pe6kata написа:brum написа: Масата която е закачена под амортисьорите играе доста голяма роля. Май я водеха под ресорна маса. Поразрови се и се ограмоти малко...
Същата работа е с маховиците. Все се върти нещо там, ама къде са 5, къде са 10 кила? И там ли разлика няма? Там единственото което те интересува е маса, а не диаметър. Същото е и при джантите от към масата. То на практика маховика и джантите са закачени заедно през няколкоко зъбни колела и полуоска.
ей го още един чул недочул,
разлика от 5кг на джанта с гума си е 20кг за 4-те, на фона една олекотена кола за спортни цели си е много.
окаченото тегло го бърка на писта и има отношение към поведението на колата и работата на окачването..
И за маховиците имаш големи пропуски, да знаеш. Да, може да отнеме повече енергия завъртането на по-тежък маховик, но какво става като се развърти веднъж
По-тежките джанти могат да се разгледат като маховик, колкото ще спъват в ускорение, толкова ще помагат в константа скорост.
И примера с изтъркулването на колата явно не си го схванал.Неможе да имаш 30% разлика в горенето... загуби, а да се окаже че, може да минеш и по-голямо разстояние по инерция, нещата не се връзват
Явно много си усещаш колата, щом като с 1.5кг по-тежък диск си хванал разлика

Дърляте се за килограмите(масата

) на големите или малки джанти,което естествено оказва влияние,но е съвсем малко,а забравяте основното:
Спазен ли външния диаметър на гумата, трудно би се усетило нещо
и ако спазиме приблизително външния размер,при преминаване към по-голям р-р джанти се преминава към ШИРОКИ ГУМИ и нисък профил....
А съпротивленията на триене(инерционните съпротивления са отделно) ,които трябва да се преодолеят за три:
-вътрешни съпротивления-дв.,трансмисия,лагери и т.н.-не може да ги променим
-въздух-коефициента на купето*челната площ *скоростта на втора степен-тук не променяме купето...
-съпротивлението на гумите при търкаляне-коефициент на сцепление м/у протектора и настилката*контактната площ
Та тук ние променяме.От 195 до 225 гума разликата е 15.4% увеличено съпротивление на триене на гумите,при запазен външен диаметър.
А ако леко увеличим външния диаметър освен,че увеличаваме контактната площ,ще увеличим и рамото,с което слагаме нашите N.m на пътя.Който е учил поне малко механика знае.
Примерно ако имаме 200Нм и ги разделиме на 0,3175м-радиуса на 195/65/15 се получава 630 нютона сила на асфалта.
Друг вариант-нашите 200Н.м ги делиме на 0.3395м-радиуса на 225/55/17 имаме вече 589 нютона сила на асфалта или 41 (6.5%) по малко от началните 630 Н.м
Като комбинирате тези 2 фактора и после се чудите защо колата е по-тромава и харчи повече и почвате да си носите кантар да купите по-леки джанти,изръсвате се за скъпи(и ги плащате втори път с горивото

),а разхода пак е същия
Ха сега кажете,че съм поредния спамер
