Акумулатора умря!!!

Техническа и сервизна информация за Passat
VenkoPAS
Мнения: 80
Регистриран на: Вто 14 ное 2006 12:47
Автомобил: Беше Passat
Двигател: EZ 1990
Местоположение: Варна & Дряново
Контакти:

Акумулатора умря!!!

Мнениеот VenkoPAS » Пет 02 фев 2007 14:23


Хора я дайте малко акъл.
Преди няма и 3 месеца си вземах нов акумулатор - Искра 12V/62Ah, калциев (има си и датчик да показва колко е зареден). Преди ден, два сутринта аха да запаля ама НЕ. Вчера вечерта мерих всичко и параметрите са:
Uакумулатор=11.3 - 11.4V
Uпри стартиран двигател без консуматори=13.8V
Uпри вкл. светлини=13.67 - 13.69V
Iпри покой (мига си само едно диодче на Mp3-то)=0.01A
Iпри вкл. аларма (първите 30 секунди - докато можеш да сменяш режимите и)=0.02A и после пак си пада на 0.01.
С обикновенния ми цифров мултимер (дето са по 10лв., че и по малко) неможах да измеря никакво съпротивление между кабелите на акумулатора --> предполагам да няма утечки. :?
Незнам сега мога ли да го закача тоя акум. на зарядно, тъй като е калциев, или това не го бърка. Какъв може да бъде евентуален проблем? Има ли някаква причина да не ми уважат гаранцията?

Ще съм благодарен на всякакви мнения и препоръки.




Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Мнениеот kossel » Пет 02 фев 2007 14:27


направи следните проверки дали контактуват добре клемите
и още нещо ако можеш го сложи на зарядно устройство с А метър и гледай колко А ток гълта в началото ... ако например почне от 10-12А и след 5-10 мин е вече на 1-2 А ... значи е заминал


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Пет 02 фев 2007 14:32


Щом имаш гаранционна карта и с тези параметри които даваш отивай да го видят. Предполагам като си го купувал са ти замерили как зарежда то иначе не заверяват гаранцита де. Не си играй да го зареждаш преди да отидеш за рекламация.


VenkoPAS
Мнения: 80
Регистриран на: Вто 14 ное 2006 12:47
Автомобил: Беше Passat
Двигател: EZ 1990
Местоположение: Варна & Дряново
Контакти:

Мнениеот VenkoPAS » Пет 02 фев 2007 14:38


Параметрите ми в момента са същите каквито бяха като го мериха за гаранцията. Може ли да се е прецакал от цикъла ми на каране? Сутрин и вечер имам по около 10км из града. Рядко (ама се случва) и през деня връткам насам натам.


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Пет 02 фев 2007 14:48


Твърдо не е от карането. Евентуално може нещо от стартера да е. Може да го провериш като не завърти взимаш от някой друг акум. и пробваш с него. Най добре отиди да ти го сменят.


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Акумулатора ...

Мнениеот Dpop » Пет 02 фев 2007 15:04


Здравей колега.
:welcome_to_group

При тези обстоятелства аз бих направил това, което ти е написал teodor6769(изпревари ме, страшно бърз). Само си провери клемите(закрепени ли са ти добре), както е препоръчал kossel?
Независимо от сравнително късите преходи, не може за толкова кратко време да скапе читав акумулатор.
Погледни, ако искаш тук: http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=36285
:да:


Потребителски аватар
Iavor
Мнения: 3233
Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
Автомобил: Škoda Octavia VRS
Двигател: CEGA 2008
Местоположение: София

Мнениеот Iavor » Пет 02 фев 2007 15:10


Алтернаторът дава ли достатъчен ток?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 02 фев 2007 15:36


Здравей Венко.
Напрежение от порядъка на 13.7-13.8V е ниско като заряд. Това е вероятната причина да ти се е изтощил акумулатора.
Провери какво ти е напрежението директно на алтернатора. Ама съвсем директно! На шпилката за '+' кабел и корпуса му, като се подсигуриш, че сондите на уреда контактуват добре. Предполагам, че ще измериш стойности от порядъка на 14.2-14.4 V
Ако са по-ниски, смени регулатора на генератора.
Ако апржението на самия генератор е добре, продължаваш по кабела на '+'-а. Той стига до стартера, както вероятно си забелязал и там продължава друг кабел до акумулатора. Развий гайката на шпилката на стартера и почисти клемите на двата кабела до блясък. После стягай старателно, но внимателно, защото шпилката стои на бакелитовата шапка на машинката на стартера и ако каже 'ПУК'... ЛОШО!
От там почистваш и клемата на самия акумулатор и стягаш старатено.
После се прехвърляш на минусовия кабел.
Хванат е на един от болтовете, дето държат стартера. Пак сваляш, почистваш клемите и гайката и стягаш добре. Стегни и връзката по средата на този кабел, кочто е към шасито на колата. А най-добре е ако дублираш минусовия кабел с някой от порядъка на 16-25 кв.мм. Аз така направих, за да се отърва от абсолютно същия проблем, който имаш и ти в момента.
Успех!
А относно зареждането на акумулатора... сети се, че реално работата на генератора е да го зарежда постоянно и включвай смело на зарядното


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Пет 02 фев 2007 17:15


radotom всичко си го написал много точно и правилно, само че при същия проблем при мене тази операция я правих 2пъти с почистването и меренето без успех и накрая се оказа слаб акумолатор по точно слаб пусков ток. Така че колегата може да приложи казаното от теб но не е лошо и да отиде откъдето е купил акуто да му замерят капацитета май се казваше за да не ръчка излишно по колицата залудо.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Пет 02 фев 2007 17:28


Колеги,имайте в предвид, че много лошо се отразява фаровете и късото градско каране на акумулатора. Точно преди 10 дена във Видин, след като цяла седмица карахме спринтера така 2- 3 километра спиране, ха за материали на 500 метра , ха за кафе и т.н всичко с фарове ( пловдивски номер е все пак и във Видин ;) ) та за моя изненада на 7 ден вечерта при опит за запалване спринтера изписка 3 пъти и си загаси таблото...... запалихме как да е и газ до Пловдив и после седя 2 дена и запали без проблем ...та и до днес.... недозареждането разваля пейзажа яко ....особенно на бензинови коли с мощни фарове.....


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Пет 02 фев 2007 18:10


teodor6769 написа:radotom всичко си го написал много точно и правилно, само че при същия проблем при мене тази операция я правих 2пъти с почистването и меренето без успех и накрая се оказа слаб акумолатор по точно слаб пусков ток. Така че колегата може да приложи казаното от теб но не е лошо и да отиде откъдето е купил акуто да му замерят капацитета май се казваше за да не ръчка излишно по колицата залудо.


Проверка на акумулатора с товарна вилка, ако не греша.


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Пет 02 фев 2007 18:23


dpp написа:
teodor6769 написа:radotom всичко си го написал много точно и правилно, само че при същия проблем при мене тази операция я правих 2пъти с почистването и меренето без успех и накрая се оказа слаб акумолатор по точно слаб пусков ток. Така че колегата може да приложи казаното от теб но не е лошо и да отиде откъдето е купил акуто да му замерят капацитета май се казваше за да не ръчка излишно по колицата залудо.


Проверка на акумулатора с товарна вилка, ако не греша.

    Вече имат и по модерни уреди, изкарват ти разпечатка като на диагностика ама ги няма навсякъде.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 02 фев 2007 20:32


teodor6769 написа:
dpp написа:Проверка на акумулатора с товарна вилка, ако не греша.

    Вече имат и по модерни уреди, изкарват ти разпечатка като на диагностика ама ги няма навсякъде.

:да: Мисля, че и двамата не грешите!
Замерването, разбира се, е хубаво да се направи, но ако се окаже, че акуто си е наред, това са нещата, които мисля, че трябва да предприеме колегата.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта