Първо извинявайте за правописните грешки, бях повече съсредоточен върху глупостите които пиша...
gr_kanev написа:Ами и аз да се заям (не нещо лично - просто в спора се ражда истината) - колега, извинявай, обаче май малко си противоречиш. Според теб за колко метра се затоплят гумите ? (въпрос за размисъл).
Но мога да дам точно разтояние, но съм убеден , че не може да стане за 50м. При свички положения е повече от километър.
gr_kanev написа:За атмосферите и баровете съм чувал. А ти да си чувал каква е разликата между тях ? Ами и двете са единици за измерване на налягане, като и двете не са в системата СИ. Иначе са близки като стойност (коефициента за преобразуване от едната в другата е близо до единица).
Това че не са в СИ и аз го знам. Там налягането е в Pa, което представлява N/m2. Просто за удобство са приели бар, за да не се казва че "напомпих си гумите на 154 635 Pa (N/m2)"
gr_kanev написа:Обаче не знам как мериш твърдостта на думите....
Под "твърдост на гумите" имам предвид диференциалното налягане (разликата м/у атмос
Ферното и това в гумите)
gr_kanev написа:Ако обичаш, разясни това за географската ширина (поне на мен не ми стана ясно).
Всички знаем че земята е сплесната от към полюсите. Земното притегляне е обратно пропорционално на квадрата на разстоянието от центъра на земята. т.е. ако колата тежи 1000 кг в България, то тя ще тежи 950 кг. на екватора и 1050 кг. на полюсите.....
За да се заям още малко - атмосферното налягане (а от там и "твърдостта") зависи и от влажността на въздуха

gr_kanev написа:За комфорта добре - съгласен съм, ама с две забележки:
как колата ще си каже кога на нея й е комфортно;
не винаги комфорта за колата и този за пътниците (водача) съвпадат.
Наистина е така, но пак казвам - трябва да се търси оптималния вариант между: меко возене, стабилност на автомобила, пазене на окачването и т.н. Единственият разумен подход който аз съм намерил е метода на пробите и грешките.
П.С. Водача/собственика на автомобила трябва да знае кога на колата и е комфортно
