2Е масло-от 10 на 40,на 5 на 40

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: 2Е масло-от 10 на 40,на 5 на 40

Мнениеот radotom » Съб 14 яну 2012 12:03


swir4o написа:Това са стари двигатели и като нови производителя им препоръчва визкозитет 15W40 или 15W50. За тези които искат да спорят да си погледнат книжките на колите,ако имат такива или всяко едно ръководство за Пасат 1988-1996г.

Я пак :mrgreen:
OilSAE2E.JPG

Не споря, че дават и 15W40
И 20/50 дори е възможен при горещ климат (примерно - в Сахара).
Но според първия ред в таблицата двигателя си е напълно пригоден да работи дори с 5W30
Не, че ще сложа чак такова, де! За спор(т)а го пиша! mhihi
:beer :beer




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 2Е масло-от 10 на 40,на 5 на 40

Мнениеот zfa159 » Съб 14 яну 2012 13:02


Абе то,че е така ,така е,ама 5/30 го дават за Сибир mhihi
Принципно колкото по-дърт става мотора,трябва да се бяга към по-гъсто масло,за да обира луфтовете и да му увеличава компресията (огромно значение за компресията има маслото,защото един тънък филм от него,който маслообиращия сегмент не може да обере на 100%,осигурява уплътняването на компресионните сегменти към стените на цилиндъра).
Тези двете граници са изцяло температурни и идеята е,че първия индекс е долната граница,след която вече маслото започва да става все по-гъсто с намаляване на температурата.Втория индекс е горната граница и определя след каква температура започва да става все по-рядко.
Общо взето долната граница влияе на това маслото да не е като грес,като завъртите да запалите на -214 градуса примерно mhihi и за БГ от порядъка на 10 е префектна,но дори да е 0W нещо си,няма никакво значение,просто до -400 ще пали безгрижно :D .Горната граница вече е много важна,защото тя определя над каква температура маслото става на вода и спира да смазва правилно.За БГ и повечето мотори,40 е добре,50 е по-добре,защото ако мотора няма маслен охладител и се кара като за последно,маслото се загрява повече (моят случай).Ако се сложи 30,ефекта би бил доста готин,защото то става рядко по-рано от 40 и съответно няма да смазва добре дори при нормалните режими на работа на двигателя,без да го изтезавате.
Т.е. иде реч да кажа,че 5/40 не би било проблем за двигателя.Намалява се малко смазването,защото едно масло 5/40 и едно масло 15/40 има различна гъстота при 20 градуса околна температура,примерно :)


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: 2Е масло-от 10 на 40,на 5 на 40

Мнениеот Stenly » Съб 14 яну 2012 14:07


Такова масло само ако мотора ти е фулли ремонтиран .


dido.sofiq
Мнения: 85
Регистриран на: Сря 01 юни 2011 14:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: 2Е масло-от 10 на 40,на 5 на 40

Мнениеот dido.sofiq » Съб 14 яну 2012 14:15


аз съм с 15/40 и е добре.Колата пали добре и на - 15 градуса.


Потребителски аватар
swir4o
Мнения: 321
Регистриран на: Чет 09 апр 2009 20:23
Автомобил: VW Passat Variant Pacific
Двигател: 1.8 ADZ
Местоположение: Plovdiv

Re: 2Е масло-от 10 на 40,на 5 на 40

Мнениеот swir4o » Съб 14 яну 2012 16:34


radotom написа:
swir4o написа:Това са стари двигатели и като нови производителя им препоръчва визкозитет 15W40 или 15W50. За тези които искат да спорят да си погледнат книжките на колите,ако имат такива или всяко едно ръководство за Пасат 1988-1996г.

Я пак :mrgreen:
OilSAE2E.JPG

Не споря, че дават и 15W40
И 20/50 дори е възможен при горещ климат (примерно - в Сахара).
Но според първия ред в таблицата двигателя си е напълно пригоден да работи дори с 5W30
Не, че ще сложа чак такова, де! За спор(т)а го пиша! mhihi
:beer :beer

radotom, това което си написал само потвърждава написаното по горе от мен. Има една книжка: "Масла, антифризи и ...." на двама български автори, които здраво са преписвали от водещи производители на масла. Та там пише, че идеалния визкозитет за България е 15W40. България е на границата на умерения и субтропичния климатичен пояс. Колко дни годишно в Пловдив имаме с -15 градуса? Нещо повече,замисли се какво означава класификация ACEA: A2-96.
API e американска, аз не се интересувам от нея.
Важен е кинематичния и динамичния визкозитет на маслото. За нов мотор,при арктичен студ 5W30 е добре,но за 15- 20 годишен двигател на незнайни километри в България, лятото при 40 градуса зумера пищи и лампата на маслото става дискотека... И не гледай само как е при твоя мотор. Има колеги, които купуват издухани машини и ги карат така с години без да разберат.


Потребителски аватар
rosi17go
Мнения: 146
Регистриран на: Пон 07 ное 2011 17:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: 2Е масло-от 10 на 40,на 5 на 40

Мнениеот rosi17go » Съб 14 яну 2012 18:06


Минералните масла при високи температури - 'изтъняват' . Докато синтетичните хем са тънки при ниски температури, хем понасят добре високите температурите и голямото натоварване.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: 2Е масло-от 10 на 40,на 5 на 40

Мнениеот radotom » Съб 14 яну 2012 21:25


rosi17go написа:Минералните масла при високи температури - 'изтъняват' .

Слушайте к'во ви пее ради...ъъъ... Росито! :012:
Не изтъняват, ами се втечняват, а после и изпаряват (или по-точно - издимяват)
Можете да проверите с търсачката темите от рода на 'Свети ми маслото и свири зумера' и да видите с какво масло е карал автора на съответната тема.

А 15W50-то на zfa далеч не е минералка :lol:
Такова и аз бих сложил лятото,но само лятото ;)


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Re: 2Е масло-от 10 на 40,на 5 на 40

Мнениеот passenger » Нед 15 яну 2012 10:05


radotom написа:Можете да проверите с търсачката темите от рода на 'Свети ми маслото и свири зумера' и да видите с какво масло е карал автора на съответната тема.

Зумера си пищи и при едното и при другото. Карал съм и с минерално и със синтетично ... зависи от финаносовите възможности към дадения момент. Всяко едно масло съм "тествал" (не умишлено разбира се), в участъка Долна Диканя - Перник, 15км с скорост 180 (или максималната спрямо релефа и товара) и винаги съм постигал гарантирания ефект на пищенето за зумера.
Не ми пищи единствено при полусинтетично 15W-50.
Обясняваха ми веднъж за дадедан втулка и нейната смяна, ама ... :063:
И искрено препоръчвам на никой да не слага 15W-40 минерално ... просто разликата е осезаема .. спрямо да кажем 10W-40


popov1300
Мнения: 137
Регистриран на: Съб 14 авг 2010 22:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pz

Re: 2Е масло-от 10 на 40,на 5 на 40

Мнениеот popov1300 » Нед 15 яну 2012 12:58


Добре в крайна сметка за моя кошник 1,6 код на мотора ez пасат б3 кое масло е най-добро за него. Като се има предвид че двигателя е на над 300к.


BG_POLICE
Мнения: 750
Регистриран на: Нед 05 юли 2009 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: 2Е масло-от 10 на 40,на 5 на 40

Мнениеот BG_POLICE » Пон 16 яну 2012 13:54


Първо искам да се извиня на колегата, че му ползвам темата, но просто реших да не отварям друга! И аз имам една дилема за маслото на моя Пасат! Колата е Б5, 2.3 VR5, с код на мотора AGZ! Колата се кара предимно на газ (с ГИ съм)! Когато я взех ония и беше сложил Мотул 15W40, аз реших, че маслото е гъсто и тогава сложих FINA 10W40! Понеже имах теч от семеринг доливах стабилно от това масло, но си личеше, че го и гори! След това ударих картер и след като го направих сложих Мобил 10W40 и някакъв руски модификатор тогава ми препоръчаха! Започнах да доливам значително по-малко масло (все пак имаше теч), но тогава за втори път спуках картер :banghead: Реших, че ми стига толкова спортни пружини и взех усилени и колата значително се вдигна! Точно тогава смених и съединител, оправиха се семерингите и сложих Мотул 10W40 6100+ и се родих :) Разход на масло не забелязах или е бил прекалено малък! Изкарах до смяна на маслото и естествено пак си взех такова! Сега съм на 8000 км. от смяната му, но ще го карам до 13 000 км., защото съм на газ и защото на бутилката пише до 15 000 км. или една година (което настъпи първо)! Въпросът ми е следния: заслужава ли си да минавам на масло синтетика на Мотул 5W40? Искам да уточня, че колата е на 215 000 км. в момента (има основания да се смята, че са реални, но все пак не се знае :) ), а до смяната ще стане на 220 000 км.! Другия ми въпрос е ако минавам на синтетика трябва ли да се направи промивка на мотора и с какъв продукт? Идеята ми е дали си заслужава да правя това упражнение, при положение, че в момента не забелязвам разход на масло или има някакъв, но е малък и не може да се забележи осезаемо на щеката! Бих направил това ако е наистина по-добре за мотора, особено сутрин и ако не започне да гори повече от 0,5 до 1 литър до смяната му (все пак нали е по-тънко, а мотора не е нов)! Затова искам да попитам и да събера мнения докато навъртя оставащите километри :) Благодаря предварително за мненията Ви и още веднъж се извинявам на колегата, че ползвам неговата тема за да си задам въпросите :beer


dido.sofiq
Мнения: 85
Регистриран на: Сря 01 юни 2011 14:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: 2Е масло-от 10 на 40,на 5 на 40

Мнениеот dido.sofiq » Пон 16 яну 2012 18:34


BG_POLICE написа:Първо искам да се извиня на колегата, че му ползвам темата, но просто реших да не отварям друга! И аз имам една дилема за маслото на моя Пасат! Колата е Б5, 2.3 VR5, с код на мотора AGZ! Колата се кара предимно на газ (с ГИ съм)! Когато я взех ония и беше сложил Мотул 15W40, аз реших, че маслото е гъсто и тогава сложих FINA 10W40! Понеже имах теч от семеринг доливах стабилно от това масло, но си личеше, че го и гори! След това ударих картер и след като го направих сложих Мобил 10W40 и някакъв руски модификатор тогава ми препоръчаха! Започнах да доливам значително по-малко масло (все пак имаше теч), но тогава за втори път спуках картер :banghead: Реших, че ми стига толкова спортни пружини и взех усилени и колата значително се вдигна! Точно тогава смених и съединител, оправиха се семерингите и сложих Мотул 10W40 6100+ и се родих :) Разход на масло не забелязах или е бил прекалено малък! Изкарах до смяна на маслото и естествено пак си взех такова! Сега съм на 8000 км. от смяната му, но ще го карам до 13 000 км., защото съм на газ и защото на бутилката пише до 15 000 км. или една година (което настъпи първо)! Въпросът ми е следния: заслужава ли си да минавам на масло синтетика на Мотул 5W40? Искам да уточня, че колата е на 215 000 км. в момента (има основания да се смята, че са реални, но все пак не се знае :) ), а до смяната ще стане на 220 000 км.! Другия ми въпрос е ако минавам на синтетика трябва ли да се направи промивка на мотора и с какъв продукт? Идеята ми е дали си заслужава да правя това упражнение, при положение, че в момента не забелязвам разход на масло или има някакъв, но е малък и не може да се забележи осезаемо на щеката! Бих направил това ако е наистина по-добре за мотора, особено сутрин и ако не започне да гори повече от 0,5 до 1 литър до смяната му (все пак нали е по-тънко, а мотора не е нов)! Затова искам да попитам и да събера мнения докато навъртя оставащите километри :) Благодаря предварително за мненията Ви и още веднъж се извинявам на колегата, че ползвам неговата тема за да си задам въпросите :beer


Промийго промоийго :lol: :lol: долей му веро и му сипи пясък в резервоара и го остави да поработи стабилно ... да видиш как ше се промие :lol: :lol:


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: 2Е масло-от 10 на 40,на 5 на 40

Мнениеот mupk0 » Пон 16 яну 2012 18:44


Аз знам от човек дето си е в сервиз ,че това с промивката е нож с 2 остриета.Той процедира по следният начин:(така направихме и на моята кола).Запалихме я и загря добре.На борда маслото беше към 80гр.Паркирах я и я подготвихме за източване.Взех да форсирам колата на място,докато и се качи леко температурата и маслото загря добре до 90-95гр.Загасих мотора и той отви пробката.Изчаках го да изтече всичко.Към 20-30мин стоя и се уцежда.Смених през това време вала и гарнитурата на капака на клапаните и си личеше ,че маслото като е доста топло направо се свлича надолу и изтича.После от 15/40,сложихме 10/40 Castrol от бидон за BMW и всичко е точно :).


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: 2Е масло-от 10 на 40,на 5 на 40

Мнениеот vucata » Вто 11 сеп 2012 19:35


Малко е стара темата, ама да я ползвам и аз....Пасата ни е 2е 115 кобили. Дойде време вече за смяна на масло и филтри. До сега се караше с Вайко....обаче нещо на мене не ми харесва това масло....да пробваме ли тоя Кастрол 10/40 ? Колата се кара предимноо и само на метан mhihi


Потребителски аватар
swir4o
Мнения: 321
Регистриран на: Чет 09 апр 2009 20:23
Автомобил: VW Passat Variant Pacific
Двигател: 1.8 ADZ
Местоположение: Plovdiv

Re: 2Е масло-от 10 на 40,на 5 на 40

Мнениеот swir4o » Вто 11 сеп 2012 21:00


Сипвай смело! При метана и пропан- бутана няма нагар и маслото е чисто. Принципно може да се кара малко повече километри от предписаното за бензин, но не повече от 1-на година в мотора.


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: 2Е масло-от 10 на 40,на 5 на 40

Мнениеот vucata » Вто 11 сеп 2012 21:24


E...не искарва година със сигурност...той на седмица минава минимум 400км градско mhihi ....събота и неделя винаги се ходи за риба с него....миналата година 3 пъти му го сменяхме mhihi



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта