17" джанти на B5 1.6

Техническа и сервизна информация за Passat
K
Мнения: 1340
Регистриран на: Вто 09 окт 2007 21:01
Автомобил: Passat B6
Двигател: DSG 4x4 CBBB

Re: 17" джанти на B5 1.6

Мнениеот K » Чет 08 мар 2012 21:10


zvera92 написа:Добре че има такава тема,за да питам и аз едно въпросче.Значи и аз съм пред същата дилема ,само че пасата е 125 коня..17-ки оригинални от Б5.5 не са ли по-леки от 15 железарки??


Втора зима правя следното упражнение като стане време за сменяне на гуми: сваляне и качване на джанти по етажите. Имам въпросните 17-ки от Б5.5 Phoenix, зимните са железни 16-ки. С точност в килограми не мога да говоря, не съм ги теглил, но на носене се усеща доста. 16-ките си ги нося по 2 без проблем, но 17-ките 1 по 1. Последно пробвах наведнъж да кача две 17-ки, щях да си изповръщам обяда, а уж всекидневно тренирам с тежести.

А м/у 17 и 15 разликата ще е още по-голяма.

На пешката ще му отправя покана като дойде време да сменям гуми, да дойде да удари едно рамо, пък после може да си преразгледа теорията :)




Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: 17" джанти на B5 1.6

Мнениеот pe6kata » Чет 08 мар 2012 23:02


да ти приличам на хамалин :shock

някъде някой да е видял да твъдя че няма разлика в теглото?

работата е там, че преди много години, някой умен мозък е измислил колелото. И докато вие го носите под мишница, той го е търкалял :?

почни да си тъкаляш гумите и ще установиш, че тръкаляйки си ги пред блока,няма голяма разлика от теглото. За носене е друга работа

И другото, пак ще ви напомня, че колелото неможе да се разглежда самостоятелно/демек свободно. Въртенето му става под товар и времето за развъртане на колелото във въздуха е едно, на асвалта е съвсем друго. Теглото на колелото с теглото на колата, което трябва да ускори са несъизмерими.

17-ка 8ж, маркова джанта с 225/45 гума е около 20кг


K
Мнения: 1340
Регистриран на: Вто 09 окт 2007 21:01
Автомобил: Passat B6
Двигател: DSG 4x4 CBBB

Re: 17" джанти на B5 1.6

Мнениеот K » Пет 09 мар 2012 0:17


Ти ако си търкаляш гумите по стълбите, аз още не съм измислил ефективен начин.


Потребителски аватар
zvera92
Мнения: 558
Регистриран на: Пон 19 юли 2010 23:43
Автомобил: Vw Passat
Двигател:
Местоположение: София

Re: 17" джанти на B5 1.6

Мнениеот zvera92 » Пет 09 мар 2012 14:07


К мерси за отговора.. :beer


Потребителски аватар
RadoShopa
Мнения: 590
Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
Автомобил: Vw Passat
Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: 17" джанти на B5 1.6

Мнениеот RadoShopa » Пон 12 мар 2012 12:33


Абе и аз така-17" на 15" като дойде време за смяна и почвам да ги мъкна.......осезаемо усещам разликата,поне 6-7 кг. ако не и горница.....съответно разхода се променя,поведение на волан,в завой,комфорт и т.н. Като вървене не,все пак съм 130 и малко ремап......но по другите критерии си се усеща.Така,че равносметката за 17" на 1.6 мотор ще си е приключение....но това не значи,че няма да върви,така или иначе ще отидеш където искаш....и ще ти е хубаво като слезеш и да си я гледаш :да:

Последна промяна от RadoShopa на Пон 12 мар 2012 15:17, променено общо 1 път.


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: 17" джанти на B5 1.6

Мнениеот gancho » Пон 12 мар 2012 15:08


pe6kata написа:
brum написа: Масата която е закачена под амортисьорите играе доста голяма роля. Май я водеха под ресорна маса. Поразрови се и се ограмоти малко...
Същата работа е с маховиците. Все се върти нещо там, ама къде са 5, къде са 10 кила? И там ли разлика няма? Там единственото което те интересува е маса, а не диаметър. Същото е и при джантите от към масата. То на практика маховика и джантите са закачени заедно през няколкоко зъбни колела и полуоска.


ей го още един чул недочул,
разлика от 5кг на джанта с гума си е 20кг за 4-те, на фона една олекотена кола за спортни цели си е много.
окаченото тегло го бърка на писта и има отношение към поведението на колата и работата на окачването..

И за маховиците имаш големи пропуски, да знаеш. Да, може да отнеме повече енергия завъртането на по-тежък маховик, но какво става като се развърти веднъж :?:
По-тежките джанти могат да се разгледат като маховик, колкото ще спъват в ускорение, толкова ще помагат в константа скорост.

И примера с изтъркулването на колата явно не си го схванал.Неможе да имаш 30% разлика в горенето... загуби, а да се окаже че, може да минеш и по-голямо разстояние по инерция, нещата не се връзват :!:

Явно много си усещаш колата, щом като с 1.5кг по-тежък диск си хванал разлика :shock :bowdown


Дърляте се за килограмите(масата :012: ) на големите или малки джанти,което естествено оказва влияние,но е съвсем малко,а забравяте основното:

Спазен ли външния диаметър на гумата, трудно би се усетило нещо
и ако спазиме приблизително външния размер,при преминаване към по-голям р-р джанти се преминава към ШИРОКИ ГУМИ и нисък профил....
А съпротивленията на триене(инерционните съпротивления са отделно) ,които трябва да се преодолеят за три:
-вътрешни съпротивления-дв.,трансмисия,лагери и т.н.-не може да ги променим
-въздух-коефициента на купето*челната площ *скоростта на втора степен-тук не променяме купето...
-съпротивлението на гумите при търкаляне-коефициент на сцепление м/у протектора и настилката*контактната площ
Та тук ние променяме.От 195 до 225 гума разликата е 15.4% увеличено съпротивление на триене на гумите,при запазен външен диаметър.
А ако леко увеличим външния диаметър освен,че увеличаваме контактната площ,ще увеличим и рамото,с което слагаме нашите N.m на пътя.Който е учил поне малко механика знае.
Примерно ако имаме 200Нм и ги разделиме на 0,3175м-радиуса на 195/65/15 се получава 630 нютона сила на асфалта.
Друг вариант-нашите 200Н.м ги делиме на 0.3395м-радиуса на 225/55/17 имаме вече 589 нютона сила на асфалта или 41 (6.5%) по малко от началните 630 Н.м
Като комбинирате тези 2 фактора и после се чудите защо колата е по-тромава и харчи повече и почвате да си носите кантар да купите по-леки джанти,изръсвате се за скъпи(и ги плащате втори път с горивото :screwy ),а разхода пак е същия mhihi

Ха сега кажете,че съм поредния спамер :banana


Потребителски аватар
paaco
Мнения: 262
Регистриран на: Чет 30 юли 2009 10:10
Автомобил: Passat 5.5 1.9 TDI
Двигател: AVF 2005
Местоположение: sofia

Re: 17" джанти на B5 1.6

Мнениеот paaco » Сря 14 мар 2012 17:17


Извинявам се че се намесвам! Въпроса ми е към колегата RadoShopa. Твоя дзвер с 15ки ли го караш зимата, че аз също искам да взимам железарки ама се чудя какъв размер да са. Тези 15ки не са ле малко малки за това купе? На едно място имаха и двата вида и аз мерих, гледах, мерих, гледах накрая само се огледах (купиха ги) :D


Потребителски аватар
RadoShopa
Мнения: 590
Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
Автомобил: Vw Passat
Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: 17" джанти на B5 1.6

Мнениеот RadoShopa » Сря 14 мар 2012 17:45


paaco написа:Извинявам се че се намесвам! Въпроса ми е към колегата RadoShopa. Твоя дзвер с 15ки ли го караш зимата, че аз също искам да взимам железарки ама се чудя какъв размер да са. Тези 15ки не са ле малко малки за това купе? На едно място имаха и двата вида и аз мерих, гледах, мерих, гледах накрая само се огледах (купиха ги) :D

:офф
Ами...първата зима взех 15" железарки с нови зимни....и тасове с лепенки love.vw Викам си-така ще е,компромис с визията ще е зимата ,няма начин :roll: Е карах малко,карах... но всеки път като гледах колата и почти ми се повдигаше,както се казва :lol: Реших да сменя тактиката с алуминиеви,които трябваше да са си 15" понеже гумите вече бяха налице!След доста търсене,лутане попаднах на тези-здрави,прави и що-годе на вид(в гаража се виждат)Като цяло-да малки са и тези,но сякаш маааалко лъжат,че са по-големи :wink: (според мен де) но иначе като возия и разход е доста по-добре :да:

michelin.jpg

passat.jpg


K
Мнения: 1340
Регистриран на: Вто 09 окт 2007 21:01
Автомобил: Passat B6
Двигател: DSG 4x4 CBBB

Re: 17" джанти на B5 1.6

Мнениеот K » Вто 27 мар 2012 17:50


Сложих 17-ките от близо седмица и не мога да позная колата. Закачил съм ремарке да дърпам кажи речи, едно мудно ускорение да ти призлее направо. Чак се замислих и за чип. :bishop
Единствените плюсове са по-доброто пътно поведение, не се лашка толкова в завои и.... визията.

