Степени на парно

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Чет 24 мар 2005 19:43


Мдаааа, аз днес отворих ключа но само отпред като му махнах врътката и видях пластината за която беше споменато преди малко.При мен не ми работеше само 4-та степен. Побутнах я малко нагоре, надолу и сега не ми работи нито една степен ИзображениеИзображениеИзображение !Но поне се уверих че проблема е от нея, защото до като я побутвах ми тръгна и 3-та степен. Сега обаче ще трябва да извадя цялия ключ и да го почистя основно, но така и не разбрах как да стигна до него, разбрах само че е трудно но нищо повече?! На кое му викате "цялата конзола" , нали тя трабвало да се маха цялата ?




leo
Мнения: 10
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 22:41
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот leo » Пет 08 апр 2005 17:13


dj написа:да обаче,когато свалих джоба под аrb-га и след това и турбината на парното,на нея нямаше нищо друго освен една букса с два кабела


Матрицата с резисторите (поне при моя Б4 95-а) не е на вентилатора а на самата кутия дето духа вентилатора в нея. Намира се в ляво от мястото кадето е хванат вентилатора. Държи се с един винт. Сложили са го там явно да се охлажда по-добре по време на работа. Имам снимка като си разпилявах таблото заради радиаторчето на парното. Прати ми емайл ако искаш да ти я изпратя.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Пет 08 апр 2005 19:10


Само да добавя нещо: днес се обаждах в Auto + да попитам дали имат филтър за купето и каква е цената му и останах направо като гръмнат като ми съобщиха цената - казаха ми че е двайсет и няколко лева. Иначе филтъра ми наистина е за сменяне, защото като го гледам не е сменян от както е станала кола - беше някакъв кошмар.Проверете си и вашите!


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Съб 09 апр 2005 8:49


Къде се намира този филтър на Б4


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Съб 09 апр 2005 19:28


Ето виж тук: http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_ ... GZa4cZ.pdf Изтегли си файла и за да го отвориш ти трябва Acrobat Reader. На снимките мисля че е Пасат В5, но разположението на филтъра е едно и също.


Потребителски аватар
dj
Мнения: 9
Регистриран на: Пет 25 фев 2005 7:13
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот dj » Нед 17 апр 2005 13:28


намерих го отгоре на кожуха на турбината за парното трябва да се сменят съпротивленията


Потребителски аватар
dj
Мнения: 9
Регистриран на: Пет 25 фев 2005 7:13
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот dj » Пет 29 апр 2005 5:48


термосъпротивлението струва 2лева смених го и степените тръгнаха всичките ,а филтъра за В3 е над турбината за парното само , че се сваля откъм двигателя махаш кората за номер на рама под чистачките и вадиш филтъра


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Пет 29 апр 2005 21:19


dj написа:термосъпротивлението струва 2лева смених го и степените тръгнаха всичките ,а филтъра за В3 е над турбината за парното само , че се сваля откъм двигателя махаш кората за номер на рама под чистачките и вадиш филтъра

Термо-предпазител е .


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Мнениеот Stenly » Пет 29 апр 2005 23:28


Здравейте значи и аз съм имал същия проблем карам пасат 92-ра.Ключето има вътре едни пластинки които контактуват със главната която ние въртим като местиме степените и мене ми се случваше от самото нагряване метала омеква и се огъва и после главната пластина не може да го докосне просто разглобете ключа и повдигнете малко медните пластинки

стенли-пиши на кирилица!
ще почна да трия!


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Пон 19 сеп 2005 0:00


Нормално ли е да загрява ключа? На моя даже пластмасата е леко деформирала. От какво може да загрява толкова много според вас.


Потребителски аватар
kosyo9
Мнения: 28
Регистриран на: Вто 13 сеп 2005 11:51
Автомобил: VW PASSAT 6
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kosyo9 » Пон 19 сеп 2005 16:14


Значи колеги, проблемите за ключа на вентилатора за парното, идват от самото моторче. Понеже никой от нас не обръща внимание на филтъра за него, то на входа за вентилатора (турбината) се набиват какви ли не боклуци, листа, клечки, прах и мръсотия. Това води неминуемо до влошаване съпротивлението на турбината, роторът и лагерите на моторчето, които са самонагласяващи от бронзови сплави. Тогава токът през моторчето се вдига почти двойно, понеже замърсените лагери и турбина увеличават триенето и респективно съпротивлението на ротора на моторчето. Тогава токът през ключът скача двойно особенно на 4-та степен понеже е директна и той почва да нагаря, да топи челната пластмаса и светловодите под нея докато не прекъсне в даден момент. Така че хора, първо свалете моторчето с турбината и му направете пълна профилактика, почистване лагери и смазването им, почистване на турбината и ротора от боклуци и поставяне на ФИЛТЪР на входа. И чак тогава почистете от нагар медните пластинки на ключът за парното, сложете на контактните повърхности технически вазелин и го "юстирайте"(центровайте) за по добър електрически контакт.
Това е всичко. :idea: Успех. :P
Константин (^_^)


Потребителски аватар
theater
Мнения: 93
Регистриран на: Съб 14 май 2005 20:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот theater » Вто 20 сеп 2005 8:57


kosyo9 написа:Тогава токът през моторчето се вдига почти двойно, понеже замърсените лагери и турбина увеличават триенето и респективно съпротивлението на ротора на моторчето.

А като скочи двойно тока, който минава няма ли да ти изгори първо предпазителя вместо врътката?
Ако беше така нямаше да слагат хората предпазители според мен.
Преди време имах подобен проблем с вентилатора на основния радиатор (за охлаждането) на ладата ми. В един момент почнаха да ми горят предпазителите за въпросния вентилатор и се оказа, че той вече почти за нищо не ставаше. Според мен е по-вероятно това да е конструктивен дефект при пасата, т.е. да не съответства допустимия ампераж при многократна употреба на контактните пластини на врътляка.
ОФФТОПИК: В този ред на мисли се чудя например защо шалтера на стартера е вързан през ключа, а не през реле. :?: :!: :?:

Поздрав,
theater


Потребителски аватар
kosyo9
Мнения: 28
Регистриран на: Вто 13 сеп 2005 11:51
Автомобил: VW PASSAT 6
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kosyo9 » Вто 20 сеп 2005 10:22


theater написа:
kosyo9 написа:Тогава токът през моторчето се вдига почти двойно, понеже замърсените лагери и турбина увеличават триенето и респективно съпротивлението на ротора на моторчето.

А като скочи двойно тока, който минава няма ли да ти изгори първо предпазителя вместо врътката?
Ако беше така нямаше да слагат хората предпазители според мен.
Преди време имах подобен проблем с вентилатора на основния радиатор (за охлаждането) на ладата ми. В един момент почнаха да ми горят предпазителите за въпросния вентилатор и се оказа, че той вече почти за нищо не ставаше. Според мен е по-вероятно това да е конструктивен дефект при пасата, т.е. да не съответства допустимия ампераж при многократна употреба на контактните пластини на врътляка.
ОФФТОПИК: В този ред на мисли се чудя например защо шалтера на стартера е вързан през ключа, а не през реле. :?: :!: :?:

Поздрав,
theater


По правило на автомобилите, всички ел. вериги са двойно разчетени и осигурени по ток, понеже при първоначално пускане на консуматор, тока е по висок. А ако има вече по висок ток, от разчетеният, то значи уреда (консуматора) е повреден или има късо в тази верига. Например крушките на късите са 2х55W - 110W (около9A), но в момента на пускане те са студени и токът е над 10А, а в момента на изгаряне на едната крушка токът във веригата може да нарастне почти двойно, за това предпазителя трябва да е поне 15А или 20А. А моторчето на парното ако се пусне например директно на 4-та степен тогава токът е с около 30% по голям докато се развърти на пълна мошност. Аз така открих че моторчето не е в ред, като усетих че предпазителя му грее прекомерно много. :roll:
А за шалтера си прав! Германеца е сложил реле за контактния ключ за основните вериги (което изключва товарите в момента на включване на стартера), а за шалтера на стартера разчита само на пластините на контактният ключ, което естественно го износва по бързо :evil:


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Нед 22 юни 2008 23:03


Като си ползвам климатика, загрява доста и ми прави проблеми- спира да работи. Към края на миналото лято го оправих и цяла зима не съм имал проблеми, може би защото ползвам предимно 1 и 2 степен, рядко и 3-та. Но лятото с климатика ползвам 3 и 4 степен. И загрява стабилно. Реших да си сложа някъде скрит бутон с който да пускам 3 и 4 степен когато ми е нужно за по-продължително време. Същевременно ще си направя врътката да си работи нормално.
Имам следните въпроси:
1. Ако съм пуснал вентилатора на 3-та степен от бутона, ако включа 2-ра от врътката ще му стане ли нещо на вентилатора?
2. Колко ампера трябва да издържа бутона?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dangala и 41 госта