Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС - катализатор - Решено!
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...вероятно повдигач
на мен май взе да ми писва ! усещам ,че май нещо ни бъзикът и много шарани се наловиха на темата . от къде почнахме и къде стигнахме? че ние цялото ДВГ обиколихме и нищо ! до сега да съм го запалил , ако не от моргата нов мотор и за 2 дни като нов !ще чета и гледам отстрани!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...вероятно повдигач
rudoni написа:на мен май взе да ми писва ! усещам ,че май нещо ни бъзикът и много шарани се наловиха на темата . от къде почнахме и къде стигнахме? че ние цялото ДВГ обиколихме и нищо ! до сега да съм го запалил , ако не от моргата нов мотор и за 2 дни като нов !ще чета и гледам отстрани!
Ами колега....какво да ти кажа...щом не искаш да помогнеш недей поне да ми пречиш.Ако смяташ,че седя и така с ви говоря просто за спорта питай vaskoto1 (поне е авторитет и хората,които го познават занят за какъв човек става дума) да ти каже колко нерви и време строши по колата..и да,запали я за ралзика от мен и наистина успяхме да постигнем доста с него ама не и краен резултат.Също така можеш да попиташ колегата The_Mаchine колко време колата седя пред гаража му и колко се мъчи и той с нея и....нищо.
Най-лесното е да шибна друг двигател...ама за какво да го правя като имам каква друга кола да карам и определено е икономически по-изгодно да си оправя моя....стига да разбера какво точно му е....което е нормално ако не стане чрез пробване на всичко поотделно да стане с разглобяване на съставните му части и търсене на проблема отвътре (клапани,легла на клапани,проблеми с бутала и т.н. и т.н. което няма как да се види отвън)...точно това се мъчим да избегнем с vaskoto1....понеже и според него и според мен двигателя като двигател работи добре а има проблем с управление и/или газоразпределение.Засега управление отпада понеже всичко е пробвано...остава газоразпределение или проблема със запушване по грънците.В предвид,че колата се прави само,когато имам време (т.е. рядко) е нормално да се проточва във времето....ако се занимавах всеки ден досега да я бех разглобил сглобил 100 пъти и да съм видял какво и е...ама не разполагам с такова време а vaskoto1 държи да я гледа само в мое присъствие (за което го разбирам напълно).
Иначе както казах ЕКУ-то ми е слагано на друг същия Пасат - работи безгрижно....иначе и ние с vaskoto1 се чудихме дали не е проблем по тоците към ЕКУ-то (някое захранване или маса или сигнал да изчезва) ама на празен ход в действителност работи и то що годе добре (от време на време само притриса за кратко).
Ще сменя повдигачите и ще видим какъв резултат ще има.Също така ако няма промяна ще откача генерацията да видим какъв ефект ще има въпреки мнението ми,че не е там проблема.
Ето го преводчето за повдигачите от руското ръководство :
Хидравлическият повдигач се състои от 2 основни подвижни части: самият повдигач 2 (рис. 2-15), служещ едновременно в процеса на работа, като плунжер и цилиндър. Под действието на пружината 9, плунжера и цилиндъра се отдалечават един от друг, благодарение на което се регулира хлабината м/у гърбицата на разпределителния вал и стъблото на клапана.
Затварянето на камерата 8 за високо налягане се осъществява с обратният клапан 3.
Принцип на действие:
В момента на започването на повдигането на клапана (рис. 2-16), т.е. в момента на удара на гърбицата на разпределителният вал в/у повърхността на повдигача, възвратния клапан затваря камерата и налагането в нея нараства. Увеличеното налягане не води до свиване на обема на маслото в камерата за високо налягане. По такъв начин повдигача работи като твърдо тяло. В момент на максимално повдигане на клапана (рис. 2-17) гърбицата на разпределителния вал със сила натиска на повдигача, което води до значително увеличение на налягането във вътрешността на повдигача. Малко количество масло се изхвърля чрез неплътностите м/у цилиндъра и плунжера, което води до свиване на хидравличният повдигач максимално до 0.10мм. Такова свиване конструктивно е необходимо за сработване на повдигача при намаляване разстоянието м/у гърбицата на разпред. вал и повърхността на повдигача.
компенсирането на хлабината м/у гърбицата и повдигача (рис. 2-18) се получава по следният начин: гърбицата на разпред. вал не притиска повдигача и налягането в камерата за високо налягане спада. Пружина раздалечава плунжера и цилиндъра, на такова разстояние, каквато е хлабината м/у гърбицата и повърхността на стъблото на клапана.
В този момент се отваря възвратния клапан и определено количество масло постъпва в камерата за високо налягане. Това количвство зависи от големината на гореспоменатата хлабина.
Благодаря ня всички,които се опитват да помогнат за идеите!
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5092
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...вероятно повдигач
Аз лично не мога да спя вече, чакаме с нетърпение решението /което можеше да е дошло преди поне 15 дни/.
Дали сме си с колегата едни залози за възможния проблем, но да видим дали това ще излезе.
Успех и дано свърши по-бързо мъчението.
Дали сме си с колегата едни залози за възможния проблем, но да видим дали това ще излезе.
Успех и дано свърши по-бързо мъчението.
- m&m16v
- Мнения: 269
- Регистриран на: Вто 23 яну 2007 20:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,с Герман
- Контакти:
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...вероятно повдигач
Ами тя темата стана като петъчен
. Спирам да пиша и ще чакам да разбера каква дреболия е била причината да се изпишат 10 страници по темата.
. Спирам да пиша и ще чакам да разбера каква дреболия е била причината да се изпишат 10 страници по темата.- Paida
- Мнения: 79
- Регистриран на: Чет 24 юли 2008 21:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София-Дружба 1
- Контакти:
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...вероятно повдигач
колега до къде стигнаха нещата 
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...вероятно повдигач
Чакам го неделя да си дойде и понеделник ще го задърпаме в сервиза ми 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...вероятно повдигач
Днес започнахме да раобтим по колата - преди да я затеглим реших да я запаля - запали от раз без никакви мъки (физиономията на Иво няма да я забравя дълго време
).Поработи така за кратко и започна пак старата работа - поразтресе се,загуби обороти и умря.
Изтеглихме го в гаража и вече е с другите повдигачи ама не остана време да зацепим ангренажа и да пробваме какво ще се получи.Утре ще се види дали има ефект от смяната на повдигачите и дали ще се пормени с нещо ситуацията като разкачим генерацията.
Иначе днес мерихме отново компресия на студен двигател и на 4-те цилиндъра - абсолютно еднаква - 12 бара.
Изтеглихме го в гаража и вече е с другите повдигачи ама не остана време да зацепим ангренажа и да пробваме какво ще се получи.Утре ще се види дали има ефект от смяната на повдигачите и дали ще се пормени с нещо ситуацията като разкачим генерацията.
Иначе днес мерихме отново компресия на студен двигател и на 4-те цилиндъра - абсолютно еднаква - 12 бара.
- m&m16v
- Мнения: 269
- Регистриран на: Вто 23 яну 2007 20:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,с Герман
- Контакти:
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...вероятно повдигач
Хайде че сме много нетърпеливи да разберем каква е тая мистична повреда 
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС -> катализатор ;)
Общо взето проблема вече е ясен - катализатор...разбира се още не е ясно дали е само той понеже само него свалихме днес ама колата без ауспуси работи префектно (освен,че вдига много шум
).
Ефект от повдигачите имаше - поне спря да притраква
Утре предстои да взема резонаторно гърне,да го присаждаме там и да видим какъв ефект ще има това върху цялата работа.
Ето и малко снимков материал :
Тук разпарчетосваме и започва да се вижда за какво иде реч :

Тук виждаме първата пита,която отдавна не е това,което е трябвало да бъде и се намира в порите на втората :

Тук се вижда втората,зад която светим с 500W прожектор и отпред не се вижда въобще никаква светлинка.Важно е да отбележа,че светим откъм страната на първата пита,откъдето е и тоталното заплексване на питата...от задния и край си е сравнително както трябва (което ме успокоява за следващите гърнета
) :

Ефект от повдигачите имаше - поне спря да притраква
Утре предстои да взема резонаторно гърне,да го присаждаме там и да видим какъв ефект ще има това върху цялата работа.
Ето и малко снимков материал :
Тук разпарчетосваме и започва да се вижда за какво иде реч :
Тук виждаме първата пита,която отдавна не е това,което е трябвало да бъде и се намира в порите на втората :
Тук се вижда втората,зад която светим с 500W прожектор и отпред не се вижда въобще никаква светлинка.Важно е да отбележа,че светим откъм страната на първата пита,откъдето е и тоталното заплексване на питата...от задния и край си е сравнително както трябва (което ме успокоява за следващите гърнета
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС -> катализатор ;)
Да вземе човек едно дърво па бой па бой
На тоя 16г таралясник/без да се обиждаш моя е същия/още да не си му махнал катализатора, то все едно си сложил картоф в ауспуха на Лада ефекта е горе-долу същия ма кой да се сети 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС -> катализатор ;)
Ами по принцип никога не съм имал причина да го махам - не е харчела много повече от нормалното,не съм чуствал спад на мощност или нещо подобно.Пък и като купих колата беше само на бензин....той затова е и оцелял толкова време.Ама....стига толкова 
Странното е,че гледах много пъти какво се случва като измъкна тръбичката,която е на изходния колектор и нямаше никаква промяна...ама при толкова запушен ауспух е нормално да няма промяна.Интересното е,че все пак от време на време си работеше нормално (с Ваското1 я оставихме да работи около 5-6 минути и нямаше съществени проблеми).
Както и да е....следва търбушене и да започвам да възстановявам по обратния ред всичко - да сглобя всичко около двигателя,да сложа всичките капаци и глупости,да си оправя инсталацията на ТАП-а (който отрязахме за по-достоверни тестове) и тем подобни чудеса.
Странното е,че гледах много пъти какво се случва като измъкна тръбичката,която е на изходния колектор и нямаше никаква промяна...ама при толкова запушен ауспух е нормално да няма промяна.Интересното е,че все пак от време на време си работеше нормално (с Ваското1 я оставихме да работи около 5-6 минути и нямаше съществени проблеми).
Както и да е....следва търбушене и да започвам да възстановявам по обратния ред всичко - да сглобя всичко около двигателя,да сложа всичките капаци и глупости,да си оправя инсталацията на ТАП-а (който отрязахме за по-достоверни тестове) и тем подобни чудеса.
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5092
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС -> катализатор ;)
°niksi° написа:Човече откачи тия ауспуси и пробвай - 99.9 е там зора.
На празен ход не е толкова количеството въздух и успява да излезе, на форсаж му идва в повече и връща през клапаните нагоре и "души" мотора.
Ако е повдигач трябва да имаш нулева компресия на този цилиндър.
Дано да е само това било проблема.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС -> катализатор ;)
Е аз точно заради твоето мнение реших все пак да пробвам да откача направо генерацията и да видим какво ще стане 
Без генерация мотора работи добре - държи си стабилни обороти на п.х. и си се форсира много добре до високи обороти...и на тях си работи добре...ама е твърде шумно.
Утре като започна да сглобявам и сложа друг грънец ще видим дали само от катализатора е проблема или е и по-назад.
Без генерация мотора работи добре - държи си стабилни обороти на п.х. и си се форсира много добре до високи обороти...и на тях си работи добре...ама е твърде шумно.
Утре като започна да сглобявам и сложа друг грънец ще видим дали само от катализатора е проблема или е и по-назад.
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС -> катализатор ;)
Браво бе Стефане, направо ми беше свил сърцето с този мъчителен развой на събитията
. Четях, четях и ..., браво на колегата rudoni, който първи идентифицира виновника, а niksi си е niksi
. Учудвам се, че толкова си изтърпял този катализатор и не си го бил махнал. Моя бе свален в началото на десетата година от съществуването му на автомобила, тогава нямах вътрешно убеждение, че е майсторите са прави, но добре, че не се заинатих. Читавите майстори съветват по-скорошна смяна или изобщо премахване(според финансите) на катализатора(при по-възрастни автомобили) при положение, че автомобила гори основно газ.
Имай предвид, че когато погледнахме моя свален вече кат. през отвора към слънцето имаше известен просвет.
. Учудвам се, че толкова си изтърпял този катализатор и не си го бил махнал. Моя бе свален в началото на десетата година от съществуването му на автомобила, тогава нямах вътрешно убеждение, че е майсторите са прави, но добре, че не се заинатих. Читавите майстори съветват по-скорошна смяна или изобщо премахване(според финансите) на катализатора(при по-възрастни автомобили) при положение, че автомобила гори основно газ.Имай предвид, че когато погледнахме моя свален вече кат. през отвора към слънцето имаше известен просвет.
- m&m16v
- Мнения: 269
- Регистриран на: Вто 23 яну 2007 20:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,с Герман
- Контакти:
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС -> катализатор ;)
Бравос,най-накрая се откри повредата,заради която се изписаха цели 10 страници...
Вие момчета се видяхте в голямо приключение с тая кола ве...
Е,по метода на изключването най накрая се откри виновника.
Вие момчета се видяхте в голямо приключение с тая кола ве...
Е,по метода на изключването най накрая се откри виновника.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 81 госта