Passat B3 - Алтернаторът не зарежда?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6365
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Алтернатора не зарежда Б3

Мнениеот ktamen » Нед 04 дек 2011 0:03


radotom написа:
ktamen написа:Някой може ли да ми обясни каква е ролята на тънкото кабелче.

viewtopic.php?f=6&t=21356&start=0&hilit=%D0%B7%D0%B0%D1%80%D0%B5%D0%B6%D0%B4%D0%B0
Последните 2 постинга, на Vasseto :)

Двата постинга на Васето наистина са много полезни, но по полезно ми беше едно твое мнение, че тока за възбуждането минава и през два мощни резистора, а не само през диода.
Другия път недей да бъдеш толкова скромен и давай линк и към собствените си мнения.
Според тази http://www.vwclub.bg/~LR/alternator.JPG схема самовъзвъзбуждането наистина е възможно и при прекъснато синьо кабелче.




Потребителски аватар
DJ_TOLYO
Мнения: 1245
Регистриран на: Пет 23 мар 2007 0:05
Автомобил: Passat Variant
Двигател: 2E 1991
Местоположение: Търговище

Re: Алтернатора не зарежда Б3

Мнениеот DJ_TOLYO » Нед 04 дек 2011 22:28


ktamen написа:... самовъзвъзбуждането наистина е възможно и при прекъснато синьо кабелче.


Да възможно е и започва при вдигане на обороти над 3500 при мен. За мен обяснението е, че от високите обороти алтернатора почва да произвежда повече ток и от това някак си сам се възбужда.....


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6365
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Алтернатора не зарежда Б3

Мнениеот ktamen » Нед 04 дек 2011 23:44


Ротора е електромагнит, но железните му части са слаб постоянен магнит и ако се върти достатъчно бързо дори този слаб постоянен магнит е достатъчен да произведе ЕДН, което да захрани малко роторната намотка, а захрани ли я дори съвсем незначително - напрежението бързо нараства.
Алтернатора произвежда ЕДН и при съвсем малки обороти само, че е променливо и то просто не може да мине през диодите и да стигне до възбудителната намотка. Класическото динамо се самовъзбужда при всякакви обороти защото произвежда дирекно постоянен ток и няма нужда от диоди.


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Алтернатора не зарежда Б3

Мнениеот kr1s0 » Пон 05 дек 2011 10:24


Да колега аз го четох също това,и стигнах до извода,че над 3000 или 3500 би трябвало алтернатора сам да започне да се възбужда :roll:
Преди малко се върнах от сливница от прочутите на всяка пряка сервизи за алтернатори и по-точно този на спирката на 85 след кръговото..
"Разговорливият" майстор там след като ми взе алтернатора да го прегледа забеляза, че ми е счупена пластмасовата основа около ухото на реле регулатора и ми каза,че няма да има хубава маса :063: Не знам как тази пластмаса играе ролята на маса,като металният корпус беше здрав.Както и да е,сложи негов РР.Закачи на стенда алтернатора ми и бога ми .. :screwy щеше да се убие.2 пъти искри хвърчаха като искаше да закачи 12-те волта на клемата на алтернатора.Накрая свали неговия регулатор и сложи някакъв 3ти,с който не излизаха искри и пусна тестера.За мое учудване алтернатора започна да зарежда на 14.48 постоянно при по-високи обороти.
След тази тежка диагностика продължила около 7минути ми поиска и 20лева за РАБОТА разбирате ли facepalm facepalm
Че и ми предложи срещу още 15лева нов регулатор.Вече ми го беше сложил и в ръцете викам я ми сглоби моя да си ходя пък ще дойда по-късно да си купя РР.Той се опита да ме задържи с репликата "Добре деее,ще ти сваля от цената 5лв."
facepalm

Тази поучителна за моето битие случка колеги ме води до заключението ,че проблема вече се е пренесъл към трасето до таблото и обратно.Синьото кабелче хубаво завършва при алтернатора ,а от таблото ли идва?Също така вътре в таблото освен светодиода другите елементи свързани с възбуждането какви бяха,и има ли начин да ги проверя?
death


ARusev
Мнения: 396
Регистриран на: Пет 21 сеп 2007 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Алтернатора не зарежда Б3

Мнениеот ARusev » Пон 05 дек 2011 10:51


ktamen написа:(Цитатът е на kr1s0, но по някаква причина е излязъл с името на ktamen - ARusev) Синьото кабелче хубаво завършва при алтернатора ,а от таблото ли идва?Също така вътре в таблото освен светодиода другите елементи свързани с възбуждането какви бяха,и има ли начин да ги проверя?
death

Като гледам схемата, която са ти изпратили, освен светодиода и "клемореда" няма нищо друго по линията на кабелчето за възбуждане. Възможно е клемореда да ти прави лоша връзка, или по-скоро куплунга към него да се е разхлабил, окислил, замърсил....

Последна промяна от ARusev на Пон 05 дек 2011 22:26, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Алтернатора не зарежда Б3

Мнениеот kr1s0 » Пон 05 дек 2011 18:56


Сменявах клемореда преди около 20на дена ,но от тогава карах колата и се зареждаше.Ще сваля пластмасите да проверя пак,но започвам да се съмнявам в тези 2мощно резистора ,които са в таблото и ще ги търся.А аз съм с табло с плака принципно,така че под часовника мисля,че са или бъркам ? :roll:


lacezarasia
Мнения: 159
Регистриран на: Пет 05 фев 2010 18:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Божурище

Re: Алтернатора не зарежда Б3

Мнениеот lacezarasia » Вто 06 дек 2011 9:38


ако горната схема е вярна, от диода на таблото до синия кабел няма резистори. пробва ли да подадеш директно плюс на синия кабел, ако проблема е от таблото до възбудителната намотка би трябвало да започне да зарежда(алтернатора е с паралелно възбуждане). освен това(може и някой да го е казал по назаде)провери дали идва + на синия кабел, ако няма търси причината в трасето от алтернатора до ключа.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Алтернатора не зарежда Б3

Мнениеот radotom » Вто 06 дек 2011 10:11


lacezarasia написа:ако горната схема е вярна,...

Схемата е вярна, но не за VW :lol: :lol:
На нея е нарисувана обикновена лампичка с нажежаема жичка - като на Жигули.
При нас е със светодиод, а както е извесно, за да пуснеш светодиодче да свети - трябва да му ... аъъъ... да го наречем 'регламентираш' тока.
Това става със съпротивлени най-лесно ;)
Така че - има! :да:

Няколко човека вече питат как да познаят резисторите.
Споко, не можете да ги объркате! Намират се точно под оборотомера/часовника на платката и са големи, мощни. Не съм се заглеждал, но май са 5W резистори, което ще рече, че са дебели около 4мм и дълги към 15мм (да не е и повече) Просто са 2 еднакви големи резистора, най-големите като габарит, на платката.
Хммм... в това вече не мога да се закъкълна, но май захранването им идва от +10V стабилизатора :roll:


lacezarasia
Мнения: 159
Регистриран на: Пет 05 фев 2010 18:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Божурище

Re: Алтернатора не зарежда Б3

Мнениеот lacezarasia » Вто 06 дек 2011 10:44


При нас е със светодиод...
съгласен съм. просто не се замислих. обаче тези резистори не са ли за определяне на работното напрежение на диода(делител), през тях ли минава тока за възбуждането?


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6365
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Алтернатора не зарежда Б3

Мнениеот ktamen » Вто 06 дек 2011 12:54


Тока би трябвало да минава през резисторите, диода вероятно е свързан паралелно на резисторите (вероятно има и трети малък резистор вързан последователно на диода). Резисторите заместват обикновената лампа от схемата.


lacezarasia
Мнения: 159
Регистриран на: Пет 05 фев 2010 18:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Божурище

Re: Алтернатора не зарежда Б3

Мнениеот lacezarasia » Вто 06 дек 2011 13:39


разбрах. благодаря!


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Алтернатора не зарежда Б3

Мнениеот kr1s0 » Вто 06 дек 2011 17:44


Воала .. зарежда,но уви само след достигане почти на максимални обороти започва mhihi
Откъм клемореда и буксата ще започна,после таблото и по-специално тези 2резистора ще проверя.В какво се състои проверката им колеги? :bishop
Зарежда 14,35 на празен ход без консуматори.С къси и парно на 2ра степен- 14,2
дълги + парно на макс 14,00
Смятам,че показателите са нормални :roll:


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Алтернатора не зарежда Б3

Мнениеот kr1s0 » Съб 10 дек 2011 17:48


Колеги малко да избърша праха от темата eusa
Днес свалих от пасат със същия мотор като моя таблото и го сложих на моя , и отново не светна въпросният светодиод и това ме навежда на мисълта,че нямам проблеми в таблото и по-специално с резисторите,или спойки.
С мултицет проверих връзката между снадката при стартера и клемата на възбудителната намотка и там няма проблем.Остана да проверя от снадката до бушонното табло..или където отива този син кабел в купето.Някой има ли представа как стоят нещата с този кабел и пътя му ? :roll: :roll:


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Алтернатора не зарежда Б3

Мнениеот bachest » Съб 10 дек 2011 20:31


Колега, на B4, тънкото кабелче отива на пин 16 на инструментното табло. Не минава през клемореда. На B3 може и да е различно. :roll:


damian d
Мнения: 73
Регистриран на: Съб 27 фев 2010 14:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Алтернатора не зарежда Б3

Мнениеот damian d » Съб 10 дек 2011 20:54


Тънкото синьо кабелче го търси отзад на бушониерата. На долния ред /средния куплунг/.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта