DoH_KuXoT написа::c020
IMG_20190614_114331.jpg
Маркировката В7, не показва точното съдържание на биокомпонент, а указва
съдържание на биокомпонент до 7%. Маркировката показва, че даденото гориво, в случая В7 съдържа биокомпонент регламентиран в стандарта EN 590:2009. Важно - съдържанието на биокомпонент се ограничава, а не се задължава от този стандарт. В него е записано, че биокомпонентът не трябва да е по-голям от 7%, защо - поради два факта - използването на възобновяеми ресурси и ниската цена на биокомпонента. Има изисквания за използване на възобновими източници на енергии, но при по-големи смеси, се налага промяна на някои елементи от горивната система и така този стандарт опазва старите автомобили. Другият фактор е цената, биокомпонентът е около 40% по-евтин от дизеловото гориво и търговците ще се стремят да продават повече от него, затова стандартът защитава потребителите. След 1 год например, може да се вдигне лимита за биокомпонент на 10 %.
Така че, В7 е маркировка, и дори горивата с 0.01% биокомпонент се обозначават така. Да не се бърка новата европейска маркировка на горивата, със старите обозначение на био горивата, тогава съществуваше В0, В3, и т.н.
Според мен В6 е неправилна маркировка.
До миналата година, анализите на горивата бяха налични за свободно сваляне, но вече не са. Това съм го следил и затова го споделям. Ако някой вярва на лепенките по бензиностанцията, ок, но препоръчвам да се види анализа на горивото.
При бензините нещата стоят подобно, но там основно разликата е в ЕТВЕ и етанол, като премиум горивата имат по-голям дял ЕТВЕ, а етанолът може да не се променя или слабо да се намали.