Налягане в летни гуми на В5

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
dpassat
Мнения: 106
Регистриран на: Сря 05 юли 2006 21:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Налягане в летни гуми на В5

Мнениеот dpassat » Съб 31 мар 2007 14:16


Много съвети, конкретно по въпроса нищо със търсачката :oops:
Модераторите ще скочат че има много теми но прерових различни ръководства и нищо.
Въпроса ми е на кола дизел комби със 195на 65на 15 с алуминиеви джанти какво налягане на гумите е оптимално за този автомобил1999г.
Гумите са летни :cry:

Благодаря че не ме засипвате с поучителни упреци относно съществуването на такива теми- нали все пак е форум :lol:




Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Съб 31 мар 2007 14:22


Не знам колко ще ти помогне, тъй като моята е седан. Значи на капачката на резервоара отвътре пише :
предни ненатоварена - 2,1
предни натоварена - 2,3
задни ненатоварена - 1,9
задна натоварена - 2,9

Относно типа на джантите не знам дали има значение, вида на гумите също; размера им който посочваш е стандартен.


Потребителски аватар
dpassat
Мнения: 106
Регистриран на: Сря 05 юли 2006 21:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dpassat » Съб 31 мар 2007 14:34


Благодаря колега, както винаги си подготвен с инфо на ниво :lol:


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Съб 31 мар 2007 18:25


:oops:


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Пон 02 апр 2007 1:08


джантите не са от зна4ение


Потребителски аватар
CyberFiend
Мнения: 54
Регистриран на: Сря 09 авг 2006 16:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот CyberFiend » Пон 02 апр 2007 17:47


на капачката на резервоара би трябвало да имаш една табличка с пропоръчително налягане. Поне при мен пише така:

2-ма човека и едно куфарче:
предни - 2.0
задни - 2.0

5 човека и много куфарчета:
предни - 2.2
задни - 2.4

Ако съм излъгал, ще се извиня :D ... все пак по памет ги казвам цифрите, но за по-точно ще погледна довечера


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пон 02 апр 2007 17:58


CyberFiend написа:...

Най-добре е да погледнеш (аз специално се разходих до колата, защото такива неща не помня). Добре е наистина да се погледне за комби (мисля че колегата пуснал темата за такова питаше), и двигателите да са от един тип. Но пак са възможни разлики - забелязал съм при дешифриране на VIN че изписват различни тегловни класове - може би и това има значение :dontknow: :roll:


Потребителски аватар
CyberFiend
Мнения: 54
Регистриран на: Сря 09 авг 2006 16:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот CyberFiend » Пон 02 апр 2007 18:08


мдааа, лекичко съм сгрешил... сори за което. Ето какво пише на моята капачка:

2-ма човека и едно куфарче:
предни - 2.0
задни - 2.0

5 човека и много куфарчета:
предни - 2.2
задни - 2.8

Иначе колата ми е точно тази от аватара в ляво


Потребителски аватар
ArturDent
Мнения: 175
Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот ArturDent » Вто 03 апр 2007 11:34


Колега аз карам същия седан.
Зимата съм с 195/65/15, а лятото с 205/55/16
Зимните гуми ги държа на 2.1~2.3
Летните - 2.3 и нагоре.

Моят съвет е следният - опитай различно налягане, но в границите препоръчвани от производителя 2.0~2.8

Ако си до долната граница возията е по-мека и комфортна, няма да чувстваш толкова дупките, по-малко ще ти трака предницата, и по-малко ще натоварваш окачването, НО рискуваш огъване на джантите(от дупките), колата е нестабилна при висока скорост в завои, гори малко повече.

Налягането в гумите ЗАВИСИ от типа и размера гуми. Например при мен ако лятото с с тези ниски гуми (205/55/16) ги напомпя на 2.0 със сигурност ще счупя джанта в първите 100 км градско.

Има още много какво да се пише по тази тема, но ето ти няколко насоки
- когато ще караш с висока скорост началното налягане можеш да го сложиш с 0.1~0.2 по-малко. При висока скорост гумите и въздуха в тях се затопля и налягането се повишава. Имам опит с Созопол-Стара Загора - Разлика +0.4 бара, Август месец
- Ако зимата в 14 часа си напомпиш гумите на 2.1, то когато на другата сутрин измериш налягането, то няма да е повече от 1.9.
- уредите с които мерят налягането са с много голяма грешка - до 15%
-.....

Както навсякъде трябва да се търси компромисът.

Ето и съвета ми: Когато зареждаш на бензиностанция сменяй налягането на гумите докато намериш кое е комфортно за теб. Производителя ти е дал възможност сам да прецениш налягането (до 40%).


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Вто 03 апр 2007 16:30


ArturDent написа:...

До голяма степен съм съгласен с написаното от теб. Обаче налягането на гумите се мери когато те са студени - нито ги е напекло слънцето, нито колата е карана (правил съм си експерименти - с един и същи манометър, колата минава около 50 метра (това в града), и вече има разлика 1-2 десети). Така че моя съвет е на бензиностанция да не се мери налягането на гумите (освен ако колегата не работи там, и колата е стояла цяла смяна).


Потребителски аватар
alexx
Мнения: 1295
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
Автомобил: SantaFe
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот alexx » Вто 03 апр 2007 18:19


при всички случай 2.4>


Потребителски аватар
ArturDent
Мнения: 175
Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот ArturDent » Сря 04 апр 2007 9:02


gr_kanev написа:.... с един и същи манометър, колата минава около 50 метра (това в града), и вече има разлика 1-2 десети). Така че моя съвет е на бензиностанция да не се мери налягането на гумите (освен ако колегата не работи там, и колата е стояла цяла смяна).


