Пасат Б 5 - 1.8 Т - АЕВ обучение на ламбда сонда

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
lent
Мнения: 481
Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Обучение на ламда сонда при пасат Б 5 - 1.8 Т - АЕВ

Мнениеот lent » Сря 25 сеп 2013 22:03


rudoni написа:
basata-user написа:колега извинявам се че ти ползвам темата но имам същия проблем с същия мотор на пасат 1.8т аеб :neutral
някой може ли да даде информация на кой канал на VCDS Release 11.112 мога да проверя показанията на ламда сондата и какви трябва да са :neutral

Как кой канал бе колега?Купил си си кабел , а не знаеш как да го ползваш? Днес ме среща един младеж дето съм го учил и ми заявява:чакам кабела да си чистя и чета грешките!Какви грешки бе момче?Ония които дава мотора ,за да не ходя на майстор!Браво и на теб!Не се ли научихте ,че в този живот нещата са разпределени между знаещи и можещи и всички останали?!Защо не се примирите ,че сте от страната на ползващите?Оставете тези неща на знаещите и можещите!


Колега,поспри се,взимаш се много на сериозно!




rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Пасат Б 5 - 1.8 Т - АЕВ обучение на ламда сонда

Мнениеот rudoni » Чет 26 сеп 2013 8:13


Защо "...на сериозно.." Лент?Имам си сервиз(малък),регистриран съм ,плащам данъци и взимам пари от клиентите си.За сега друг не ме е хранил.АААА! И преподавам тази дейност в местната професионална гимназия!


Geimara
Мнения: 99
Регистриран на: Съб 20 дек 2008 22:49
Автомобил: Passat B5 and Golf Mk6
Двигател: 18Т APU 20 TDI DSG
Местоположение: София / Сандански

Re: Пасат Б 5 - 1.8 Т - АЕВ обучение на ламбда сонда

Мнениеот Geimara » Чет 26 сеп 2013 10:45


Браво, идол съм ми! Ама внимавай, че от подобни като теб излизат имена на майсторите. Никой не се е родил научен.


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Пасат Б 5 - 1.8 Т - АЕВ обучение на ламбда сонда

Мнениеот rudoni » Чет 26 сеп 2013 14:51


Geimara написа:Браво, идол съм ми! Ама внимавай, че от подобни като теб излизат имена на майсторите. Никой не се е родил научен.

Още един "великан" на мисълта и науката!От тук много лесно давате съвети и после идват при нас с разбити коли защото са опитвали ремонтна дейност.Оставете това на хора които го могат! :a045 Тоя "колега" където си е купил кабелчето сигурно и не знае къде му е сондата , а той ще я обучава.Ами да я прати на училище!


Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: Обучение на ламда сонда при пасат Б 5 - 1.8 Т - АЕВ

Мнениеот mrpetrov » Нед 29 сеп 2013 19:05


Поздравления, колега zfa159! Предимно хубави неща си написал. Искам да запитам обаче, защо тук

zfa159 написа:Тя е химичен елемент,който реагира на количеството кислород в изгорелите газове.На нея и трябва време,между 2 и 3 минути след запалване на колата,за да влезе в работен режим и да заработи.
...
но колата вече работи на газ и данните не са вярни,
...


си написал, че данните не са верни? В смисъл, без да имаме кой знае какви знания по темата (ползваме само чичко Гугъл и Википедия), мислим "логично":
1) лабда сондата е датчик за кислород (http://en.wikipedia.org/wiki/Oxygen_sensor);
2) след като сме запознати с "мнението" на Википедия по въпроса, сиреч - изчели сме всичко във вързката в 1) - ни е ясно, че освен че мери "относителното наличие на кислород", ламбда сондата прави това самостоятелно - т.е. производителя влага едни химикали, които в подходяща среда генерират напрежение, правопорционално на количеството кислород, съдържащо се в газовте, на които е "изложена" ламбда сондата;
3) ламбда сондата се разваля, защото в процеса на "правене на напрежение", химикалите, вложени от производителя се изменят в други в резултат на химическите реакции, които протичат в сондата;
4) ако някой се чуди "каква е тази подходяща среда" в която работи това чудо "ламбда сонда" - ами има изискване за температура - затова и що-годе съвременните сонди имат по 4 (четири) извода - два извода "генератор на напрежение", и два извода "нагревател";

Та, по пътя на логиката - тя сондата не знае и не я интересува колата на какво работи - ако ще и на нафта да беше - тя все ще си мери "относително съдържание на кислород в средата, на която е изложена сондата".

Газ, бензин, нафта - ако сондата работи - тя работи.

Друг е въпроса дали инсталиран ГИ например е така настроен, че да е взето под внимание поведението на бензин и на газ СПОРЕД ЛАМБДА СОНДАТА да е еднакво (до колкото е възможно)...

Да изчистим неяснотите - ако една ламбда сонда работи - то тя работи както на бензин, така и на газ. Самата сонда обаче има "ограничен" живот - като една батерия (не акумулаторна) например: след определено време работа вложените химикали, в резултат на работата на сондата, т.е. химическите реакции, се изменят в други химикали, и вече нямаме сонда, ами... нещо като изтощена батерия. Работа на инсталаторите на ГИ е да проверят разликите в показанията на ламбда сондата при работа на бензин и газ да не са твърде фрапиращи.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: loopci и 71 госта