milmar написа:zfa159 написа:......
ДА се сменят зъбни колела е огромна грешка понеже заводки колелата за кутии излизат по двоици т.е. всяко си е с другото .....
За пръв път чувам такова нещо , няма логика стъпката да била различна и т.н. , в твоя случай проблема е бил някакъв друг предполагам . Но все пак има сработване на колелата като са нови и процес на износване в началото , може това да е имал предвид майстора ...
Въпроса е дали като си купиш нови зъбни колела ще са по-добри от износените оригинални

.
Ами странното е друго...изрони се това,което си беше от кутията...а новото си беше като ново....

Човека,който ми го каза съвсем не е монтьор или майстор или нещо такова - заминавал се е с производство на зъбни колела и тем подобни глупости доста години...и явно излезе прав понеже всичко друго беше наред.
А износването стана така - слагаме новото колело,колата започна да вие тихичко на 4-та още веднага след ремонта...карахме я така 500км и се разтрака и спря да работи 4-та от раз.Разглобихме кутията и какво да видим - новото колело е непокътнато а това,с,което влиза в контакт няма нито един останал здрав зъб....а и двете се въртяха свободно в осите си....обяснение нямам ама повече не бих посмял да правя трансплантация само на едно колело в някоя кутия...достатъчно хамалогия е само демонтажа и монтажа за да се правят подобни експерименти с кутиите.
Иначе...при мен се наложи защото реди това кутията счупи избирач на кутията и включи 4-та и 1-ва едновременно...при движение на 1-ва през това време

.Сответно се чу мощно Прас и кутията умря...оказа,се че е блокирала втулката на 4-та и това наложи да сменим цялото колело поради това,че в самото колело седи синхронизатора и всичко останало заедно с втулката.А другото колело беше и задрало към старата втулка и нямаше как да се ползва.
Иначе най-удачния метод за ремонт на кутия е :
-сваля се старата и се отваря
-гледа се какво е положението и какво би струвал евентуален ремонт
-ако не може да се ремонтира се взима друга 2-р употреба (предварително намерена и уговорена за да не седи колата 100 години докато си намерите кутия)
-ако има възможност новата преди да се качи се отваря и се преглежда и ако трябва се сменят лагери и това-онова...ако не може направо се качва след като се види дали всичко включва нормално и т.н.
Така имате само един монтаж и един демонтаж и сте спестили максимално време и ресурси като същевременно сте решили проблема оптимално.
Успех!