Малко преувеличаваш - за 50 м. гумите не могат да се затоплят толкова. Ако беше така в F1 нямаше да имат подгяваща обиколка....

Лично при мен бензиностанцията, от която зареждам се намира на не повече от 25м от паркинга.

Ето ви и още нещо за размисъл....
Налягането в гумите трябва да се съобразява и с
...надморската височина - по-голяма надморска височина - по-ниско атмосверно налягане, по-ниско налягане в гумите. (твърдостта на думите е разлика между двете) Нали си чувал да казват 2.2 "атмосвери" вместо "бар"
...само за да се заям :lol: - налягането на гумите трябва да се съобразява и с географската ширина :shock - земята не е идеална сфера и т.н

Извод: Експерементирайте с налягането на гумите докато Вие и Вашата кола се почувствате комфортно.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Сря 04 апр 2007 15:26


ArturDent написа:Малко преувеличаваш - за 50 м. гумите не могат да се затоплят толкова. Ако беше така в F1 нямаше да имат подгяваща обиколка....

Лично при мен бензиностанцията, от която зареждам се намира на не повече от 25м от паркинга.

Ето ви и още нещо за размисъл....
Налягането в гумите трябва да се съобразява и с
...надморската височина - по-голяма надморска височина - по-ниско атмосВерно налягане, по-ниско налягане в гумите. (твърдостта на Думите е разлика между двете) Нали си чувал да казват 2.2 "атмосВери" вместо "бар"
...само за да се заям :lol: - налягането на гумите трябва да се съобразява и с географската ширина :shock - земята не е идеална сфера и т.н

Извод: Експерементирайте с налягането на гумите докато Вие и Вашата кола се почувствате комфортно.


Ами и аз да се заям (не нещо лично - просто в спора се ражда истината) - колега, извинявай, обаче май малко си противоречиш. Според теб за колко метра се затоплят гумите ? (въпрос за размисъл).
За атмосферите и баровете съм чувал. А ти да си чувал каква е разликата между тях ? Ами и двете са единици за измерване на налягане, като и двете не са в системата СИ. Иначе са близки като стойност (коефициента за преобразуване от едната в другата е близо до единица). Обаче не знам как мериш твърдостта на думите ...
Ако обичаш, разясни това за географската ширина (поне на мен не ми стана ясно).
За комфорта добре - съгласен съм, ама с две забележки:
как колата ще си каже кога на нея й е комфортно;
не винаги комфорта за колата и този за пътниците (водача) съвпадат.
Много безаварийни километри !


Потребителски аватар
dimoboy
Мнения: 287
Регистриран на: Сря 11 яну 2006 12:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dimoboy » Чет 05 апр 2007 9:02


gr_kanev написа:Ами и аз да се заям (не нещо лично - просто в спора се ражда истината) - колега, извинявай, обаче май малко си противоречиш. Според теб за колко метра се затоплят гумите ? (въпрос за размисъл).
За атмосферите и баровете съм чувал. А ти да си чувал каква е разликата между тях ? Ами и двете са единици за измерване на налягане, като и двете не са в системата СИ. Иначе са близки като стойност (коефициента за преобразуване от едната в другата е близо до единица). Обаче не знам как мериш твърдостта на думите ...
Ако обичаш, разясни това за географската ширина (поне на мен не ми стана ясно).
За комфорта добре - съгласен съм, ама с две забележки:
как колата ще си каже кога на нея й е комфортно;
не винаги комфорта за колата и този за пътниците (водача) съвпадат.
Много безаварийни километри !


:applause: :applause: :applause: :applause:


Потребителски аватар
ArturDent
Мнения: 175
Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот ArturDent » Чет 05 апр 2007 10:52


Първо извинявайте за правописните грешки, бях повече съсредоточен върху глупостите които пиша...

gr_kanev написа:Ами и аз да се заям (не нещо лично - просто в спора се ражда истината) - колега, извинявай, обаче май малко си противоречиш. Според теб за колко метра се затоплят гумите ? (въпрос за размисъл).

Но мога да дам точно разтояние, но съм убеден , че не може да стане за 50м. При свички положения е повече от километър.

gr_kanev написа:За атмосферите и баровете съм чувал. А ти да си чувал каква е разликата между тях ? Ами и двете са единици за измерване на налягане, като и двете не са в системата СИ. Иначе са близки като стойност (коефициента за преобразуване от едната в другата е близо до единица).

Това че не са в СИ и аз го знам. Там налягането е в Pa, което представлява N/m2. Просто за удобство са приели бар, за да не се казва че "напомпих си гумите на 154 635 Pa (N/m2)"

gr_kanev написа:Обаче не знам как мериш твърдостта на думите....

Под "твърдост на гумите" имам предвид диференциалното налягане (разликата м/у атмосФерното и това в гумите)

gr_kanev написа:Ако обичаш, разясни това за географската ширина (поне на мен не ми стана ясно).


Всички знаем че земята е сплесната от към полюсите. Земното притегляне е обратно пропорционално на квадрата на разстоянието от центъра на земята. т.е. ако колата тежи 1000 кг в България, то тя ще тежи 950 кг. на екватора и 1050 кг. на полюсите.....

За да се заям още малко - атмосферното налягане (а от там и "твърдостта") зависи и от влажността на въздуха ;-)


gr_kanev написа:За комфорта добре - съгласен съм, ама с две забележки:
как колата ще си каже кога на нея й е комфортно;
не винаги комфорта за колата и този за пътниците (водача) съвпадат.


Наистина е така, но пак казвам - трябва да се търси оптималния вариант между: меко возене, стабилност на автомобила, пазене на окачването и т.н. Единственият разумен подход който аз съм намерил е метода на пробите и грешките.

П.С. Водача/собственика на автомобила трябва да знае кога на колата и е комфортно ;-)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта