Да дам и моите 5 към темата с хубавата яка пружинка която просто си пада.
Мих си колата сам и като сложих стелката, нещо тропа. И хоп извадих я ..........
След сваляне на цялата седалка както е описал колегата по горе с развиване на двете гайки М13 отпред на централната релса и премахване на декоративните капачки отзад, завити с по една рапидка към релсите, седалката излезе на дисекционната маса.
Какво установих - че само един колега е прав за какво служи пружината, а именно тя усилва изкачването на седалката нагоре и тогава е най малко напъната. Може и без нея. Трезчотката с редуктора е достатъчно силна за да катери нагоре и сама.

Тук пружината е напъната и се вижда как е разтеглена - в долно, най ниско положение на седалката.


Тук се вижда как я вкарах в квадратният отвор с помощта на яка отвертка където влиза и щипката на пластмасовата декоративна пола под седалката. Вкарах я там понеже отвертката я пъхнах там и напънах като лост с нея в ухото. А пружината е много яка. Шанса ми беше този. Седалката я запънах до стената и я натисках с коляно. Там даже е по добре. По усилен е отвора.

И най интересното - как вкарах пружината в лостовата система на механизма в отвора който се получи. Първо извадих целият редуктор, като отвих ПВЦ лоста който е завит отстрани на седалката с две еврейски звезди Т25. После самият механизъм е завит с три болтове М10. Вади се и после цялата лостова система се издърпва максимално навън. Така излиза ухото със счупеният нит. Нита го махнах и се зачудих какво да правя с полученият вече отвор. Ами освен да напъхам вътре директно пружината, друго не ми дойде на ума. Понеже с болт и гайка ставаше много сложно и отвора е много тесен през който трябваше да мине .......
Така върнах механизма във изходно положение и лоста в отвора отиде в тунела. Леко с гарги разтворих ухото навън и запилих вътрешният край да се заглади. После я поставих да опре в отвора на лоста вътре в тунелчето. След което хванах другият край с гаргите и като напъхах с яката отвертка вътре в тунела между него и средата на правата част на ухото и дръпнах с гаргите и пружината щракна . После завих обратно редуктора и лоста като ги смазах. Отпуснах до край механизма в горно положение.
После на по горната снимка с леко усукване с отвертката я вкарах и в другото ухо за което казах вече. Имаше и майката......
Използвах да намацам с грес и масло всички системи за регулиране напред / назад и сега седалката е екстра.
За пасажерската си знам вече.

Там пружината засега си е на мястото.
Явно моят метод не е технологичен за завода, но пък е по як и усилен.
Също забравих да спомена че отвих рапидката на ПВЦ полата отпред на седалката и като се изметне и другата част от полата и отдолу има още една скрита рапидка. Тя се вижда при обърната седалка отвътре. Развива се и тя. Така полата може да се разкачи като се издърпа и един ПВЦ пирон който се вижда на снимката и така се освобождава. Полата я превъртях да стърчи назад и да не ми пречи висейки на врътката за регулиране на облегалката.
