theater написа:kosyo9 написа:Тогава токът през моторчето се вдига почти двойно, понеже замърсените лагери и турбина увеличават триенето и респективно съпротивлението на ротора на моторчето.
А като скочи двойно тока, който минава няма ли да ти изгори първо предпазителя вместо врътката?
Ако беше така нямаше да слагат хората предпазители според мен.
Преди време имах подобен проблем с вентилатора на основния радиатор (за охлаждането) на ладата ми. В един момент почнаха да ми горят предпазителите за въпросния вентилатор и се оказа, че той вече почти за нищо не ставаше. Според мен е по-вероятно това да е конструктивен дефект при пасата, т.е. да не съответства допустимия ампераж при многократна употреба на контактните пластини на врътляка.
ОФФТОПИК: В този ред на мисли се чудя например защо шалтера на стартера е вързан през ключа, а не през реле.
Поздрав,
theater
По правило на автомобилите, всички ел. вериги са двойно разчетени и осигурени по ток, понеже при първоначално пускане на консуматор, тока е по висок. А ако има вече по висок ток, от разчетеният, то значи уреда (консуматора) е повреден или има късо в тази верига. Например крушките на късите са 2х55W - 110W (около9A), но в момента на пускане те са студени и токът е над 10А, а в момента на изгаряне на едната крушка токът във веригата може да нарастне почти двойно, за това предпазителя трябва да е поне 15А или 20А. А моторчето на парното ако се пусне например директно на 4-та степен тогава токът е с около 30% по голям докато се развърти на пълна мошност. Аз така открих че моторчето не е в ред, като усетих че предпазителя му грее прекомерно много.
А за шалтера си прав! Германеца е сложил реле за контактния ключ за основните вериги (което изключва товарите в момента на включване на стартера), а за шалтера на стартера разчита само на пластините на контактният ключ, което естественно го износва по бързо
