Най-сигурния метод е да свалиш кутията на въдушния филтър и да погледнеш отдолу, вече веднъж като знаеш къде да гледаш, може и да успееш без сваляне.
Имах пасат б6 с СВАВ мотор и той беше с два термостата.
Сегашния алтрак като си го докарвах от Германия, забелязах че стрелката на температрата на антифриза пада заедно с показанията за външната температура. След като се прибрах, позволих да ме убедят в магазина, че е по-лесно и по-евтино да започна със смяна на малкия термостат. Което е и вярно, но в моя случай главния виновник беше големия термостат.
Вече със сменени и двата термостата, резултата беше отличен. При тръгване сутрин за работа, ми трябват 5-6км каране при темература около нулата, стрелката да спре на 90 градуса. След още 3~4км и маслото е на 90 градуса. Уточнявам, че колата нощува в гараж с температура около 10 градуса и карам по равно с около 90-100км/ч.
Зимата съм се спускал от Превала към Батак, без да ми пада стрелката за температурата, като външната беше -8.
Относно марката - и двата термостата бяха MAHLE - BEHR. Държа да уточня, че на големия му бяха изтъркани част от щампованите надписи. Според продавачите (а и като го сравнявах с оригиналния) заличеното е VW AG и номера от тяхната номенклатура. Тъй като Behr е производителя на частта за оригинално вграждане, може да продава същата част и извън сервизната система на VW, но само като заличи въпросните надписи.
Не знам доколко е достоверна тази информация, но звучи логично, а и засега термостата се държи като истински.
Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?
Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?
Колега, само за вметката искам да кажа, че няма Б6 DSG с 2 термостата оригинално. Ако го има е монтиран в движение, тоест някой собственик, за да подобри топлообмена.
Моят преди да стане ръчка пак си беше с един, също е СВАВ.
Моят преди да стане ръчка пак си беше с един, също е СВАВ.
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: Нед 22 сеп 2024 10:01
- Автомобил: Passat B7 Alltrack
- Двигател: GFGB
Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?
Не съм съгласен с теб, като начало моята и твоята кола не са достатъчна бройка за категорично твърдение, че няма шестици с два термостата. На старата ми кола по номер на шаси си излизаше че е с два.
По логичното според мен е, наличието на малкия термостат да зависи от нивото на оборудване и/или за къде е произведена колата.
По логичното според мен е, наличието на малкия термостат да зависи от нивото на оборудване и/или за къде е произведена колата.
- Vasseto
- Мнения: 2701
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?
Ето ми новия малък термостат. Стария изкара от 10.2016г до сега. Тези дни ще го сменям пак. Стария е на първа старница в темата.
- georgi_boichev
- Мнения: 32
- Регистриран на: Съб 05 сеп 2015 0:10
- Автомобил: Passat B6
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?
Интересна тема сте отворили. От скоро съм с Passat B6, CBAB със DSG. След два месеца каране и движения на стрелката на антифриза нагоре надолу, преди достигане на 90 градуса проверих двата маркуча на радиатора и бяха топли, големия термостат го смених с ОЕМ. Промяната е като при повечето колеги, пуснеш ли парното температурата пада, но после бързо се вдига ( за разлика от преди ). Интересното е че малък термостат нямам, нито по вин нито физически. При В7 разбирам че всички имате, колега по назад в темата е споменал 3 кода на мотора които имат 2ри термостат. НЯКОЙ монтирал ли е допълнителен 2ри термостат на В6 който заводски е бил без? Знам за един колега който ме светна за процедурата и го е направил на В6, дава само положителни отзиви, но имам шубе да не повредя кутията. Наясно съм че той пропуска постоянно по малко количество антифриз и отваря напълно при 75 градуса. Ще се радвам някой да сподели мнение. 

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?
Може да монтираш, няма какво да й стане на кутията.
- miro_hack
- Мнения: 517
- Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
- Автомобил: Golf 2 KR ITB + Passat 7
- Двигател: Cffb
Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?
Здравейте, една питанка и от мен.
На cffb Passat 7 тръгнах да сменям големия термостат и се оказа, че си намерих и дълго търсения теч, а именно теча идва от едната тръба на термостата, която не разполага със скоби, а се включва директно в една от тръбите на колата, прилагам и снимки на въпросната тръбичка.
Въпросът ми е, дали със смяна термостата ще спре теча или трябва смяна и на другата тръба?
Включват се една в друга само със гумено уплътнение.
На cffb Passat 7 тръгнах да сменям големия термостат и се оказа, че си намерих и дълго търсения теч, а именно теча идва от едната тръба на термостата, която не разполага със скоби, а се включва директно в една от тръбите на колата, прилагам и снимки на въпросната тръбичка.
Въпросът ми е, дали със смяна термостата ще спре теча или трябва смяна и на другата тръба?
Включват се една в друга само със гумено уплътнение.
- miro_hack
- Мнения: 517
- Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
- Автомобил: Golf 2 KR ITB + Passat 7
- Двигател: Cffb
Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?
Това е тръбата от колата, която уплътнява само на база на тази гума.
Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?
Купи си гумичката за там ,предлага се за някакви левчета.
- miro_hack
- Мнения: 517
- Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
- Автомобил: Golf 2 KR ITB + Passat 7
- Двигател: Cffb
Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?
Благодаря, звучи доста добре :) ( идеята беше, че тръбата е тегава за подмяна, но щом има гума, супер!)
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12108
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?
Тегава е за смяна, продава се май само гумичка, дори в някои термостати има оставен О пръстен за смяната, но я провери да не е спукана някъде, щото тия изгорели пластмаси.....
- miro_hack
- Мнения: 517
- Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
- Автомобил: Golf 2 KR ITB + Passat 7
- Двигател: Cffb
Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?
Подмених големия термостат и гумичката, разликите с новата гума бяха големи, старата направо беше размазана и изтъняла, за това е имало теч.
Смяната на самия термостат не е лесна, но не е и нещо супер трудно, даже единственото което демонтирах за да сваля термостата беше една дроселова клапа на смукателния колектор, някой ако знае може да каже каква е тази клапа, и нея лъснах от вътре, че имаше малко нагар.
След това с малко гимнастика около блока, термостата си влиза на мястото, след това болтовете му го подвеждат и си влиза. А “специалния” инструмент, който споменава колегата, с пембяния никнейм е скъсено отпред камъче номер 10, със карданче за малка тресчотка.
Успех на всички!
Смяната на самия термостат не е лесна, но не е и нещо супер трудно, даже единственото което демонтирах за да сваля термостата беше една дроселова клапа на смукателния колектор, някой ако знае може да каже каква е тази клапа, и нея лъснах от вътре, че имаше малко нагар.
След това с малко гимнастика около блока, термостата си влиза на мястото, след това болтовете му го подвеждат и си влиза. А “специалния” инструмент, който споменава колегата, с пембяния никнейм е скъсено отпред камъче номер 10, със карданче за малка тресчотка.
Успех на всички!
- georgi_boichev
- Мнения: 32
- Регистриран на: Съб 05 сеп 2015 0:10
- Автомобил: Passat B6
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?
miro_hack написа: А “специалния” инструмент, който споменава колегата, с пембяния никнейм е скъсено отпред камъче номер 10, със карданче за малка тресчотка.
Успех на всички!
Моя термостат го подмених без никакъв специален инструмент. Малката гедория, удължение, едно карданно със О пръстен да стои “мирно” и това е.. Пиша го за колеги които се втрисат за смяната на термостата. Клещи за скобите на водните съединения са задължителни според мен, иначе е мазохизъм.
Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?
Имам същия проблем както е описан от автора на темата, всички ме убеждаваха че е големия термостат. А четох в чужд форум че малкия е проблемен. Купих си малкия , но заваля сняг и не ми се чакаше 1 седмица. Смених големия в сервиз , нищо не се оправи .... Ще сменям малкия тия дни. И тук чета че е от малкия се е оправил проблема ... Поне запазих стария оригинален термостат, при нужда.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Des_1 и 115 госта