Проблем с включването на скорости

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Чет 08 фев 2007 14:14


............м и друг колега го беше писал в сходна тема, това се получава от сборно износване на елементите по системата за превкл. на скоростите.[/quote]

:!: :? за съжеление и аз мисля че е така, но с каквото можем ще се мъчим да се борим :!:




Потребителски аватар
Vargal
Мнения: 94
Регистриран на: Пон 19 фев 2007 12:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот Vargal » Вто 03 апр 2007 10:17


mafiota написа:Колеги вчера забелязах на моят пасат (1,8РП; '91) близо до устроиството върху скоростната кутия, което мести скоростите, едното жило се свързва към една вилка. Та остичката с която е хваната тая вилка към кожуха на скоростната кутия явно се е поразбила и има известен луфт. При вас така ли е ? защото при мен понякога ако колата работи дълго време намясто и река да включа задна -бая поизхърква! А иначе съм смазал обилно тоя механизъм за избирането на скоростите. И още нещо да попитам има една тръбичка върху същия механизъм която е затеорена с пластмасова тапичка - за какво е тя?

Отдушник


Потребителски аватар
MrDeath
Мнения: 46
Регистриран на: Чет 23 мар 2006 11:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот MrDeath » Вто 03 апр 2007 10:35


При мен, също както и при Dart, първа често не влиза. Все едно камъче е заседнало и лоста не мърда напред.
Направи ми впечатление, че като натисна съединителя 1-2 секунди по-рано и няма проблем с влизането на 1-ва.
Другите скорости не ми правят проблем.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Вто 03 апр 2007 16:25


Няма какво да се говори по въпроса,при тази възраст и изминати километри от нашите коли е нормално скоростите да не влизат толкова прецизно! Това се споменава доста често като недостатък на VW в разни сравнителни статий,така че ако положението не е съвсем критично-караш и си свиркаш !


Потребителски аватар
severnakorona
Мнения: 69
Регистриран на: Пет 02 мар 2007 20:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич
Контакти:

Мнениеот severnakorona » Вто 03 апр 2007 21:34


и аз го имам този проблем. доста често при включване на задна се чува това изхъркване, а на първа включва само при потегляне. при внезапно намаляне на скоростта при много остър завой или при излизане от пресечка при знак "СТОП" не мога да превключа на първа, трябва колата да е напълно спряла, за да влезе първата. така ли трябва да бъде или е някакъв проблем.


Потребителски аватар
megalodon
Мнения: 883
Регистриран на: Чет 18 яну 2007 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот megalodon » Вто 03 апр 2007 22:13


severnakorona написа:и аз го имам този проблем. доста често при включване на задна се чува това изхъркване, а на първа включва само при потегляне. при внезапно намаляне на скоростта при много остър завой или при излизане от пресечка при знак "СТОП" не мога да превключа на първа, трябва колата да е напълно спряла, за да влезе първата. така ли трябва да бъде или е някакъв проблем.


При мен същото. Сменил съм маслото на скоростите, но уви... :?


Потребителски аватар
jasenski
Мнения: 45
Регистриран на: Пон 07 авг 2006 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот jasenski » Чет 05 апр 2007 7:22


Аз напръсках механизма за избиране на предавките с грес под формата на спрей - Shevron след като прочетох мненията по темата. Почти никаква разлика.
Няма ли начин да се направи регулировка на вертикалния ход от болта, който се вижда там завит на един лост с продълговат отвор?
Ако някой е правил такава регулировка нека даде инфо!
Да отбележа, че карам вече втори Пасат. Първия В3-ААМ - съединител с жило, а сегашния В4-ABS - с помпа. Проблемите с включването на 1-ва и 2-ра - идентични!


Davis
Мнения: 3
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 7:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот Davis » Пет 06 апр 2007 7:46


При мен понякога трудно влиза I и задната на Пасат Б3.
До сега съм сменял:
1. Масло на скоростна кутия
2. Всички пласмасови втулки по скоростите
3. Смазване
Ефекта е много малък от тези действия.

Скоро сменях тампони и майстора ми каза, че до сега нищо не съм направил с тези действия.
Проблема според него е в долната помпа на съединителя. От износването, буталото невигани излиза достатъчно, за да отлепи съединителя.
Предлага да сменя помпата с нова за 30 лв от италянска кола, щото са по-ефтини.
Помпата е близо до двигателя и от топлината за скапвали гумичките. Смяна на гумички било временно решение и не го препоръчва.

Другия месец, ще сменя помпата и ще пиша за резулата.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 06 апр 2007 21:22


Те тези помпи се реицклират за по 10-15лева и изшлайфване на цилиндъра и изработка на гумички по новия размер.Дават и гаранция за този ремонт.Италианска помпа надали ще устиска повече от немска (карал съм фиат доста време).
По повод 1-ва и задна и аз го имам проблема и като цяло хората казват че е от две неща - възрастта на колата и омекнали задни тампони.
Дадоха ми като въсет добавка за скорости на STP ако не греша и имало резултат (още не съм пробвал).
Иначе сервизно доколкото ме информираха не се сменя маслото в скоростите и само се долива.
По повод натискането една-две секунди по-рано и влизането на предавката - това се дължи на инерцията на валовете и затова ако караш напред,спреш рязко и забиеш веднага задна изхърква.Ако я вкараш 2-3 секунди по-късно при мен влиза идеално.Същото е и с 1-ва.
Успех!


Потребителски аватар
Vargal
Мнения: 94
Регистриран на: Пон 19 фев 2007 12:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот Vargal » Съб 07 апр 2007 8:45


jasenski написа:Аз напръсках механизма за избиране на предавките с грес под формата на спрей - Shevron след като прочетох мненията по темата. Почти никаква разлика.
Няма ли начин да се направи регулировка на вертикалния ход от болта, който се вижда там завит на един лост с продълговат отвор?
Ако някой е правил такава регулировка нека даде инфо!
Да отбележа, че карам вече втори Пасат. Първия В3-ААМ - съединител с жило, а сегашния В4-ABS - с помпа. Проблемите с включването на 1-ва и 2-ра - идентични!

Същият Пасат В4-ТД, карам и аз и нямам проблеми с първа и задна,още повече и другите,само при първото включване сутрин на задна,трудно се връща лостът,има едно задържане и това е само в началото.Затова ми навява на мисълта че за всичко това се иска регулировка на джаджите.При заминали синхронизатори хърка съответната скорост.Като при двойно амбриажиране не трябва да хъркат-по това се разбират износените синхронизатори.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 07 апр 2007 9:25


Ако хърка и при двойно амбреиране случая вече става кофти помпа на съединителя или повреден притискателен диск (понякога се случва от много стар притискателен диск да не отделя добре и да прави такива магарии).



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 82 госта