Сложи ли се такъв цолаж на мотора от заглавието... колата става абсолютен мъртвец. :не:


Потребителски аватар
RadoShopa
Мнения: 590
Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
Автомобил: Vw Passat
Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: 17" джанти на B5 1.6

Мнениеот RadoShopa » Вто 27 мар 2012 18:58


K написа:Сложих 17-ките от близо седмица и не мога да позная колата. Закачил съм ремарке да дърпам кажи речи, едно мудно ускорение да ти призлее направо. Чак се замислих и за чип. :bishop
Единствените плюсове са по-доброто пътно поведение, не се лашка толкова в завои и.... визията.

Сложи ли се такъв цолаж на мотора от заглавието... колата става абсолютен мъртвец. :не:


Аз пък да ти кажа какво усетих след като ги сложих.....ускорението си го има,на 2-3 като подам и светва ЕСП (буксува си) а и на 5-6 си дърпа доста :twisted: .....ремап-а си казва думата,но пък получих едно лашкане във волана на неравностите по пътя :roll: сякаш гумите си "играят" и "избират" трасе,нали са с по-голяма площ.....така си го обяснявам,понеже разликата е рязка-със смяната на гумите и се усети :) Като покарам-ще им свикна де,просто казвам,че разлики има доста според цолажите.....всички го знаете,ама да допълня :deal :beer


Потребителски аватар
pEsHkyY
Мнения: 729
Регистриран на: Вто 06 сеп 2011 14:06
Автомобил: VW Passat B5 1998
Двигател: AFN++++
Местоположение: София

Re: 17" джанти на B5 1.6

Мнениеот pEsHkyY » Вто 27 мар 2012 19:14


Мойта е с чип. Зимата с 15ките след реглаж и ремонт на гнп + реглаж на турбото, при ускорение на 2ра гумите не зацепват викам си сега като сложа 17ките това ще изчезне, но уви и в момента като я сритам въобще не се замисля .. гумите пак си превъртат в движение стабилно :lol: та чипа и правилните реглажи си казват думата определено :да:


K
Мнения: 1340
Регистриран на: Вто 09 окт 2007 21:01
Автомобил: Passat B6
Двигател: DSG 4x4 CBBB

Re: 17" джанти на B5 1.6

Мнениеот K » Вто 27 мар 2012 19:22


RadoShopa написа:
K написа:Сложих 17-ките от близо седмица и не мога да позная колата. Закачил съм ремарке да дърпам кажи речи, едно мудно ускорение да ти призлее направо. Чак се замислих и за чип. :bishop
Единствените плюсове са по-доброто пътно поведение, не се лашка толкова в завои и.... визията.

Сложи ли се такъв цолаж на мотора от заглавието... колата става абсолютен мъртвец. :не:


Аз пък да ти кажа какво усетих след като ги сложих.....ускорението си го има,на 2-3 като подам и светва ЕСП (буксува си) а и на 5-6 си дърпа доста :twisted: .....ремап-а си казва думата,но пък получих едно лашкане във волана на неравностите по пътя :roll: сякаш гумите си "играят" и "избират" трасе,нали са с по-голяма площ.....така си го обяснявам,понеже разликата е рязка-със смяната на гумите и се усети :) Като покарам-ще им свикна де,просто казвам,че разлики има доста според цолажите.....всички го знаете,ама да допълня :deal :beer


И при мен е така с гумите. Мислех даже да разменя гумите да видя дали няма да има разлика. Пусна ли волана и си хваща къде й е кеф.


Потребителски аватар
stoqn_g60
Мнения: 4380
Регистриран на: Чет 31 май 2007 14:13
Автомобил: Audi 80
Двигател: ADA
Местоположение: у Софията

Re: 17" джанти на B5 1.6

Мнениеот stoqn_g60 » Пет 01 ное 2013 19:29


Лично мерих моите джанти-алуминиеви 15 цола-заедно с гими 195/65/15 тежат около 17,4 кг едната...Едни 17 ки с 205/45-50 с джанти идват около 22кг на брой,всичко е много относително-марка,модел,маТрял и прочие.Гледах никелирана 18-ка с гуми(забравих точният размер,но бяха под 225 ширина) тежат около 21 кг.Според мен ще има разлика в ускорението,но по-приемливият вариянт за мен е- 205/50/17 като размер. :rolleyes


Потребителски аватар
Apokaliptiko
Мнения: 1945
Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1998 AFN
Местоположение: гр. Русе

Re: 17" джанти на B5 1.6

Мнениеот Apokaliptiko » Пет 01 ное 2013 19:38


:th_up



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта