газ или бензин

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пет 13 апр 2007 9:23


mafiota написа:Колега нещата са доста спорни,предполагам че щом колата ти е '99г. е от по-новото поколение дизели, с независимо впръскване ако не се лъжа коман реил система, а ние обсъждаме автомобили които са с 10-тина години по стари от твоя...

Значи - не се заяждам, а искам да изясним (все пак никой не е съвършен). Предполагам че говорим за дизели на леки автомобили Volkswagen - та там впръскването не е независимо, а директно (оттам идва и TDI - Turbo DIRECT Injection (това е на английски - и на немски беше нещо такова, ама не ми е силна страна)); Common Rail фирмата Volkswagen има само на големи дизелови двигатели (които не се ползват в леки автомобили).




Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Пет 13 апр 2007 19:15


TDI не е ли турбо дизел интеркулер??
А доколкото знам комон раил системата/общ колектор/ влиза още някъде към 97г за пътнически автомобили,първо поколение на common rail с електромагнитно управление на дюзите,
катоима 2,3 и мислят за 4то поколение.Аз си мисля че едвали някой производител ша гледа да изостане повече от другите при тая борба за пазар


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пет 13 апр 2007 21:35


Danny boy написа:TDI не е ли турбо дизел интеркулер??
А доколкото знам комон раил системата/общ колектор/ влиза още някъде към 97г за пътнически автомобили,първо поколение на common rail с електромагнитно управление на дюзите,
катоима 2,3 и мислят за 4то поколение.Аз си мисля че едвали някой производител ша гледа да изостане повече от другите при тая борба за пазар

ОПРЕДЕЛЕНО TDI НЕ е "Турбо Дизел Интеркулер" - обсъждано е хиляди пъти тук (не че TDI няма турбо, интеркулер и не е дизел - просто патентованото от VAG "TDI" означава това с впръскването). Не казвам че Common Rail я няма в пътнически автомобили както ги наричаш - просто я няма в леките автомобили Volkswagen (дори мислех че изобщо VW не я ползват, но ме опровергаха - за големите дизели). А Volkswagen разработва и развива Помпа-Дюза технологията - за да не изостава. Но с тая особеност, че за разработването на Common Rail се включват повече концерни, докато за Помпа-Дюза (доколкото знам) VAG e сам.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Пет 13 апр 2007 21:41


Ммм да VW винаги са гледали да правят нещо различно а не да копират когато е възможно.Класически пример е внедряването на G60 и G40 компресорите,помпа-дюза,Syncro... и тн :drunk


manira
Мнения: 2
Регистриран на: Сря 11 апр 2007 20:56
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот manira » Съб 14 апр 2007 6:58


Предварително БЛАГОДАРЯ , на всички онези които ще продължат да споделят своите мнения свързани с темата " Газ или Бензин "


manira
Мнения: 2
Регистриран на: Сря 11 апр 2007 20:56
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот manira » Съб 14 апр 2007 7:17


Не искам да се заяждам с никой , но темата на форума мисля , че е :

" Газ или Бензин " , а не " Бензин или Дизел " .

Също никъде не видях в темата да има въпрос от сорта :

ТЕСТ
"с този тест ние целим да проверим вашите знания в областа на двигателите и техните разработки"


Причината да пиша именно тук в този форум и в тази тема е :

1 . Карам PASSAT ( бензин )
2 . Двоумя се дали да поставя и Газова Уредба
3 . Съответо се интересувам от мнението на хората които притежават
" PASSAT " с Газова Уредба

Предварително Благодаря , на всички онези които любезно ще споделят своите мнения .


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Съб 14 апр 2007 7:44


@ manira
1. :welcome_to_group
2. След като толкова много те интересуват тези въпроси, погледни тук - предполагам че има твърде много за четене, както за втечнен газ (пропан-бутан), така и за сгъстен газ (метан).


Потребителски аватар
madmen
Мнения: 3037
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливница

Мнениеот madmen » Съб 14 апр 2007 7:47


Няма да ти цитирам "търсачката", понеже мисля че не си още ориентиран.

Та на въпроса ти -> имам въпрос: Колко километра дневно и колко месечно изминаваш. Единствено от това зависи отговора на въпроса ти.

Пример: ако предположим 10км. дневно -> това са 300км месечно и 4000км годишно ->
400л. газ = 360лв+около 80-100лв за бензин за палене сутрин=460лв
или 350л бензин = 630лв
Дотук има разлика около 150-180 лв и слагането на газова не е оправдано.

Друг пример: 100км дневно = 3000км месечно = 36 000 км годишно->
3600 л газ = 3250 лв + 250 за бензин = 3500 лв(при разход 10/100)
3250 л бензин = 5850 лв(при разход 9/100)
Разлика около 2300 лв годишно -> аз бих сложил :lol:

Ае поздрави, че се уморих да пиша :twisted:


Потребителски аватар
RAD&KO
Мнения: 132
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 14:42
Автомобил: Passat Variant B3 [3A5 35I]
Двигател: PB 1990
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:

