Падна ми пружината от седалка на Пасат 1998 г
- Marto_VN
- Мнения: 517
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 18:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Падна ми пружината от седалка на Пасат 1998 г
хехе
и при мен падна същата , явно това е "екстра на модела" , добре че вдиях темичката , че да не се тревожа
. Хич и няма да си "играя" да я слагам
. не е кой знае каква болка явно... 
-
VALKOV
- Мнения: 264
- Регистриран на: Чет 06 сеп 2007 12:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Падна ми пружината от седалка на Пасат 1998 г
днес на автомивка прецакаха и моята пружина. При изтегляне назад с малоумно усилие се счупи едно ушенце което държеше пружината.Няма доказване. била си така не било нарочно и т.н.За сега не виждам разлика,ще я оставя така.
- Lazi
- Мнения: 79
- Регистриран на: Чет 04 мар 2010 15:26
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: 1.9 TDI AFN
Re: Падна ми пружината от седалка на Пасат 1998 г
И при мен стана така но аз свалих и другата седлака (упражнение за луди) да видя как точно работи тази пружина оказа се че по мой наблюдения тази пружина играе роля когато използвате ръчката за повдигане на седалката когато е спусната тогава е най-малко напрежението в нея съответно когато е максимално горно положение е максимално опъната. Аз сега се питам може ли някак си да се разглоби седалкта точно там където влиза тази пружина и това ушенце което се е откъснало да се пробие една дупка там и просто пружината да влиза?
- LiRiX
- Мнения: 523
- Регистриран на: Пет 02 май 2008 21:10
- Автомобил: SEAT LEON
- Двигател: AUS 2001
- Местоположение: Търговище
Re: Падна ми пружината от седалка на Пасат 1998 г
И моите на LEON-а паднаха
До колкото съм гледал теми из нашия форум, става въпрос за някакво счупено ухо на което се закача самата пружина.
С две думи, не си губете времето защото вече няма къде да се закачи
... и без нея си работят седалките 
До колкото съм гледал теми из нашия форум, става въпрос за някакво счупено ухо на което се закача самата пружина.
С две думи, не си губете времето защото вече няма къде да се закачи

-
milenig
- Мнения: 42
- Регистриран на: Нед 13 яну 2008 8:34
- Автомобил: VW CC
- Двигател: CFGC 2014
- Местоположение: София
Re: Падна ми пружината от седалка на Пасат 1998 г
Аз я сложих от другата страна, намерих място да я закача ...
- Milanov
- Мнения: 619
- Регистриран на: Сря 23 май 2007 15:03
- Автомобил: passat B6
- Двигател: TDI
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Падна ми пружината от седалка на Пасат 1998 г
И на мен на път ми изщрака яко от дясно, чак отбих и се чудех какво съм откачил.
Намерих пружината и ми олекна, че е от това, тя само връща седалката на пред, тоест помага!
Намерих пружината и ми олекна, че е от това, тя само връща седалката на пред, тоест помага!
-
fetleto
- !!!ИЗМАМНИК!!!
- Мнения: 43
- Регистриран на: Нед 04 окт 2015 9:54
- Автомобил: VW Baraka
- Двигател: IMA
- Местоположение: Добрич
Re: Падна ми пружината от седалка на Пасат 1998 г
Да дам и моите 5 към темата с хубавата яка пружинка която просто си пада.
Мих си колата сам и като сложих стелката, нещо тропа. И хоп извадих я ..........
След сваляне на цялата седалка както е описал колегата по горе с развиване на двете гайки М13 отпред на централната релса и премахване на декоративните капачки отзад, завити с по една рапидка към релсите, седалката излезе на дисекционната маса.
Какво установих - че само един колега е прав за какво служи пружината, а именно тя усилва изкачването на седалката нагоре и тогава е най малко напъната. Може и без нея. Трезчотката с редуктора е достатъчно силна за да катери нагоре и сама.

Тук пружината е напъната и се вижда как е разтеглена - в долно, най ниско положение на седалката.


Тук се вижда как я вкарах в квадратният отвор с помощта на яка отвертка където влиза и щипката на пластмасовата декоративна пола под седалката. Вкарах я там понеже отвертката я пъхнах там и напънах като лост с нея в ухото. А пружината е много яка. Шанса ми беше този. Седалката я запънах до стената и я натисках с коляно. Там даже е по добре. По усилен е отвора.

И най интересното - как вкарах пружината в лостовата система на механизма в отвора който се получи. Първо извадих целият редуктор, като отвих ПВЦ лоста който е завит отстрани на седалката с две еврейски звезди Т25. После самият механизъм е завит с три болтове М10. Вади се и после цялата лостова система се издърпва максимално навън. Така излиза ухото със счупеният нит. Нита го махнах и се зачудих какво да правя с полученият вече отвор. Ами освен да напъхам вътре директно пружината, друго не ми дойде на ума. Понеже с болт и гайка ставаше много сложно и отвора е много тесен през който трябваше да мине .......
Така върнах механизма във изходно положение и лоста в отвора отиде в тунела. Леко с гарги разтворих ухото навън и запилих вътрешният край да се заглади. После я поставих да опре в отвора на лоста вътре в тунелчето. След което хванах другият край с гаргите и като напъхах с яката отвертка вътре в тунела между него и средата на правата част на ухото и дръпнах с гаргите и пружината щракна . После завих обратно редуктора и лоста като ги смазах. Отпуснах до край механизма в горно положение.
После на по горната снимка с леко усукване с отвертката я вкарах и в другото ухо за което казах вече. Имаше и майката......
Използвах да намацам с грес и масло всички системи за регулиране напред / назад и сега седалката е екстра.
За пасажерската си знам вече.
Там пружината засега си е на мястото.
Явно моят метод не е технологичен за завода, но пък е по як и усилен.
Също забравих да спомена че отвих рапидката на ПВЦ полата отпред на седалката и като се изметне и другата част от полата и отдолу има още една скрита рапидка. Тя се вижда при обърната седалка отвътре. Развива се и тя. Така полата може да се разкачи като се издърпа и един ПВЦ пирон който се вижда на снимката и така се освобождава. Полата я превъртях да стърчи назад и да не ми пречи висейки на врътката за регулиране на облегалката.

Мих си колата сам и като сложих стелката, нещо тропа. И хоп извадих я ..........
След сваляне на цялата седалка както е описал колегата по горе с развиване на двете гайки М13 отпред на централната релса и премахване на декоративните капачки отзад, завити с по една рапидка към релсите, седалката излезе на дисекционната маса.
Какво установих - че само един колега е прав за какво служи пружината, а именно тя усилва изкачването на седалката нагоре и тогава е най малко напъната. Може и без нея. Трезчотката с редуктора е достатъчно силна за да катери нагоре и сама.

Тук пружината е напъната и се вижда как е разтеглена - в долно, най ниско положение на седалката.


Тук се вижда как я вкарах в квадратният отвор с помощта на яка отвертка където влиза и щипката на пластмасовата декоративна пола под седалката. Вкарах я там понеже отвертката я пъхнах там и напънах като лост с нея в ухото. А пружината е много яка. Шанса ми беше този. Седалката я запънах до стената и я натисках с коляно. Там даже е по добре. По усилен е отвора.

И най интересното - как вкарах пружината в лостовата система на механизма в отвора който се получи. Първо извадих целият редуктор, като отвих ПВЦ лоста който е завит отстрани на седалката с две еврейски звезди Т25. После самият механизъм е завит с три болтове М10. Вади се и после цялата лостова система се издърпва максимално навън. Така излиза ухото със счупеният нит. Нита го махнах и се зачудих какво да правя с полученият вече отвор. Ами освен да напъхам вътре директно пружината, друго не ми дойде на ума. Понеже с болт и гайка ставаше много сложно и отвора е много тесен през който трябваше да мине .......
Така върнах механизма във изходно положение и лоста в отвора отиде в тунела. Леко с гарги разтворих ухото навън и запилих вътрешният край да се заглади. После я поставих да опре в отвора на лоста вътре в тунелчето. След което хванах другият край с гаргите и като напъхах с яката отвертка вътре в тунела между него и средата на правата част на ухото и дръпнах с гаргите и пружината щракна . После завих обратно редуктора и лоста като ги смазах. Отпуснах до край механизма в горно положение.
После на по горната снимка с леко усукване с отвертката я вкарах и в другото ухо за което казах вече. Имаше и майката......
Използвах да намацам с грес и масло всички системи за регулиране напред / назад и сега седалката е екстра.
За пасажерската си знам вече.
Там пружината засега си е на мястото. Явно моят метод не е технологичен за завода, но пък е по як и усилен.
Също забравих да спомена че отвих рапидката на ПВЦ полата отпред на седалката и като се изметне и другата част от полата и отдолу има още една скрита рапидка. Тя се вижда при обърната седалка отвътре. Развива се и тя. Така полата може да се разкачи като се издърпа и един ПВЦ пирон който се вижда на снимката и така се освобождава. Полата я превъртях да стърчи назад и да не ми пречи висейки на врътката за регулиране на облегалката.

Re: Падна ми пружината от седалка на Пасат 1998 г
Сега разбирам каква е тази пружина която открих под седалката си и че може и без нея.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: paagrio и 75 госта