Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите

Мнениеот brad4edat » Нед 16 дек 2012 0:25


Ами аз хубаво четъх насам-натам по темите, ама никъде не прочетъх точно и ясно при какъв двигател се прави замерването на ТПС. Явно че утре ще подгрея двигателя и ще го пренастроя на 0.19v при загрял на 90* двигател.
Но днес го измених от 0.16v на 0.19v при студен двигател, а при загрял двигател измерих 1.22V, което е направо огромна разлика в стойностите въпреки, че не съм го правилно измерил.
А иначе замерването на датчика за входящата температура на въздуха го правих и на топъл и на студен двигател и показанията неотговаряха на очакваното по таблиците.
Иначе колата се кара само на бензин, няма газ. Утре пак ще опитам да отворя и смажа на ново стъпковото моторче и дано този път реши да излезне малко напред. Странно защо ми играят оборотите на колата при откачено такова моторче, а би трябвало да се оспят на едно место, и защо тая пущина на си вдига сега оборотите, когато се натовари ел. система. Преди си вдигаше оборотите. Абе застудя и се почнаха филмите пак :lol:

Странното че тази вечер я карах колата пак. Първия път от студена до 90* ми пресеца на 4-5 пъти. После след 2 часа време я карах пак и от 0-90* не ми направи номера нито веднъж :screwy :drinking:




Потребителски аватар
Sah0to
Мнения: 67
Регистриран на: Пон 16 авг 2010 9:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите

Мнениеот Sah0to » Нед 16 дек 2012 0:50


Колеги проблема е решен ! Проблема беше следния: и двата кабела на дебитомера бяха скъсани след запояването им се оправи, но сега се появи нов проблем :Mr Green Fun когато я запалиш колата, няма значение дали е топла или студена оборотите играят около 5 секунди качват се до 2500 връщат се до 1000 и така няколко пъти след това се оправят но като я държа на свободна пак леко играят. Та въпроса ми е може ли да е от някой вакуум или ? Ако можете да помогнете ще бъда благодарен ! Поздрави ! :) :) :)


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите

Мнениеот brad4edat » Нед 16 дек 2012 1:37


Аз туко що научих и ново 20се. Бащата е барницал и преди плочката на дросела и я е въртял, както и някакъв стопорен болт на дросела. За делкото пък въобще няма нужда да се коментира че го е въртял сигурно 1000 пъти, като доколкото го разбрах, идеята му е била да намали оборотите на колата при празен ход на скорост за да използва зимата двигателя, като спирачка. По този начин е смъкнал оборотите при загрял двигател. До колкото знам за 1.8 ABS mono на бензин са около 850оборота.
Като се има в предвид, че е разбазикал абсолютно всичко, то ще се берът сигурно ядове с центровките. Помня преди година, че в един сервиз се чудеха защо има някакви разминавания в параметрите и немогат да я вкарат в норми, а той човека е пипал и там където не е трябвало.

Въпреки всичко колата си вървеше идеално, набира, икономична, абе всичко си беше Ок до онзи ден откакто позастудя и почна да забива муцуната.
Явно ще се ходи пак в сервиза и ще трябват сумати центровки и замервания, че да се върнат фабричните стойности на джаджите по моното. Хубава зимна спирачка ще излезне накрая от неговите нагласявания scare


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите

Мнениеот Iezekil » Нед 16 дек 2012 9:52


Sah0to написа:Колеги проблема е решен !

След тази манипулация пробвай да си ресетнеш компа.


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите

Мнениеот brad4edat » Нед 16 дек 2012 11:57


Това измерване на ТПС, сигурно ли е 100%, че се прави на загрял двигател? Вече няколко пъти препрочитам сходните теми и никъде не пише нищо категорично дали е на студен или горещ двигател. Само се обяснява процедурата и волтажите но не и температурата на двигателя. Или аз съм къорав или незнам :shock


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите

Мнениеот pe6kata » Нед 16 дек 2012 12:38


Г60 няма дебитомер, няма и тпс

показанията на ТПС-а нямат нищо общо с температурата на двигателя.


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите

Мнениеот brad4edat » Нед 16 дек 2012 12:43


pe6kata Мерси колега:)

Просто вчера от 0.16v го настроих на 0.19v, но след като я покарах и при загрял вече двигател, измерих 1.22v. От къде е дошла тая разлика, не знам. Ще направя нови замервания днес на студен и загрял двигател пак.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите

Мнениеот pe6kata » Нед 16 дек 2012 12:59


тпс-а е датчик казващ на компютъра за ъгъла на отваряне на дроселовата клапа. Сигурен ли си че говорим за него?

от потециоментричен тип е.

води се че датчика е с 5 пина , но реално средния 3-ти пин липсва. Четат се от ляво на дясно, или първи пин остава към купето.

мериш с мултицет на разкачена букса :lol:

съпротивлението м/у 1-5 пин трябва да е 520-1300 ома
м/у 1-2 пин при отаваряне на клапата от 0% до 25% съпротивлението трябва да се променя
при отваряне от 25% до пълно отваряне, съпротивлението трябва да е константа

м/у 1-4 при отаваряне на клапата от 0% до 25% съпротивлението трябва да е константа
при отваряне от 25% до пълно отваряне, съпротивлението трябва да се променя


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите

Мнениеот Iezekil » Нед 16 дек 2012 14:17


radotom написа:Проблемите, свързани с ДПДК са: Пропадане на мощноста при потегляне, на малък ъгъл на ДК (Дроселна Клапа) пропадания в работата на двигателя чак до загасване, леко увеличен разход (примерно- литър), недостатъчна динамика, при прогряване на двигателя, особено в студено време под -5* се наблюдава плаване на оборотите на празен ход...

и още
radotom написа:От начало загрейте мотора до 90 *.За измерване на първоначалното напрежение при 0* на дроселната клапа трябва да приберете до край щока на стъпковото моторче. Това може да стане по три начина:.....

източника: viewtopic.php?f=17&t=174901&start=0&hilit=%D0%B4%D1%80%D0%BE%D1%81%D0%B5%D0%BB%2A


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите

Мнениеот brad4edat » Нед 16 дек 2012 15:06


Мерси колеги, последните ви 2 мнения са много полезни и събрани на едно място!
Това със измерването и заследяването на съпротивленията на пинчетата на буксата на ТПС не съм го правил до сега.
Да, точно за същия датчик говоря и аз в моите измервания на тези 0.19v, като измерването го правих при прибрано стъпково моторче и откачена негова букса, а на TPS само махнах назад маншончето на буксата и при подаден контакт измерих напрежението.
Нищо чудно и да сваля плочката, и да погледна какво е състоянието на пътечките. Ще направя и измерванията на съпротивленията. Тези съпротивления при горещ двигател ли се измерват също?


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите

Мнениеот pe6kata » Нед 16 дек 2012 17:01


ама това е потециометричен датчик.
Не е необходимо мотора да работи, нито тоци ти трябват

мериш съпротивление и по този начин разбираш дали е в час.
Ако на моменти има пропадане в съпротивлението, значи има прекъсната пътчека.
Може да го хванеш и по изходното напрежение, но е далеч по неудобно.
Никаква връзка няма с това дали е топло или студено- единствено звиси от положението на дроселовата клапа


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите

Мнениеот Iezekil » Нед 16 дек 2012 17:35


Това е верно за съпротивлението и пътечките.Така проверяваш читавот.
Обаче нали знаеш,че при сваляне примерно или разбутване после се обучава с ваг-ком въпросния датчик.Всъщност,тази настройка по напрежение е това обучение.Той може да е безпределно здрав и читав,но ако е разбутан ефекти всякакви.На гърба си съм изпитал и яки придърпвания при ускорение с малка газ,яко забиване при подаване на голяма газ.Тогава аз гонех други ефекти при каране на газ и знам.
Температурата пък има отношение може би,щом казваш че се променят стойностите,а и всякакви настройки по горивни смеси се правят на оптимална работна темп.
Бих помолил някой да обясни ролята на кнопката,на върха на щока на стъпковото моторче/баси колко много"на"/.Не съм много запознат понеже,върти ми се нещо,че тя казваше дали е натиснат педала.А ако ТПС-а е наред,остава стъпковото,понеже съм притеснен и че не работи нещо коректно.
Апропо,като дадеш на контакт и извадиш буксата на ТПС-а се чува как моторчето се прибира и се връща малко.Дълъг и къс звук от зъбчатки.Това връщане се издебва нали за настройката да го няма,но става въпрос че принципно го има.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите

Мнениеот pe6kata » Нед 16 дек 2012 17:54


ключ за затворено/отворено положение на дросела.

реално дросела при моното се отваря при празен ход, няма байпас като една пълна инжекция.
това ключе показва кога ТИ си подал газ, щотото самия дросел може да го отвори и ЕКУ чрез ступковия мотор.

На РП мотора стъпковия мотор може да отвори толкова дросела,че на място да вдигне 5300 оборота мотора. докато степ мотора избутва лоста на дросела, ключето е винаги затворено. Каккто казах отваря се при подаване на газ от шофера.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите

Мнениеот Iezekil » Нед 16 дек 2012 18:00


pe6kata написа:ключ за затворено/отворено положение на дросела.

това ключе показва кога ТИ си подал газ, щотото самия дросел може да го отвори и ЕКУ чрез ступковия мотор.


Това го знам,идеята ми е ако не работи въпросния ключ.Ти натискаш газта но компа не разбира това,не подава допълнително гориво през дюзата.Но понеже все пак дросела се отваря и влиза въздух,колата първоначално забива.Правиилно ли е това разсъждение?Може ли да се получи този ефект при неработещо ключе на стъпковото?


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите

Мнениеот pe6kata » Нед 16 дек 2012 18:06


еее....
хващаш мултицета и разбирааш моментално. Тия коли се диагностицират с мултицет

Дотолква няма да окаже влияние, виж тпс-а да, но това... И да си извадиш буксата, която е за степ моторчето и ключето, ще имаш промяна само в празния ход, ще си върви безпроблемно иначе



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 79 госта