Горят ми едновремено двете крушки за късите светлини

Техническа и сервизна информация за Passat
a4tech
Мнения: 32
Регистриран на: Пон 05 яну 2009 12:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Горят ми едновремено двете крушки за късите светлини

Мнениеот a4tech » Пон 02 фев 2009 0:03


Колеги, пак ви предлагам ако е възможно да се види по-спокойно схемата. Донякъде сте прави за самоиндукцията, ама до някъде изобщо не сте. Нищо че пикът е за микро секунди - лампата вече е загрята, жичката е мн по-чуплива ако мога така да се изразя, а напрежението може да се повиши до над 100 волта. Освен това я се замислете защо се случва при гасене на двигателя и как ще разделяте тогава веригите на управляваща (оперативна) и силова (ми то в колата има едно захранване). Времето за което разпада контакта на релето (може да е около 50 ms) е мн повече от пикът. А и какво толкова ще навреди ако сложи един гасящ диод за 5-6 стотинки и да пробва пак.
Горят му тези лампи а не др, защото най-вероятно са най-близо (както се казва проста жена може да има, ама прост ток и проста вода няма - минават от там дето им е най-лесно :) ). И горят след определени месеци щото вече са достатъчно опечени нажежаемите жички и не са толкова яки.




Потребителски аватар
cerosina
Мнения: 279
Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Горят ми едновремено двете крушки за късите светлини

Мнениеот cerosina » Пон 02 фев 2009 10:17


a4tech написа:Колеги, пак ви предлагам ако е възможно да се види по-спокойно схемата. ...


Не исках да се стига до там :) да се излагам с моите безумни умения по рисуване , но ..
ето я схемата . Дано е ясна, уф ...

сега като се размислих, упр. намотка на релетата има връзка с крушките! и тя е общия кабел за маса който ползвам, от акумулатора през крушките до релетата ..

Последна промяна от cerosina на Пон 02 фев 2009 10:53, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
cerosina
Мнения: 279
Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Горят ми едновремено двете крушки за късите светлини

Мнениеот cerosina » Пон 02 фев 2009 10:44


a4tech написа:Колеги, пак ви предлагам ако е възможно да се види по-спокойно схемата. Донякъде сте прави за самоиндукцията, ама до някъде изобщо не сте. Нищо че пикът е за микро секунди - лампата вече е загрята, жичката е мн по-чуплива ако мога така да се изразя, а напрежението може да се повиши до над 100 волта. Освен това я се замислете защо се случва при гасене на двигателя и как ще разделяте тогава веригите на управляваща (оперативна) и силова (ми то в колата има едно захранване). Времето за което разпада контакта на релето (може да е около 50 ms) е мн повече от пикът. А и какво толкова ще навреди ако сложи един гасящ диод за 5-6 стотинки и да пробва пак.
Горят му тези лампи а не др, защото най-вероятно са най-близо (както се казва проста жена може да има, ама прост ток и проста вода няма - минават от там дето им е най-лесно :) ). И горят след определени месеци щото вече са достатъчно опечени нажежаемите жички и не са толкова яки.


Колега има доста логика в това което казваш. релетата найстина ми отлепят много трудно, сигурен съм че лампите ми остават да светят поне 200-500 мсек ако не и секунда след като изгася двигателя.
Къде предлагаш да сложа този диод, да окъся релетата ли ? Малко съм много бос :)
Мерси !!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Горят ми едновремено двете крушки за късите светлини

Мнениеот zfa159 » Пон 02 фев 2009 14:15


И като говорим за простите жени и умния ток се чудя следното :
- кабела за маса е общ, да, ама другия край на крушката след като прекъсне релето увисва....как точно тече ток от маса към висящ край?
- не може да изгори крушката, защото контакта вече е прекъснал и крушката няма връзка към инсталацията на колата освен масата....ама тя е само един полюс а в другия няма как едно реле да гнерира толкова голямо напрежение с реален мощен ток,който да гръмне крушката.
-също така напрежнеието,което се иднуцира няма как да тръгне по инсталацията защото :
-то се индуцира след като иазгсим релето...демек прекъсваме връзката на релето към +12V на колата....и познатия момент с една маса и висящ втори полюс от малко по-нагоре.
-също така релето нека си генерира ако иска и 2000V напрежение....какъв ток може да протече през бубинката му,която е доста тънка тел преди тя да изгори и да прекъсне индуцирането на напрежение....далче под 1А....а крушката за да изгори тока трябва да е над номиналния и за работа.....който пък е около 5А при 12V....малко прост закон на Ом.
-отделно - дори да тръгне някакъв пик по инсталацаитя какво се случва с него - отива до акумулатора,който е голям голям кондензатор и го осъява моментално...отделно това напрежение е с обратен поляритет и няма никакъв шанс.
По същата тази логика трябва на всяко едно реле в колата да има диод - а това въобще не е така.
Все пак нека колегата да си сложи диоди и да пробва.
Диода има два полюса - анод и катод.Анода се свързва към масата на бубинката а катода към + от управлението и.Идеята е,че така диода окъсява обратното напрежение,което се генерира в бубинката.
Ето я картинката,където се вижда къде се прекъсват веригите,когато релето спре да се захранва :
file.gif
file.gif (6.13 KиБ) Видяна 1030 пъти

Та питам аз,къде ще отида пика?...дори да не се прекъсне веднага веригата,която захранва крушката заради остатъчната индукция и намагнитването на котвата то пика от релето не може да стигне до нея понеже е прекъсната връзката на релето към инсталацията на колата....понеже релето се комутира от ключа за форвете в колата.Отдлено както обесних по-горе релето не може да създаде толкова сериозен пик...замислете се тогав акаквъ бил пика от шалтера на стартера (бая по-голяма бубина,свързан в инсталацията на колата) ?
Успех!

Последна промяна от zfa159 на Пон 02 фев 2009 14:22, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Горят ми едновремено двете крушки за късите светлини

Мнениеот L&R » Пон 02 фев 2009 14:16


Да сложите диод и на шалтера на стартера, защото той е равен на 100 реленца
Иначе така трябва да се постави диода:
Изображение


Потребителски аватар
cerosina
Мнения: 279
Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Горят ми едновремено двете крушки за късите светлини

Мнениеот cerosina » Пон 02 фев 2009 14:36


zfa159 написа:И като говорим за простите жени и умния ток се чудя следното :
- кабела за маса е общ, да, ама другия край на крушката след като прекъсне релето увисва....как точно тече ток от маса към висящ край?
- не може да изгори крушката, защото контакта вече е прекъснал и крушката няма връзка към инсталацията на колата освен масата....ама тя е само един полюс а в другия няма как едно реле да гнерира толкова голямо напрежение с реален мощен ток,който да гръмне крушката.
-също така напрежнеието,което се иднуцира няма как да тръгне по инсталацията защото :
-то се индуцира след като иазгсим релето...демек прекъсваме връзката на релето към +12V на колата....и познатия момент с една маса и висящ втори полюс от малко по-нагоре.
...


добре, съгласен са толкова мижави релета не могат да генерират пика.

Обаче 1-2 подоробности:
1. Релетата не освобождават толкова бързо. даже понякога като превключа на габарит , 1-2 фара продължават да светят къси до безкраиност. Така че имаме верига , и то доста време след като се изключи примерно двигателя.
2. Акумулатора, е голям кондензатор - ок, ама ако примерно масата е била халтава ( скоро свалях стартер, тя май там се хваща - вчера я попретегнах малко ) и в момента в които се случва пика , колата е тръснала и масата я няма , нямаме филтриращ елемент, релетата са on , гърми.
Пфу деба, скапаната работа :)
Диодите може би ще ги сложа за да може релетата да освобождават по бързо контакта, така или иначе доста дразнещо е това с габаритите.

10x на всички засега ...


a4tech
Мнения: 32
Регистриран на: Пон 05 яну 2009 12:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Горят ми едновремено двете крушки за късите светлини

Мнениеот a4tech » Пон 02 фев 2009 18:57


Здравейте отново. Наистина може и да не съм прав, че пикът е достатъчно як да изгори чак крушка, но мн ясно се вижда например от схемата на L&R от къде минава токът, като се има в предвид и уточнението за лоша маса и че диодът липсва. Просто има един мн малък период от време, когато бобинката вече не е захранена (например от лошата маса), но контактът все още е залепнал и двата плюса са едно цяло. Това се получава когато човекът не е изкл. фаровете от ключа.
Разбира се това си е жива теория, но....:).
Иначе идеята с диодът е да е в обратна посока на напрежението захранващо бобинката. Така докато релето е вкл., през диода не тече ток. Когато го изкл. обратното напрежение се затваря през диода и бобинката. Ако си вземеш например диод 1N4007 катода (минуса) е където е чертичката.
А примерът с шалтера изобщо не е уместен, там ситуацията е различна. Ама ако някой иска да пробва да се хване за тоя шалтер в процеса на изключване :) (не опитвайте това у дома) :)
Само мн ме учудва и подробността, че късите остават дъгло вкл., след като е минал на габарити. Струва ми се, че и нещо др участва в схемата. Това май не трябва да е така, или аз нещо съм се сдухал вече и греша.


Потребителски аватар
cerosina
Мнения: 279
Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Горят ми едновремено двете крушки за късите светлини

Мнениеот cerosina » Пон 02 фев 2009 20:56


a4tech написа:Само мн ме учудва и подробността, че късите остават дъгло вкл., след като е минал на габарити. Струва ми се, че и нещо др участва в схемата. Това май не трябва да е така, или аз нещо съм се сдухал вече и греша.

Участва, има една сигнална крушка на ключа за габаритите тока през която минава и през релетата и ги държи затворени, ама това са мои апокрифни данни, не си го представям по никакъв начин и не знам как и да го нарисувам :)
10x


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Горят ми едновремено двете крушки за късите светлини

Мнениеот zfa159 » Вто 03 фев 2009 10:11


a4tech написа: Просто има един мн малък период от време, когато бобинката вече не е захранена (например от лошата маса), но контактът все още е залепнал и двата плюса са едно цяло.
Само мн ме учудва и подробността, че късите остават дъгло вкл., след като е минал на габарити. Струва ми се, че и нещо др участва в схемата.

Е,да това е така ама замисли се друго.Щом захранването на бубинката вече е откачено от инсталацията (от ключа,който управлява релето) пика от нея не може да стигне до крушката....понеже бубинката вече не е захранена както си казал самия ти и пика остава напрежение межсду висящ край на релето (при ключа) и маса.В тазо момент дори да е халтава масата е без значение - ток не може да протече.
Ама това с оставането на фаровете ме нявява на някаква греша в схемата или ключа или нещо подобноКолега,дай точна схема с детейли и обясни съвсем точно и подробно каква е мъката с фаровете и палене,гасене на двигателя и т.н..
Аз съм си слагал релета и не съм имал никакви проблеми с инсталацията а съм ги вързал както колегата е показал - на мястото на крушката кабела се реже,този към крушката за къси и дълги се ползва за захранване на двете релета а релето прекъсва един дебел кабел от акумулатора към крушките.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Горят ми едновремено двете крушки за късите светлини

Мнениеот fox_vt » Чет 05 фев 2009 19:56


здравейте колеги да ви кажа какво ми случи на мен колата е толедо 97г като зех колата беше с различни модели крушки на къси светлини и реших да ги уеднаквя :lol: първо си смених дългите с едни синкави такива май бяха 100вата не помня точно наи мощните които може да се сложи така добре ама реших и късите да са такива тях обаче ги взех от друг магазин пак толкова пак синкави и т н обаче след чесно не се сещам колко време каране може би месец на дълъг път с вкл къси и дълги и изведнъж нещто присветна отпред и малко намаля светлината изключвам дългите и ко да видя късите ги няма как сам се прибирал ней за коментар на другия ден почван аз да търся проблема :evil: бушони релета ключа за фаровете превключвателя и т н т обаче нищо и ми идва на акъла да пробвам крушките на акумулатора ( те са гледани и жичката е здрава и на двете ) и като ги слагам и о чудо нито една от двете не свети :banghead: след гледане под лупа се установи че и двете беше се прекъснала една от пластинките които са в сплесканата част на стъклото (H1) как е станало тва никой не знае моя човек дето бачка в магазина казва че не са имали подобен случай сега сложих старите и проблеми никакви


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Горят ми едновремено двете крушки за късите светлини

Мнениеот zfa159 » Чет 05 фев 2009 21:42


Ми добре де,прекъснало е....ама защо и на двете едновременно? Това е дилемата,както и при колегата отгоре...и логично обяснение не можем да намерим :banghead:


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Re: Горят ми едновремено двете крушки за късите светлини

Мнениеот kossel » Пет 06 фев 2009 2:28


zfa159 написа:Ми добре де,прекъснало е....ама защо и на двете едновременно? Това е дилемата,както и при колегата отгоре...и логично обяснение не можем да намерим :banghead:



При проблеми с алтернатара, например разбит лагер аз имах такава случка, чувам алтернатора че почва да 'ромоли' ама съм на кръстовището за село Лозен, карам по цариградско с цел да стигна до Раковски и Сливница, беше вечер тъмно, на хотел Плиска ми изгоряха ЕДНОВРЕМЕННО двата къси фара, превключих на дълги - изгоряха и те. Преди това за 1 месец ми горяха 3 пъти габаритите, затова моя съвет е да си направиш една профилактика на алтернатора.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Горят ми едновремено двете крушки за късите светлини

Мнениеот zfa159 » Пет 06 фев 2009 21:02


Е да,защото при теб се е увеличило напрежението на алтернатора и са изгоряли (понеже са една от най-натоварените вриги в колата и тече голям ток и като се мръдне малко напрежението тока се увелчиава доста заради по-ниското им съпротивление).А и ти си имал някакви аномалии а при колегата дилемата е следната :
-слага нови крушки (някакви)...кара 5-6 месеца и един хубав ден изгарят късите...напълно едновременно.
-сменя крушките с други и кара пакр 5-6 месеца....и един хубав ден отново същото.
Какъв ще да е този алтернатор дето ще се троши през 5-6 месеца да му се не знае :banghead: Пък и колегата го е мерил - уж бил в ред.
Трябва да се види внималтено схемата,по която си е свързал релетата и да се види все пак алтернатора по-задълбочено дали няма някакъв проблем.
Успех!


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Re: Горят ми едновремено двете крушки за късите светлини

Мнениеот kossel » Съб 07 фев 2009 3:16


За да изгарят двете крушки едновременно трябва да има моментен скок на напрежението, няма друго обяснение, затова подозирам алтернатора.


Потребителски аватар
go6y
Мнения: 65
Регистриран на: Пет 25 юли 2008 11:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Търговище

Re: Горят ми едновремено двете крушки за късите светлини

Мнениеот go6y » Пон 09 фев 2009 21:14


Колеги, при мен се получи абсолютно идентична ситуация когато една сутрин / 7:00 h / пътувах към работа, докато си карах по околовръстното изведнъж пред мен пресветна като светкавица от фотоапарат, съответно минаха 4-5 секунди докато се усъзная какво стана и предположих, че предпазител е заминал, след което съответно дръпнах дълги, които също пресветнаха така и...останах само на габарити :shock , за уточнение да си кажа, че това става на Голф 2, като къси са само външните,а за дълги съм вързал и малките фарове, което ще рече, че изгоряха 4 броя лампи, като времето за работа на поставените Осрам НБР беше не повече от 6 мес. :screwy , нещото беше ужас и за колегите от "Opel Club" който бяха на околовръстното, като единият нервно си почесваше врата с палката :screwy



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: petrovi4_bg и 16 госта