Мнениеот RAD&KO » Пон 16 апр 2007 15:46


Ух, не се сдържах и аз ще си кажа мнението! :D
Passat - а ми е пълен инжекцйон и като всеки, започнах да разпитвам за газ. За мое щастие попаднах в сервиз с друг автомобил AUDI 2.0, DOHC, двигател. Ходих с идеята за настройка на газовата инсталация (поредната, може би 100 - ната) ... :D
Майстора, като ме видя ми се зарадва, защото му казах че съм само за диагностика (премълчах за газта). Той като отвори капака на двг. и ахна - "Ау-у-у е сега ще те зарадвам. Имам чисто нов инжекцион за AUDI". Аз казах че колата си е перфектна и че газта си е от сумати време и да си държи инжекцйона в рамка, защото хората са измислили, как да се прави автомобила на газ. Така пуснах фитила и "добрия дух" си каза всичко .
- Двигател с газ работи добре, само ако е заводски направен;
- Газ е препоръчително за карбуратори и моно-инжекцйони;
- Направи си сметка, колко е евтино, като ходиш 100 и повече пъти за настройки и др. + датчици ламбда сонда, горивна помпа и др.
Е, мерси! Ще си карам на скъпия бензин, няма да се състезавам по кръстовищата и хоп разхода идва на 8/100. И няма да се налага да съм без кола и няма да влизам в излишни разходи ... :idea: :D
p.s. А, забравих да отбележа - виж колко теми има за проблеми с оборотите на колите с газ и др. коментари свързани с газ. :idea:

Последна промяна от RAD&KO на Вто 17 апр 2007 8:55, променено общо 1 път.


TuRBo_sHArK
Мнения: 11
Регистриран на: Вто 27 мар 2007 22:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот TuRBo_sHArK » Вто 17 апр 2007 4:03


Слагаш един метан и готово ;) такситата минават по над 100 000км на метан и още са им като нови двигателите :) Кво им намирате кусури на газовите и метановите уредби :)


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Вто 17 апр 2007 12:25


RAD&KO, ами ако ходиш 100 пъти на реглаж, значи нещо или газаджията ти не го бива или уредбата...

Аз имам 1.8 моно с ловато от години, настройка се прави веднъж и толкоз, после сменяш само въздушен филтър когато си трябва. И съм без емулатор дори. Нова настройка съм правил само веднъж, след смяна на мембрани. Е, важния момент е че АГУ то съм си го монтирал *сам*, и "майстор" не го е пипал никога. :-)

И друго - ако искаш да правиш каквато и да е модификация на колата си (в частност АГУ), редно е да имаш поне елементарни технически познания, иначе само ще хрантутиш "майстори"-те. Не е сложно да се научиш да си я настройваш сам - елементарно е. Ако не ти стиска - "карай си на скъпия бензин". :-)
Естествено че ще има допълнителни проблеми - все пак усложняваш конструкцията на колата, но това е цената на евтиното возене. :-)
По същия начин и колите с АБС / климатици и т.н. имат маса проблеми които не се срещат в тези без такава екстра. Да ги отречем и тях, а?

Не плашете човека. Щом колата му е добра и си я харесва - би било безумна глупост да я продаде само за да купи нафтова печка. А и 1.8 моно действително са от най-лесните и безпроблемни за газификация.

Иначе ми се струва че за нова инсталация си заслужава и за метан да се помисли. Цената на км е доста по-добра. Аз ако нямах вече АГУ със сигурност щях метан да слагам а не газ.


Потребителски аватар
vw16v
Мнения: 568
Регистриран на: Вто 23 авг 2005 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот vw16v » Вто 17 апр 2007 14:05


Трудно решение е наистина,от една страна на газ определено е най-евтино при това съотношение на цените газ/бензин,от друга страна са съпътстващите газовото проблеми и неудобства от които повечето колеги се оплакват,но пък явно за повечето си струва,с оглед на спестените пари.В случай ,че караш повечко и бензина почва да те събаря и не смяташ да сменяш колата,определено газта е твоето решение.Аз лично предпочитам да карам колата с горивото за което е предназначена и засега все още издържам на бензина ,но ако продължат така нещата по-скоро ще мина на печка,отколкото да си сложа газово.гледам тука,че се заформя дискусия извън темата за това ползват ли common rail VW в леките автомобили,определено да.В audi A6 2.7TDi и 3.0 TDI използват common rail технологията за директно впръскване,поради по-плавното разгръщане на мощността,по-равномерния и тих ход и май поради още някакви екологични съображения.Засега TDi-PD остават 2.0 на голф и пасат във версиите 140 и 170 к.с.,1.9 и 1.4 TDi Голф , Поло и производните им от дъщерните фирми.
[/quote]ОПРЕДЕЛЕНО TDI НЕ е "Турбо Дизел Интеркулер" - обсъждано е хиляди пъти тук (не че TDI няма турбо, интеркулер и не е дизел - просто патентованото от VAG "TDI" означава това с впръскването). Не казвам че Common Rail я няма в пътнически автомобили както ги наричаш - просто я няма в леките автомобили Volkswagen (дори мислех че изобщо VW не я ползват, но ме опровергаха - за големите дизели). А Volkswagen разработва и развива Помпа-Дюза технологията - за да не изостава. Но с тая особеност, че за разработването на Common Rail се включват повече концерни, докато за Помпа-Дюза (доколкото знам) VAG e сам[quote]


Потребителски аватар
Miki
Мнения: 1035
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Miki » Вто 17 апр 2007 14:54


@manira - няма какво да се двоумиш, слагай газолини. Абе тия коли да не се жените за тях бе. :lol:
Щяло да му стане нещо на двигателя. Нищо няма да му стане, аз все на газ съм карал до сега, пък нито една от колите ми не се е скапала.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта