Пасат Б4 1.8 ABS проблем с вентилатора

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
ValBo
Мнения: 93
Регистриран на: Пон 09 юли 2007 11:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Пасат Б4 1.8 ABS проблем с вентилатора

Мнениеот ValBo » Вто 01 апр 2014 19:56


Здравейте,
от известно време, вентилаторът започна да прекъсва по време на работа. Както върти спира и след време пак се включва.
Порових във форума и разбрах, че за това е виновно реле 13(106).
Тази вечер се запътих с бодра крачка към колата, с цел да сваля релето и да го презапоя. Но ме чакаше голяма изненада - аз нямам реле 13. И сега съм в недоумение - какво да набедя за виновник?

Колата е от 94г, 1,8 моно, АБС двигател. Имам присаждан италиански климатик, ако от това зависи видът на релетата




Потребителски аватар
пинко
Мнения: 162
Регистриран на: Пон 27 сеп 2010 17:54
Автомобил: passat b4
Двигател: 1.8 abs 1994
Местоположение: софия

Re: Проблем с вентилатора - Пасат Б4 1.8 ABS

Мнениеот пинко » Вто 01 апр 2014 20:24




Потребителски аватар
ValBo
Мнения: 93
Регистриран на: Пон 09 юли 2007 11:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с вентилатора - Пасат Б4 1.8 ABS

Мнениеот ValBo » Вто 01 апр 2014 20:31


Четох я тази тема.
В нея има няколко предположения, но конкретен отговор - няма!
Пластините на врътката наскоро са почиствани, защото беше спряло да работи на 1 и 2 скорост.
А реле, като писах, нямам.
Ако има някоя схема на захранването към вентилатора, ще бъда благодарен ако ми я дадат.
Другият вариант е да разколача таблото и да проследя пътя от копчето до вентилатора


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с вентилатора - Пасат Б4 1.8 ABS

Мнениеот zfa159 » Вто 01 апр 2014 20:56


13 имат климатиците, 106 имат климатрониците и то до 94-та края.От началото на 95-та се слага по-новия тип климатроник,който няма реле там (този с Econ-a).
В твоя случай не би трябвало да имаш реле за вентилатора. + за вентилатора идва от бушониерата през "контакт" през разтоварващото реле.Оттам ключа го разпределя по степените, като зад жабката (еърбег-а) на климатичното тяло трябва да имаш блок със съпротивления за степените. От него вече излиза + към вентилатора. Масата за вентилатора се взима директно от купето - в дясната част под таблото има клема с маси и там се свърза вентилатора.
По ред на номерата трябва да провериш :
1. имаш ли + до копчето за степените.
2. дали копчето си пуска захранването към резисторния блок на всички степени.
3. дали буксите на резисторния блок са ок.
4. дали до вентилатора идва съответния +
5. длаи вентилатора има маса.
Ако си има всичко и пак не работи - проблема е във вентилатора.
Схемата е доста проста и като намериш резисторния блок,ще ти се изясни как стават нещата :)
Ако италианците са решили да не ползват заводския + за вентилатора, те чака много мъка - може да има реле и може да е навсякъде - примерно на Голф 3 с насаждан климатик, съм намирал реле за вентилатора при мотора за чистачките отпред под кората :mhihi :screwy :banghead :bowdown :newsm66 :no :bishop
:beer


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 674
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Re: Проблем с вентилатора - Пасат Б4 1.8 ABS

Мнениеот Krasi » Вто 01 апр 2014 21:50


http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=268112

Най вероятно това ти е проблема.
Моят вентилатор се командваше директно от врътката,затова и работеше когато си иска, нямаше релета, аз му ги поставих, касто ще прочетеш в темата.
Ако съм познал и резбираш от тоци мога да ти разкажа повече.


Потребителски аватар
ValBo
Мнения: 93
Регистриран на: Пон 09 юли 2007 11:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б4 1.8 ABS проблем с вентилатора- решено

Мнениеот ValBo » Нед 11 май 2014 11:41


Малко късно давам решението, но за някой може да е полезно
Оказа се нагоряла клема на вентилатора.
Самият той се върти леко, бе шум от износени лагери или триещи на пружинки четки.
леко почистване, стягане на женската част от клемата, контактен спрей и воала - всичко работи.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта