението с "клизмата" не е пълно, но е доста по-евтино (мах 50 лв.)от ново радиаторче, казанче (мин. 450 лв.+рисковете от свалянето на таблото).
Пак повтарям - използвай въдух под високо налягане, но се пази от излизащият горещ антифриз.
- ArturDent
- Мнения: 175
- Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
SashVw написа:А филтър на климатроника има ли и къде се намира?
Благодаря предварително
Филтъра на климатроника не е филтър на климатроника
Намира се "на мамаси у...".
Шегувам се. Та тоя филтър се намира точно под дясната чистачка, гледано от шофьорското място.
Отваряш капака и гледаш колата отпред в отсека където стои акумулатора. В дясно има една черна кутия - това са разните там компютри, ел.части и т.н.
По средата е акумулатора.
Най в ляво се намира поленовия филтър, в черна кутия, която се застъпва от дългата черна пластмасова лайсна. Малко трудно се вади. внимавай да не счупиш пластмасите.
Този филтър е хубаво да го смениш защото той със сигурност е пълен с парчета от листа, семена, пухчетата от тополи и т.н. Ако е замърсен оказва голямо влияние на работата на климатика в режим на охлаждане.
Ако не ти се дават 20 лв. за нов и правиш "клизмата" на парното, извади и удухай хубаво този филтър с въздуха под налягане.
Лично аз съм засичал че след 5 000 км. филтъра се напълва с мръсотия, особенно ако спираш под цъфтящи дървета. Затова от време на време, когато се сетя го почиствам/продухвам. При всяка смяна на масло го подменям с нов.
- ArturDent
- Мнения: 175
- Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Забравих още нещо - провери дали изобщо циркулира течност за парното вътре.
Слахгаш климатроника на High. Поускаш вентилатора на последна степен. Хващаш двете тръби които участват в "Клизмата". При загрял автомобил едната тръба трябва да е значително по-гореща от другата, и да усещаш циркулацията на водата/антифриза.
Внимавай да не се опариш.

Слахгаш климатроника на High. Поускаш вентилатора на последна степен. Хващаш двете тръби които участват в "Клизмата". При загрял автомобил едната тръба трябва да е значително по-гореща от другата, и да усещаш циркулацията на водата/антифриза.
Внимавай да не се опариш.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта