Абе то,че е така ,така е,ама 5/30 го дават за Сибир
Принципно колкото по-дърт става мотора,трябва да се бяга към по-гъсто масло,за да обира луфтовете и да му увеличава компресията (огромно значение за компресията има маслото,защото един тънък филм от него,който маслообиращия сегмент не може да обере на 100%,осигурява уплътняването на компресионните сегменти към стените на цилиндъра).
Тези двете граници са изцяло температурни и идеята е,че първия индекс е долната граница,след която вече маслото започва да става все по-гъсто с намаляване на температурата.Втория индекс е горната граница и определя след каква температура започва да става все по-рядко.
Общо взето долната граница влияе на това маслото да не е като грес,като завъртите да запалите на -214 градуса примерно

и за БГ от порядъка на 10 е префектна,но дори да е 0W нещо си,няма никакво значение,просто до -400 ще пали безгрижно

.Горната граница вече е много важна,защото тя определя над каква температура маслото става на вода и спира да смазва правилно.За БГ и повечето мотори,40 е добре,50 е по-добре,защото ако мотора няма маслен охладител и се кара като за последно,маслото се загрява повече (моят случай).Ако се сложи 30,ефекта би бил доста готин,защото то става рядко по-рано от 40 и съответно няма да смазва добре дори при нормалните режими на работа на двигателя,без да го изтезавате.
Т.е. иде реч да кажа,че 5/40 не би било проблем за двигателя.Намалява се малко смазването,защото едно масло 5/40 и едно масло 15/40 има различна гъстота при 20 градуса околна температура,примерно
