Проблем с включването на скорости
mafiota написа:Колеги вчера забелязах на моят пасат (1,8РП; '91) близо до устроиството върху скоростната кутия, което мести скоростите, едното жило се свързва към една вилка. Та остичката с която е хваната тая вилка към кожуха на скоростната кутия явно се е поразбила и има известен луфт. При вас така ли е ? защото при мен понякога ако колата работи дълго време намясто и река да включа задна -бая поизхърква! А иначе съм смазал обилно тоя механизъм за избирането на скоростите. И още нещо да попитам има една тръбичка върху същия механизъм която е затеорена с пластмасова тапичка - за какво е тя?
Отдушник
- severnakorona
- Мнения: 69
- Регистриран на: Пет 02 мар 2007 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
- Контакти:
и аз го имам този проблем. доста често при включване на задна се чува това изхъркване, а на първа включва само при потегляне. при внезапно намаляне на скоростта при много остър завой или при излизане от пресечка при знак "СТОП" не мога да превключа на първа, трябва колата да е напълно спряла, за да влезе първата. така ли трябва да бъде или е някакъв проблем.
- megalodon
- Мнения: 883
- Регистриран на: Чет 18 яну 2007 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
severnakorona написа:и аз го имам този проблем. доста често при включване на задна се чува това изхъркване, а на първа включва само при потегляне. при внезапно намаляне на скоростта при много остър завой или при излизане от пресечка при знак "СТОП" не мога да превключа на първа, трябва колата да е напълно спряла, за да влезе първата. така ли трябва да бъде или е някакъв проблем.
При мен същото. Сменил съм маслото на скоростите, но уви...
- jasenski
- Мнения: 45
- Регистриран на: Пон 07 авг 2006 14:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Аз напръсках механизма за избиране на предавките с грес под формата на спрей - Shevron след като прочетох мненията по темата. Почти никаква разлика.
Няма ли начин да се направи регулировка на вертикалния ход от болта, който се вижда там завит на един лост с продълговат отвор?
Ако някой е правил такава регулировка нека даде инфо!
Да отбележа, че карам вече втори Пасат. Първия В3-ААМ - съединител с жило, а сегашния В4-ABS - с помпа. Проблемите с включването на 1-ва и 2-ра - идентични!
Няма ли начин да се направи регулировка на вертикалния ход от болта, който се вижда там завит на един лост с продълговат отвор?
Ако някой е правил такава регулировка нека даде инфо!
Да отбележа, че карам вече втори Пасат. Първия В3-ААМ - съединител с жило, а сегашния В4-ABS - с помпа. Проблемите с включването на 1-ва и 2-ра - идентични!
-
Davis
- Мнения: 3
- Регистриран на: Пет 06 апр 2007 7:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
При мен понякога трудно влиза I и задната на Пасат Б3.
До сега съм сменял:
1. Масло на скоростна кутия
2. Всички пласмасови втулки по скоростите
3. Смазване
Ефекта е много малък от тези действия.
Скоро сменях тампони и майстора ми каза, че до сега нищо не съм направил с тези действия.
Проблема според него е в долната помпа на съединителя. От износването, буталото невигани излиза достатъчно, за да отлепи съединителя.
Предлага да сменя помпата с нова за 30 лв от италянска кола, щото са по-ефтини.
Помпата е близо до двигателя и от топлината за скапвали гумичките. Смяна на гумички било временно решение и не го препоръчва.
Другия месец, ще сменя помпата и ще пиша за резулата.
До сега съм сменял:
1. Масло на скоростна кутия
2. Всички пласмасови втулки по скоростите
3. Смазване
Ефекта е много малък от тези действия.
Скоро сменях тампони и майстора ми каза, че до сега нищо не съм направил с тези действия.
Проблема според него е в долната помпа на съединителя. От износването, буталото невигани излиза достатъчно, за да отлепи съединителя.
Предлага да сменя помпата с нова за 30 лв от италянска кола, щото са по-ефтини.
Помпата е близо до двигателя и от топлината за скапвали гумичките. Смяна на гумички било временно решение и не го препоръчва.
Другия месец, ще сменя помпата и ще пиша за резулата.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Те тези помпи се реицклират за по 10-15лева и изшлайфване на цилиндъра и изработка на гумички по новия размер.Дават и гаранция за този ремонт.Италианска помпа надали ще устиска повече от немска (карал съм фиат доста време).
По повод 1-ва и задна и аз го имам проблема и като цяло хората казват че е от две неща - възрастта на колата и омекнали задни тампони.
Дадоха ми като въсет добавка за скорости на STP ако не греша и имало резултат (още не съм пробвал).
Иначе сервизно доколкото ме информираха не се сменя маслото в скоростите и само се долива.
По повод натискането една-две секунди по-рано и влизането на предавката - това се дължи на инерцията на валовете и затова ако караш напред,спреш рязко и забиеш веднага задна изхърква.Ако я вкараш 2-3 секунди по-късно при мен влиза идеално.Същото е и с 1-ва.
Успех!
По повод 1-ва и задна и аз го имам проблема и като цяло хората казват че е от две неща - възрастта на колата и омекнали задни тампони.
Дадоха ми като въсет добавка за скорости на STP ако не греша и имало резултат (още не съм пробвал).
Иначе сервизно доколкото ме информираха не се сменя маслото в скоростите и само се долива.
По повод натискането една-две секунди по-рано и влизането на предавката - това се дължи на инерцията на валовете и затова ако караш напред,спреш рязко и забиеш веднага задна изхърква.Ако я вкараш 2-3 секунди по-късно при мен влиза идеално.Същото е и с 1-ва.
Успех!
jasenski написа:Аз напръсках механизма за избиране на предавките с грес под формата на спрей - Shevron след като прочетох мненията по темата. Почти никаква разлика.
Няма ли начин да се направи регулировка на вертикалния ход от болта, който се вижда там завит на един лост с продълговат отвор?
Ако някой е правил такава регулировка нека даде инфо!
Да отбележа, че карам вече втори Пасат. Първия В3-ААМ - съединител с жило, а сегашния В4-ABS - с помпа. Проблемите с включването на 1-ва и 2-ра - идентични!
Същият Пасат В4-ТД, карам и аз и нямам проблеми с първа и задна,още повече и другите,само при първото включване сутрин на задна,трудно се връща лостът,има едно задържане и това е само в началото.Затова ми навява на мисълта че за всичко това се иска регулировка на джаджите.При заминали синхронизатори хърка съответната скорост.Като при двойно амбриажиране не трябва да хъркат-по това се разбират износените синхронизатори.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта