Да колега аз го четох също това,и стигнах до извода,че над 3000 или 3500 би трябвало алтернатора сам да започне да се възбужда
Преди малко се върнах от сливница от прочутите на всяка пряка сервизи за алтернатори и по-точно този на спирката на 85 след кръговото..
"Разговорливият" майстор там след като ми взе алтернатора да го прегледа забеляза, че ми е счупена пластмасовата основа около ухото на реле регулатора и ми каза,че няма да има хубава маса

Не знам как тази пластмаса играе ролята на маса,като металният корпус беше здрав.Както и да е,сложи негов РР.Закачи на стенда алтернатора ми и бога ми ..

щеше да се убие.2 пъти искри хвърчаха като искаше да закачи 12-те волта на клемата на алтернатора.Накрая свали неговия регулатор и сложи някакъв 3ти,с който не излизаха искри и пусна тестера.За мое учудване алтернатора започна да зарежда на 14.48 постоянно при по-високи обороти.
След тази тежка диагностика продължила около 7минути ми поиска и 20лева за РАБОТА разбирате ли
Че и ми предложи срещу още 15лева нов регулатор.Вече ми го беше сложил и в ръцете викам я ми сглоби моя да си ходя пък ще дойда по-късно да си купя РР.Той се опита да ме задържи с репликата "Добре деее,ще ти сваля от цената 5лв."
Тази поучителна за моето битие случка колеги ме води до заключението ,че проблема вече се е пренесъл към трасето до таблото и обратно.Синьото кабелче хубаво завършва при алтернатора ,а от таблото ли идва?Също така вътре в таблото освен светодиода другите елементи свързани с възбуждането какви бяха,и има ли начин да ги проверя?
