Здравейте,
от известно време, вентилаторът започна да прекъсва по време на работа. Както върти спира и след време пак се включва.
Порових във форума и разбрах, че за това е виновно реле 13(106).
Тази вечер се запътих с бодра крачка към колата, с цел да сваля релето и да го презапоя. Но ме чакаше голяма изненада - аз нямам реле 13. И сега съм в недоумение - какво да набедя за виновник?
Колата е от 94г, 1,8 моно, АБС двигател. Имам присаждан италиански климатик, ако от това зависи видът на релетата
Пасат Б4 1.8 ABS проблем с вентилатора
Re: Проблем с вентилатора - Пасат Б4 1.8 ABS
Четох я тази тема.
В нея има няколко предположения, но конкретен отговор - няма!
Пластините на врътката наскоро са почиствани, защото беше спряло да работи на 1 и 2 скорост.
А реле, като писах, нямам.
Ако има някоя схема на захранването към вентилатора, ще бъда благодарен ако ми я дадат.
Другият вариант е да разколача таблото и да проследя пътя от копчето до вентилатора
В нея има няколко предположения, но конкретен отговор - няма!
Пластините на врътката наскоро са почиствани, защото беше спряло да работи на 1 и 2 скорост.
А реле, като писах, нямам.
Ако има някоя схема на захранването към вентилатора, ще бъда благодарен ако ми я дадат.
Другият вариант е да разколача таблото и да проследя пътя от копчето до вентилатора
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с вентилатора - Пасат Б4 1.8 ABS
13 имат климатиците, 106 имат климатрониците и то до 94-та края.От началото на 95-та се слага по-новия тип климатроник,който няма реле там (този с Econ-a).
В твоя случай не би трябвало да имаш реле за вентилатора. + за вентилатора идва от бушониерата през "контакт" през разтоварващото реле.Оттам ключа го разпределя по степените, като зад жабката (еърбег-а) на климатичното тяло трябва да имаш блок със съпротивления за степените. От него вече излиза + към вентилатора. Масата за вентилатора се взима директно от купето - в дясната част под таблото има клема с маси и там се свърза вентилатора.
По ред на номерата трябва да провериш :
1. имаш ли + до копчето за степените.
2. дали копчето си пуска захранването към резисторния блок на всички степени.
3. дали буксите на резисторния блок са ок.
4. дали до вентилатора идва съответния +
5. длаи вентилатора има маса.
Ако си има всичко и пак не работи - проблема е във вентилатора.
Схемата е доста проста и като намериш резисторния блок,ще ти се изясни как стават нещата :)
Ако италианците са решили да не ползват заводския + за вентилатора, те чака много мъка - може да има реле и може да е навсякъде - примерно на Голф 3 с насаждан климатик, съм намирал реле за вентилатора при мотора за чистачките отпред под кората

В твоя случай не би трябвало да имаш реле за вентилатора. + за вентилатора идва от бушониерата през "контакт" през разтоварващото реле.Оттам ключа го разпределя по степените, като зад жабката (еърбег-а) на климатичното тяло трябва да имаш блок със съпротивления за степените. От него вече излиза + към вентилатора. Масата за вентилатора се взима директно от купето - в дясната част под таблото има клема с маси и там се свърза вентилатора.
По ред на номерата трябва да провериш :
1. имаш ли + до копчето за степените.
2. дали копчето си пуска захранването към резисторния блок на всички степени.
3. дали буксите на резисторния блок са ок.
4. дали до вентилатора идва съответния +
5. длаи вентилатора има маса.
Ако си има всичко и пак не работи - проблема е във вентилатора.
Схемата е доста проста и като намериш резисторния блок,ще ти се изясни как стават нещата :)
Ако италианците са решили да не ползват заводския + за вентилатора, те чака много мъка - може да има реле и може да е навсякъде - примерно на Голф 3 с насаждан климатик, съм намирал реле за вентилатора при мотора за чистачките отпред под кората








Re: Проблем с вентилатора - Пасат Б4 1.8 ABS
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=268112
Най вероятно това ти е проблема.
Моят вентилатор се командваше директно от врътката,затова и работеше когато си иска, нямаше релета, аз му ги поставих, касто ще прочетеш в темата.
Ако съм познал и резбираш от тоци мога да ти разкажа повече.
Най вероятно това ти е проблема.
Моят вентилатор се командваше директно от врътката,затова и работеше когато си иска, нямаше релета, аз му ги поставих, касто ще прочетеш в темата.
Ако съм познал и резбираш от тоци мога да ти разкажа повече.
Re: Пасат Б4 1.8 ABS проблем с вентилатора- решено
Малко късно давам решението, но за някой може да е полезно
Оказа се нагоряла клема на вентилатора.
Самият той се върти леко, бе шум от износени лагери или триещи на пружинки четки.
леко почистване, стягане на женската част от клемата, контактен спрей и воала - всичко работи.
Оказа се нагоряла клема на вентилатора.
Самият той се върти леко, бе шум от износени лагери или триещи на пружинки четки.
леко почистване, стягане на женската част от клемата, контактен спрей и воала - всичко работи.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Steels и 36 госта