Странна случка - Пасат Б4

Техническа и сервизна информация за Passat
Mish87
Мнения: 329
Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:17
Автомобил: Tiana MK5 Variant
Двигател: CAXA
Местоположение: LZ1MEB - 439.400 MHz, 439.425MHz
Контакти:

Re: Странна случка - Пасат Б4

Мнениеот Mish87 » Съб 21 яну 2012 8:19


zfa159 написа:Когато и е повечко предварението,се държи по подобен начин :) Остава от време на време на 2000 оборота (предимно след каране на по-високи обороти или на студено време).При мен редовно седи на 1000 оборота,гася я,паля я отново и си е ок.Така се получава,защото я карам с доста предврение на запалването и не и е готино :) .Също така при много предварение,празния ход днес е 1000 или дори 1100-1200 оборота,утре е 900,в други ден 850,после пак 1000,после 800 и така :) Трябва да се види на диагностика дали и какво ще каже (може да няма и никакви грешки),защото тези магарии ги прави и от дърпане на въздух под дросела (тампона на моното,някой вакуум и т.н.).Причини много.Със сигурност не е от маслото,защото аз моето не съм го сменял рекордните 21 000км (забравих кога е сменяно mhihi ) и никакви аномалии в празния ход не е имало.
На бензин ли е това или на газ и едно и също ли е? :)
:beer



Само бензин е , и ръси зад нея петолевки ама още не съм се навил да кажа един ден: "the bomb has been planted" (газ)




Потребителски аватар
swir4o
Мнения: 321
Регистриран на: Чет 09 апр 2009 20:23
Автомобил: VW Passat Variant Pacific
Двигател: 1.8 ADZ
Местоположение: Plovdiv

Re: Странна случка - Пасат Б4

Мнениеот swir4o » Съб 21 яну 2012 8:41


Човече слагай смело газ. На този мотор идеално пасва евтина газова. Смъкваш разходите не гориво наполовина. И за мотора е по- добре. Вярвай ми!!! Само си избери хубав изпарител. Аз лично съм фен на Ловато. Карам на газ от далечната 1995г. На първата ми кола вакуумно Ловато- 170000 км. само смяна на газови филтри и един опръстен на почерпката за 2 лв. Сега на Пасата 45000 км пак с Ловато нищо не съм сменял по газовата. При каране на газ с 50% се удължава пробега с едно масло на мотора- няма сажди и не почернява. Мотора е по- чист.


Mish87
Мнения: 329
Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:17
Автомобил: Tiana MK5 Variant
Двигател: CAXA
Местоположение: LZ1MEB - 439.400 MHz, 439.425MHz
Контакти:

Re: Странна случка - Пасат Б4

Мнениеот Mish87 » Съб 21 яну 2012 9:40


swir4o написа:Човече слагай смело газ. На този мотор идеално пасва евтина газова. Смъкваш разходите не гориво наполовина. И за мотора е по- добре. Вярвай ми!!! Само си избери хубав изпарител. Аз лично съм фен на Ловато. Карам на газ от далечната 1995г. На първата ми кола вакуумно Ловато- 170000 км. само смяна на газови филтри и един опръстен на почерпката за 2 лв. Сега на Пасата 45000 км пак с Ловато нищо не съм сменял по газовата. При каране на газ с 50% се удължава пробега с едно масло на мотора- няма сажди и не почернява. Мотора е по- чист.


Не си първият който ми го казва, но в момента нямам тази възможност :) Мислил съм го, но ще е след известно време


Volkswangel
Мнения: 627
Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
Двигател: 2015
Местоположение: Plovdiv

Re: Странна случка - Пасат Б4

Мнениеот Volkswangel » Съб 21 яну 2012 10:26


Колега, според мен дърпа въздух от някъде.Провери всички маркучи и техните накраиници, мембрани и тампона под моното, мисля, че някои колега го спомена вече.Някои от тези маркучи за вакуума са пластмасови с накраиници от гумени маркучлета, които се прокъсват но не можеш да го видиш, щото са с оплетка.Мисля,че това е проблема.


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Странна случка - Пасат Б4

Мнениеот nepreklonniq » Съб 21 яну 2012 11:45


swir4o написа:Човече слагай смело газ. На този мотор идеално пасва евтина газова. Смъкваш разходите не гориво наполовина. И за мотора е по- добре. Вярвай ми!!! Само си избери хубав изпарител. Аз лично съм фен на Ловато. Карам на газ от далечната 1995г. На първата ми кола вакуумно Ловато- 170000 км. само смяна на газови филтри и един опръстен на почерпката за 2 лв. Сега на Пасата 45000 км пак с Ловато нищо не съм сменял по газовата. При каране на газ с 50% се удължава пробега с едно масло на мотора- няма сажди и не почернява. Мотора е по- чист.



Хайде да не казваме колко добре се разбират VW моторите с газта :Mr Green Fun
Най-добре си пасва газовото настроение с опелите - там върви и гори в допустими граници...докато при нашите -ужас...само харчове, грешки и ядове....
Абе ти си знаеш. Всъщност, всеки си хвали неговото....само аз не !!!!


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19329
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Странна случка - Пасат Б4

Мнениеот stefan4o » Съб 21 яну 2012 11:47


Христо, недей така да заключаваш на база само твоят автомобил. Много молим mhihi :Mr Green Fun Тия с Опелите да не би да им гори по 9 градско газ??? Имам и приятели с Опелчета, много те моля. Аз самият съм карал Опел Вектра 2.0и и мога да ти кажа, че 10 бензин си ги знае в града, под тая цифра не съм успявал да й докарам (верно че колата не беше красавица, ама моторетката й беше читава). :lol:

Последна промяна от stefan4o на Съб 21 яну 2012 11:56, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
swir4o
Мнения: 321
Регистриран на: Чет 09 апр 2009 20:23
Автомобил: VW Passat Variant Pacific
Двигател: 1.8 ADZ
Местоположение: Plovdiv

Re: Странна случка - Пасат Б4

Мнениеот swir4o » Съб 21 яну 2012 11:51


За ААМ мотора,може би! ABS и ADZ моторите са друга бира. Лично аз в града докарвам по- нисък разход на газ отколкото на бензин, без значение с клима или без. На дълго обаче на газ ми лапа с около 0.5-0.8 литра повече от това на бензин.Ама на кой му пука при газ 1.24лв. :D


Mish87
Мнения: 329
Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:17
Автомобил: Tiana MK5 Variant
Двигател: CAXA
Местоположение: LZ1MEB - 439.400 MHz, 439.425MHz
Контакти:

Re: Странна случка - Пасат Б4

Мнениеот Mish87 » Съб 21 яну 2012 23:29


Колеги малко ме накараха да се замисля. Дали е нормално, купих я 2010 Април, обслужване и т.н. Та питам дали е нормално от тогава до сега (не карам кой знае колко) съм някъде 12 000 км. и 5 литра масло. Всмисъл такъв лятото видях че съм на минимум и за всеки случай си долях остатъка от купеното тогава масло - около литър. Миналата седмица я погледнах, и видях че съм под долната ресна на щеката, и вчера и налях 1 литър. Дали гори нормално или го изхвърля от някъде, защото чувам че е много за тия километри. Гледах около капака горе - не видях да има течове :?


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: Странна случка - Пасат Б4

Мнениеот Dpop » Нед 22 яну 2012 11:52


Профилактика на главата е истината колега (твърде е възможно да не е била пипана преди), вероятно гумичките на клапаните са станали твърди и вече пропускат масло. Също е възможно, но в по-малка степен да са износени и водачите на клапаните и от там идва и допълнително завишения разход на масло.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13411
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Странна случка - Пасат Б4

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 22 яну 2012 12:37


Здравей колега!Погледни си семерингите на коляновия и разпределителния вал.И моята губи масло,1,5л за 10 000,ама знам,че е от там.Сега е студено и не ми се занимава. :D :beer


Потребителски аватар
swir4o
Мнения: 321
Регистриран на: Чет 09 апр 2009 20:23
Автомобил: VW Passat Variant Pacific
Двигател: 1.8 ADZ
Местоположение: Plovdiv

Re: Странна случка - Пасат Б4

Мнениеот swir4o » Нед 22 яну 2012 13:55


Ако са гумички на клапаните- сутрин почва здраво да изпушва. През нощта се стича масло в цилиндрите.Може да се провери и по-друг начин.На топъл мотор един държи двигателя на 4000 оборота 15- 20 сек. след което рязко пуска газта. Другия отзад гледа дали ще изпуши.
Обикновено се оказват гумички на клапаните.И наистина това е много масло за изправен двигател за тези километри.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Странна случка - Пасат Б4

Мнениеот Winner25 » Вто 24 яну 2012 0:29


Mish87 написа:Колеги малко ме накараха да се замисля. Дали е нормално, купих я 2010 Април, обслужване и т.н. Та питам дали е нормално от тогава до сега (не карам кой знае колко) съм някъде 12 000 км. и 5 литра масло. Всмисъл такъв лятото видях че съм на минимум и за всеки случай си долях остатъка от купеното тогава масло - около литър. Миналата седмица я погледнах, и видях че съм под долната ресна на щеката, и вчера и налях 1 литър. Дали гори нормално или го изхвърля от някъде, защото чувам че е много за тия километри. Гледах около капака горе - не видях да има течове :?

Не е нор,ално да караш толкова време с едно масло. Трябвало е да го смениш април 2011 без значение колко си карал. Вече си минал и достатъчно километри, така че пак е за смяна. Маслото след определено време и пробег губи свойствата си и е възможно и разхода на масло да се покачи.

Иначе при тези мотори разхода на масло най често е от гумички на клапанете. Качествен ремонт на главата обаче не е много евтин и според мен не си заслужава :) Затова доливам по 1л от смяна до смяна и :drive


Потребителски аватар
Asko VW
Мнения: 841
Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
Автомобил: VW Passat-B6 Variant
Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
Местоположение: Sofia

Re: Странна случка - Пасат Б4

Мнениеот Asko VW » Вто 24 яну 2012 10:38


Аз съм с дизеларка, което е доста различен двигател, но предишните ми две коли бяха бензинки и също мисля, че 2л. масло за 12 хил. км. е малко множко. Ако нямаш течове и/или омасляване по гарнитурите (капак клапани, глава и картер) значи го гори.
Само един съвет преди да разглобяваш двигателя, първо провери свещите - при изгаряне на маслото в цилиндрите би трябвало да се образува нагар, дори омасляване по тях, а от там и да ти мени оборотите.
Това поне ще те насочи на кои цилиндри да обърнеш внимание, не, че може да смениш само тези гумички или сегмени (то може, но не е редно) :lol:

На мойто TDI, за 10 хил.км. нивото спада от средата (м/у двете чертички), почти до минимума, което мисля, че е нормално, но пак да попитам ако някой знае дали е така. Питам, защото ми е първият дизел и съм малко като в небрано лозе :oops:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта