Привет на всички,искам да сменя километража на пасата ,но възникна проблем на който търся отговор.Таблото на колата е обикновенно с жило и искам да го заменя със същото такова бяло ориг. което е ел. .За целта намерих от същия двигател такова бяло табло,кабела му до бушониерата,както и датчика от скоростите с кабела който отива в компютъра на колата и от там може би до бушониерата незнам . След като откачихме старото и сложихме новото табло с неговия си кабел да пробваме то дори не реагира нито лампи нито циферблати никакъв сигнал все едно таблото не работи.Това без да сме слагали датчика и кабела му ,само сменихме табло за проба .Таблото го пробвах на другия ми б4 който е с бяло табло и докато сложа буксата в него веднага прищрака и светна всичко заработи както си трябва. И тук е въпроса какво трябва да се направи до бушониерата за да получи сигнал таблото и да работи.Трябва ли и датчика да е свързан за да се получат нещата.Ще съм благодарен ако някой е правил подобно нещо и сподели решението на проблема Благодаря ви предварително.
Извинявам се че се намесвам в темата ,но и аз съм в същия филм. При мен като закачих таблото с моя кабел двата дисплея не светнаха ,колата запали но оборотомера не работеше, само част от контролните индекаций мигаха. Ето какво ми писа колега от форума :
Изводи на датчика: 3 - маса 2 - сигнале 1 - +12V
Сигналния отива на пин 27 на таблото.
Особености при подмяната - много.
захранването и масата до датчкика са ясни. 12в от 'на конткат'
сигнала от датчика за скоростта(VSS) идва на букса G1/11(пин) на бушонното табло. От букса U1/11 отива в инструменталното табло на 27 пин (Т28/27-демек 27 пин от 28пиновата букса на таблото) Ясно е че при прозвъняване на пиновете на таблото (G1/11 и U1/11 ) ще имаш сигнал, все едно имаш мостче в самото табло м/у тия два пина. Нядавам се се изразих достатъчно разбираемо.
Oт инстр. табло сигнала " излиза" от Т28/07 и отива обратно в таблото с бушоните на букса U2/02. От таблото с бушоните от букса G1/09отива към 43пин на ЕКУ (по същия начин има сигнал при прозвъняване м/у пиновете на таблото- U2/02 и G1/09 )
може да си направиш една проверка на изгррадената инсталация. В буксата за инстр. табло сложи мостче м/у двата пина (Т28/27 и Т28/07) и при прозвъняване на G1/09 и G1/11 трябва да имаш сигнал !
Аз още не съм се ровил по на дълбоко.Ако някой го е правил нека да прати информация за бялата букса на таблото
мерси за отговорите колеги.Идния месец ще се ровим пак дано го излъжем ,ама всеки ден съм на работа и за колата няма време ,но ще го направим,като знам колко пари дадох за табло и датчик,ама кеф цена няма .Ще пиша ако направим нещо ,щом и други са в филма с таблото
Днес успях да подкарам километража.Накратко да обесня : купувате километраж , заедно с него и скоростомера от скоростната кутия + буксата му. Единствена промяна която трябва да направите е добавите "пин" на 5-място от 28-пиновата букса на километража и да го вържете на "маса" , и на 27 място от буксата да добавите сигнала от датчика от скоростомера (бял),има номерация на самата букаса. Захранването на датчика може да го вземете от ключа за фаровете (там има "маса" и Кл.15-контактен ключ).Черния от датчика за скоростта е +12в (след контакт) ,а кафяво/зелен е "маса". Не нужно да купувате и кабела от километража ,за който колеги от форума искат 35 лева. А за пиновете мога да изпратя на всеки желаещ безплатно. Успех на всички ентусиасти като мене