Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот nii » Нед 29 яну 2012 23:08


ittso написа:Например - във втората част на показанието да "крият" част от горивото за да не останат по-небрежните шофьори насред път, без гориво. Приятел разказваше как е карал Ауди А6 (C6) доста време с показание за оставащи километри 0 и колата не е загаснала.
На моята (Б5.5) не съм пробвал дали и колко би изкарала, че се изнервям като намалее под 50 - 60 км., отделно че като остане без горивно, трябва доста да се върти за да подкачи... :mrgreen:

ще пиша за друга кола, но пак е ВАГ
Сеат леон, 2010г, 1.4 TSI 125кс ръчни скорости, по документация гори градско 8.1, извън 5.1, средно 6.2
реално гори в града 7.8, извън 5.5, по магистрала със 130кмч около 6.5л
свалял съм го до 4.4л при флегматично шофиране до Благоевград с 70кмч
бордкомпютъра мери удивително вярно, греши с около 0.1л без никакви калибрации.
когато покаже оставащо гориво за 0км пробег, реално имам около 4л с които ако карам с 70кмч на 5 предавка мога да мина близо 90км.
резервоара е 55л, при показание "0км" влизат 51л, ако обезвъздуша мога да налея още 6л.
след това карам около 240км без да мръдне стрелката от максимума.
тая стрелка и при мен не е линейна, започва да пада от максимума след като изгоря около 6л. щом покаже средата имам реално около 35% обем(това на око)
лампата светва когато имам 9литра




pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот pavel_andreev » Вто 31 яну 2012 8:58


Показанията на този СЕАТ също показва, че по някаква причина от VW не са прецизни по отношение на нивометъра на горивото. Това продължава с години и може лесно да бъде отстранено. Още повече, че като оставим настрана деликатния проблем за истинския разход на гориво линейността и/или корекция на показанията на наличното гориво се осъществява лесно. До сега не съм видял сервиз (вкл. Порше) в които да са чували за възможностите за "калибрация" (които описвах по-горе). Виртуалното наклоняване на резервоара, поне частично компернсира грешните показания в средата.
Информацията която давате за вашият автомобил е интересна за мен, защото показва, че и на бензиновите автомобили VW прави същото с компютрите и разходомерите (деликатно ни убеждаваха, че не са направени много точни и че ще продъжават да крият истинския разход на автомобилите им). Между другото разходите на всички 2.0 TDI-та в сегашните студове са над 10л/100км градско и поне с по 1-2л повече на извънградско.


monsterrr
Мнения: 12
Регистриран на: Пет 26 авг 2011 6:51
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот monsterrr » Вто 31 яну 2012 14:41


Колега,мен ме интересува как е окачването на б7,създава ли ти проблеми? Колко ти излиза обслужването по колата и за какви разходи да се приготвя,ако се спра на него?Аз се колебая между пасата и мазда 6,като по принцип мазда много повече ми харесва като дизайн,но пасата си има благинки,които също ме привличат.До сега не съм карал автоматик,а при мазда я няма тази екстра.Не съм правил тест драйв на мазда с 163 коня двигател,но си мисля ако е пасат да е със 140 коня двигател.Прочетох твоето мнение напред в темата за мазда,аз съм се качвал в 2.2 129 коня и не ми се стори толкова евтинджийска,явно пасата ще ме очарова от твоите описания!


harlova
Мнения: 128
Регистриран на: Сря 02 мар 2011 19:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот harlova » Вто 31 яну 2012 19:31


Според мен Б6 е по-красив, но е въпрос на мнение... Много интересна тема ! Браво


pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот pavel_andreev » Вто 31 яну 2012 19:33


Харесването е въпрос на лично предпочитание. На мен така ми се видяха нещата. Може би повече съм свикнал с немските коли. Може би очаквах повече от Мазда. Може и да не съм вникнал в концепцията. Не казвам, че е лоша. Иначе за моите Пасати от 2009 г и сегашният Б7 - нищо не мога да кажа за поддръжката защото нищо не се е счупвало нито е имало проблем. Когато продавах Б6 ходих с няколко купувача по различни сервизи и майстори (включително Порше Изток) и всички твърдяха, че колата е като нова (42000км.). Предните накладки бяха износени по малко от полвина (автоматик на 40000км.). И с предишните ми Пасати (от 2006 г.) никога не съм имамл проблеми с окачването.


monsterrr
Мнения: 12
Регистриран на: Пет 26 авг 2011 6:51
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот monsterrr » Вто 31 яну 2012 19:42


Благодаря за споделения опит,а би ли казал как ти се вижда 140 коня с автоматик? Тромав ли е и как са изпреварванията?Много съм изненадан от това,че нищо не се чупи,защото друго съм чел.Явно са само слухове.
Моите поздравления за темата като цяло!!! Изключително е полезна и се възхищавам на времето,което си посветил,за да се докоснем и ние потребителите макар и виртуално до Б7!


pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот pavel_andreev » Сря 01 фев 2012 21:10


Както Б6 така и Б7 (то е почти едно и също) със 140 к.с., както и със 170 к.с. (сегашният ми Б7) по никакъв начин не могат да се нарекат тромави. Винаги при изпреварване съм имал резерв на мощност. На практика тези пасати са по-пъргави и много по-устойчиви от почти всички джипки, които не са с 5 и 6 литрови мотори. Що се отнася до автоматика (DSG-то) въпрос на два дена свикване. Тази скоростна кутия не влошава "пъргавината" на колата. При Б6 дори няма нужда да се минава в спортен режим за да се кара "динамично". При Б7 има по-голяма разлика в двата режима. Напрактика, ограничител на скоростта и начина на каране за мен е разходът на гориво. Описаните времена за ускорение 0-100 км/ч отговарят на истината (9,8сек. за 140 к.с. и 8,6сек. за 170 к.с.). При Тойота и Мазда такава мощност и ускорение се постига от двигатели с малко по-голям обем 2.2 или 2.7л. Автоматичните скорости на тези производители обаче са много-много по-зле.


pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот pavel_andreev » Съб 14 апр 2012 21:23


Зимата вече си отива. На времето имах опел-кадет който след всяка зима ходеше на кърпене защото ръждясваше. Това е минало, а за Пасат в гаранционните договори гордо обещават 12 годишна гаранция срещу корозия. Дотук добре... ...обаче... Преди 3 седмици забелязах, че по страничните "лъскави" лайсни на вратите има значително помътняване и ръждиво-подобни петна. Тези лайсни при Б7 са разположени по-долу, почти до праговете за разлика от Б6. Видях на още един Б7 такива проблеми. При едно ходене в Порше си позволих да занимая един от приемчиците с проблема. Изненадата ми беше голяма на отговора който получих: Ако това било ръжда (макар и след 6 месеца а не 12 години) то някакъв човек от Порше трябвало да признае това, но той никога не признавал за ръжда и влошен външен вид защото тя се получавала от българските атмосферни условия и лугата с която чистели пътищата а това вече не влизало в гаранцията.
Има ли някой подобни проблеми ?

Последна промяна от pavel_andreev на Нед 15 апр 2012 9:55, променено общо 1 път.


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот bnick » Нед 15 апр 2012 8:31


Аз имам такъв проблем. На някои места по лайстните има паднало никелирано покритие/вероятно е нещо подобно/ или образувало се отгоре едно зеленикаво като оксидирала мед. Зимата ходя по-често на мивки за да отмивам лугата и химиите хвърляни по пътя. Лошото е, че го видях късно...

П.С. Има вероятност да е и от безконтактното миене на автомивките. Течния сапун е агресивен. Аз имах проблеми и с лети джанти, падна ми лака на някои места от лугата и безконтактното миене :beer
Джантите не са оригиналните на VW, а реплика


PaTr1o7a
Мнения: 49
Регистриран на: Чет 26 окт 2006 20:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот PaTr1o7a » Нед 15 апр 2012 18:50


pavel_andreev написа:Зимата вече си отива. На времето имах опел-кадет който след всяка зима ходеше на кърпене защото ръждясваше. Това е минало, а за Пасат в гаранционните договори гордо обещават 12 годишна гаранция срещу корозия. Дотук добре... ...обаче... Преди 3 седмици забелязах, че по страничните "лъскави" лайсни на вратите има значително помътняване и ръждиво-подобни петна. Тези лайсни при Б7 са разположени по-долу, почти до праговете за разлика от Б6. Видях на още един Б7 такива проблеми. При едно ходене в Порше си позволих да занимая един от приемчиците с проблема. Изненадата ми беше голяма на отговора който получих: Ако това било ръжда (макар и след 6 месеца а не 12 години) то някакъв човек от Порше трябвало да признае това, но той никога не признавал за ръжда и влошен външен вид защото тя се получавала от българските атмосферни условия и лугата с която чистели пътищата а това вече не влизало в гаранцията.
Има ли някой подобни проблеми ?


Абсолютно същия проблем имам и аз. Закърпих положението с един препарат за хромирани повърхности. Явно е от лугата, защо ако е от безконтактното миене щяха и лайсните около прозорците да са в същото положение, а поне при мен те са си добре.


pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот pavel_andreev » Пон 16 апр 2012 7:44


Значи не е единичен случай. Би ли ни казал какъв е препарата и като цяло решава ли се проблема.
Нали знаете, че до края на май, тези които сме купили колите през 2011 г. трябва да решим дали да доплатим още по 1400 лв а да ни удължат гаранцията на 4 години. Трябва да размислим дали да го правим, ако няма да ни признават нищо в рамките на тези гаранции ...


Потребителски аватар
KGL
Мнения: 800
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 13:59
Автомобил: Passat B8 Alltr BMT 176kW TDI
Двигател: CUAA 2016
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот KGL » Пон 16 апр 2012 10:04


А дали да не опитате да придвижите случая с лайсните на регионално или друго ниво. В Австрия, Германия и осталите страни се ползват не по-малко реактивни материали за почистване на пътищата и предотваратяване на заледяването. Оправданието на местния офис не ми изглежда сериозно.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот stefan4o » Пон 16 апр 2012 10:19


Бях започнал да чета темата, която е действително много интересна и би била полезна за евентуалните купувачи на модела. Нямам възможност и време да я прочета цялата към момента, затова бих искал да задам конкретен въпрос на автора.
Става дума за фаровете за мъгла. Виждам, че при Пассат Б7, а и не само при него (и в новия Супърб ми се чини бяха пак така) са разделени на две секции. За какво са предназначени те, ако да речем едната от тях е за мъгла, другата каква роля играе? Просто питам от любопитство, какво са сътворили немските инженери и каква им е идеята :beer


pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот pavel_andreev » Пон 16 апр 2012 10:57


Става дума за фаровете за мъгла. Виждам, че при Пассат Б7, а и не само при него (и в новия Супърб ми се чини бяха пак така) са разделени на две секции. За какво са предназначени те, ако да речем едната от тях е за мъгла, другата каква роля играе? Просто питам от любопитство, какво са сътворили немските инженери и каква им е идеята


Има два варианта на изпълнение:
1. Ако основните фарове не са ксенони т.е. няма LED светлини тогава вътрешните секции работят като дневни светлини (крушка H8 21W х2), а външните секции (крушка H8 35W x2) се използват като фарове за мъгла и като статични светлини при завой в съответната посока
No-xenon.jpg


2. Ако основните фарове са ксенонови и има LED светлини тогава вътрешните секции се използват като статични завиващи светлини (крушка H8 35W x2) а външните секции се използват като фарове за мъгла (крушка H8 35W x2).
Xenon.jpg


И в двата случая може да се програмира чрез блок 9 (централна електроника) тези двете секции да светят едновременно при завой (статични завиващи светлини), както и фаровете за мъгла да светят при включване на задна скорост - създават периферна осветеност. Освен това, по същият начин могат да се програмират фаровете за мъгла да се използват вместо основните ксенони при функциите Coming Home и Leaving Home (фаровете светят програмирано време след загасяне на двигателя) което увеличава живота на безумно скъпите (във VW) ксенонови крушки.


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот bnick » Пон 16 апр 2012 12:41


Аз съм с функциите Coming Home и Leaving Home на Б6-цата. Имам и фарове за мъгла. Може ли да се програмират да осветяват в завой, както на Б7 :beer



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта