Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС - катализатор - Решено!
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...вероятно повдигач
на мен май взе да ми писва ! усещам ,че май нещо ни бъзикът и много шарани се наловиха на темата . от къде почнахме и къде стигнахме? че ние цялото ДВГ обиколихме и нищо ! до сега да съм го запалил , ако не от моргата нов мотор и за 2 дни като нов !ще чета и гледам отстрани!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...вероятно повдигач
rudoni написа:на мен май взе да ми писва ! усещам ,че май нещо ни бъзикът и много шарани се наловиха на темата . от къде почнахме и къде стигнахме? че ние цялото ДВГ обиколихме и нищо ! до сега да съм го запалил , ако не от моргата нов мотор и за 2 дни като нов !ще чета и гледам отстрани!
Ами колега....какво да ти кажа...щом не искаш да помогнеш недей поне да ми пречиш.Ако смяташ,че седя и така с ви говоря просто за спорта питай vaskoto1 (поне е авторитет и хората,които го познават занят за какъв човек става дума) да ти каже колко нерви и време строши по колата..и да,запали я за ралзика от мен и наистина успяхме да постигнем доста с него ама не и краен резултат.Също така можеш да попиташ колегата The_Mаchine колко време колата седя пред гаража му и колко се мъчи и той с нея и....нищо.
Най-лесното е да шибна друг двигател...ама за какво да го правя като имам каква друга кола да карам и определено е икономически по-изгодно да си оправя моя....стига да разбера какво точно му е....което е нормално ако не стане чрез пробване на всичко поотделно да стане с разглобяване на съставните му части и търсене на проблема отвътре (клапани,легла на клапани,проблеми с бутала и т.н. и т.н. което няма как да се види отвън)...точно това се мъчим да избегнем с vaskoto1....понеже и според него и според мен двигателя като двигател работи добре а има проблем с управление и/или газоразпределение.Засега управление отпада понеже всичко е пробвано...остава газоразпределение или проблема със запушване по грънците.В предвид,че колата се прави само,когато имам време (т.е. рядко) е нормално да се проточва във времето....ако се занимавах всеки ден досега да я бех разглобил сглобил 100 пъти и да съм видял какво и е...ама не разполагам с такова време а vaskoto1 държи да я гледа само в мое присъствие (за което го разбирам напълно).
Иначе както казах ЕКУ-то ми е слагано на друг същия Пасат - работи безгрижно....иначе и ние с vaskoto1 се чудихме дали не е проблем по тоците към ЕКУ-то (някое захранване или маса или сигнал да изчезва) ама на празен ход в действителност работи и то що годе добре (от време на време само притриса за кратко).
Ще сменя повдигачите и ще видим какъв резултат ще има.Също така ако няма промяна ще откача генерацията да видим какъв ефект ще има въпреки мнението ми,че не е там проблема.
Ето го преводчето за повдигачите от руското ръководство :
Хидравлическият повдигач се състои от 2 основни подвижни части: самият повдигач 2 (рис. 2-15), служещ едновременно в процеса на работа, като плунжер и цилиндър. Под действието на пружината 9, плунжера и цилиндъра се отдалечават един от друг, благодарение на което се регулира хлабината м/у гърбицата на разпределителния вал и стъблото на клапана.
Затварянето на камерата 8 за високо налягане се осъществява с обратният клапан 3.
Принцип на действие:
В момента на започването на повдигането на клапана (рис. 2-16), т.е. в момента на удара на гърбицата на разпределителният вал в/у повърхността на повдигача, възвратния клапан затваря камерата и налагането в нея нараства. Увеличеното налягане не води до свиване на обема на маслото в камерата за високо налягане. По такъв начин повдигача работи като твърдо тяло. В момент на максимално повдигане на клапана (рис. 2-17) гърбицата на разпределителния вал със сила натиска на повдигача, което води до значително увеличение на налягането във вътрешността на повдигача. Малко количество масло се изхвърля чрез неплътностите м/у цилиндъра и плунжера, което води до свиване на хидравличният повдигач максимално до 0.10мм. Такова свиване конструктивно е необходимо за сработване на повдигача при намаляване разстоянието м/у гърбицата на разпред. вал и повърхността на повдигача.
компенсирането на хлабината м/у гърбицата и повдигача (рис. 2-18) се получава по следният начин: гърбицата на разпред. вал не притиска повдигача и налягането в камерата за високо налягане спада. Пружина раздалечава плунжера и цилиндъра, на такова разстояние, каквато е хлабината м/у гърбицата и повърхността на стъблото на клапана.
В този момент се отваря възвратния клапан и определено количество масло постъпва в камерата за високо налягане. Това количвство зависи от големината на гореспоменатата хлабина.
Благодаря ня всички,които се опитват да помогнат за идеите!
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...вероятно повдигач
Аз лично не мога да спя вече, чакаме с нетърпение решението /което можеше да е дошло преди поне 15 дни/.
Дали сме си с колегата едни залози за възможния проблем, но да видим дали това ще излезе.
Успех и дано свърши по-бързо мъчението.
Дали сме си с колегата едни залози за възможния проблем, но да видим дали това ще излезе.
Успех и дано свърши по-бързо мъчението.
- m&m16v
- Мнения: 269
- Регистриран на: Вто 23 яну 2007 20:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,с Герман
- Контакти:
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...вероятно повдигач
Ами тя темата стана като петъчен
. Спирам да пиша и ще чакам да разбера каква дреболия е била причината да се изпишат 10 страници по темата.

- Paida
- Мнения: 79
- Регистриран на: Чет 24 юли 2008 21:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София-Дружба 1
- Контакти:
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...вероятно повдигач
колега до къде стигнаха нещата 

- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...вероятно повдигач
Чакам го неделя да си дойде и понеделник ще го задърпаме в сервиза ми 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...вероятно повдигач
Днес започнахме да раобтим по колата - преди да я затеглим реших да я запаля - запали от раз без никакви мъки (физиономията на Иво няма да я забравя дълго време
).Поработи така за кратко и започна пак старата работа - поразтресе се,загуби обороти и умря.
Изтеглихме го в гаража и вече е с другите повдигачи ама не остана време да зацепим ангренажа и да пробваме какво ще се получи.Утре ще се види дали има ефект от смяната на повдигачите и дали ще се пормени с нещо ситуацията като разкачим генерацията.
Иначе днес мерихме отново компресия на студен двигател и на 4-те цилиндъра - абсолютно еднаква - 12 бара.

Изтеглихме го в гаража и вече е с другите повдигачи ама не остана време да зацепим ангренажа и да пробваме какво ще се получи.Утре ще се види дали има ефект от смяната на повдигачите и дали ще се пормени с нещо ситуацията като разкачим генерацията.
Иначе днес мерихме отново компресия на студен двигател и на 4-те цилиндъра - абсолютно еднаква - 12 бара.
- m&m16v
- Мнения: 269
- Регистриран на: Вто 23 яну 2007 20:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,с Герман
- Контакти:
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...вероятно повдигач
Хайде че сме много нетърпеливи да разберем каква е тая мистична повреда 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС -> катализатор ;)
Общо взето проблема вече е ясен - катализатор...разбира се още не е ясно дали е само той понеже само него свалихме днес ама колата без ауспуси работи префектно (освен,че вдига много шум
).
Ефект от повдигачите имаше - поне спря да притраква
Утре предстои да взема резонаторно гърне,да го присаждаме там и да видим какъв ефект ще има това върху цялата работа.
Ето и малко снимков материал :
Тук разпарчетосваме и започва да се вижда за какво иде реч :

Тук виждаме първата пита,която отдавна не е това,което е трябвало да бъде и се намира в порите на втората :

Тук се вижда втората,зад която светим с 500W прожектор и отпред не се вижда въобще никаква светлинка.Важно е да отбележа,че светим откъм страната на първата пита,откъдето е и тоталното заплексване на питата...от задния и край си е сравнително както трябва (което ме успокоява за следващите гърнета
) :


Ефект от повдигачите имаше - поне спря да притраква

Утре предстои да взема резонаторно гърне,да го присаждаме там и да видим какъв ефект ще има това върху цялата работа.
Ето и малко снимков материал :
Тук разпарчетосваме и започва да се вижда за какво иде реч :
Тук виждаме първата пита,която отдавна не е това,което е трябвало да бъде и се намира в порите на втората :
Тук се вижда втората,зад която светим с 500W прожектор и отпред не се вижда въобще никаква светлинка.Важно е да отбележа,че светим откъм страната на първата пита,откъдето е и тоталното заплексване на питата...от задния и край си е сравнително както трябва (което ме успокоява за следващите гърнета

- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС -> катализатор ;)
Да вземе човек едно дърво па бой па бой
На тоя 16г таралясник/без да се обиждаш моя е същия/още да не си му махнал катализатора, то все едно си сложил картоф в ауспуха на Лада ефекта е горе-долу същия ма кой да се сети 


- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС -> катализатор ;)
Ами по принцип никога не съм имал причина да го махам - не е харчела много повече от нормалното,не съм чуствал спад на мощност или нещо подобно.Пък и като купих колата беше само на бензин....той затова е и оцелял толкова време.Ама....стига толкова 
Странното е,че гледах много пъти какво се случва като измъкна тръбичката,която е на изходния колектор и нямаше никаква промяна...ама при толкова запушен ауспух е нормално да няма промяна.Интересното е,че все пак от време на време си работеше нормално (с Ваското1 я оставихме да работи около 5-6 минути и нямаше съществени проблеми).
Както и да е....следва търбушене и да започвам да възстановявам по обратния ред всичко - да сглобя всичко около двигателя,да сложа всичките капаци и глупости,да си оправя инсталацията на ТАП-а (който отрязахме за по-достоверни тестове) и тем подобни чудеса.

Странното е,че гледах много пъти какво се случва като измъкна тръбичката,която е на изходния колектор и нямаше никаква промяна...ама при толкова запушен ауспух е нормално да няма промяна.Интересното е,че все пак от време на време си работеше нормално (с Ваското1 я оставихме да работи около 5-6 минути и нямаше съществени проблеми).
Както и да е....следва търбушене и да започвам да възстановявам по обратния ред всичко - да сглобя всичко около двигателя,да сложа всичките капаци и глупости,да си оправя инсталацията на ТАП-а (който отрязахме за по-достоверни тестове) и тем подобни чудеса.
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС -> катализатор ;)
°niksi° написа:Човече откачи тия ауспуси и пробвай - 99.9 е там зора.
На празен ход не е толкова количеството въздух и успява да излезе, на форсаж му идва в повече и връща през клапаните нагоре и "души" мотора.
Ако е повдигач трябва да имаш нулева компресия на този цилиндър.






Дано да е само това било проблема.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС -> катализатор ;)
Е аз точно заради твоето мнение реших все пак да пробвам да откача направо генерацията и да видим какво ще стане 
Без генерация мотора работи добре - държи си стабилни обороти на п.х. и си се форсира много добре до високи обороти...и на тях си работи добре...ама е твърде шумно.
Утре като започна да сглобявам и сложа друг грънец ще видим дали само от катализатора е проблема или е и по-назад.

Без генерация мотора работи добре - държи си стабилни обороти на п.х. и си се форсира много добре до високи обороти...и на тях си работи добре...ама е твърде шумно.
Утре като започна да сглобявам и сложа друг грънец ще видим дали само от катализатора е проблема или е и по-назад.
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС -> катализатор ;)
Браво бе Стефане, направо ми беше свил сърцето с този мъчителен развой на събитията
. Четях, четях и ..., браво на колегата rudoni, който първи идентифицира виновника, а niksi си е niksi
. Учудвам се, че толкова си изтърпял този катализатор и не си го бил махнал. Моя бе свален в началото на десетата година от съществуването му на автомобила, тогава нямах вътрешно убеждение, че е майсторите са прави, но добре, че не се заинатих. Читавите майстори съветват по-скорошна смяна или изобщо премахване(според финансите) на катализатора(при по-възрастни автомобили) при положение, че автомобила гори основно газ.
Имай предвид, че когато погледнахме моя свален вече кат. през отвора към слънцето имаше известен просвет.


Имай предвид, че когато погледнахме моя свален вече кат. през отвора към слънцето имаше известен просвет.
- m&m16v
- Мнения: 269
- Регистриран на: Вто 23 яну 2007 20:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,с Герман
- Контакти:
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС -> катализатор ;)
Бравос,най-накрая се откри повредата,заради която се изписаха цели 10 страници...
Вие момчета се видяхте в голямо приключение с тая кола ве...
Е,по метода на изключването най накрая се откри виновника.
Вие момчета се видяхте в голямо приключение с тая кола ве...
Е,по метода на изключването най накрая се откри виновника.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Monyo Monev и 78 госта