VW Passat B4 1.8 90HP студен старт проблем

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19329
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: VW Passat 1.8 90HP студен старт проблем

Мнениеот stefan4o » Пон 25 мар 2013 13:53


Gladiator6 написа:Колега на уреда пише 5 и го слагаш на 15 да речем.
Аз казвам - защото когато го направиш от 5 на 15 то сменяш ъгъла на запалването с 10 градуса назад.

Накратко, когато:
1. Добавяш градуси към зададеното статично се нарича - добавяне на предварение
2. Отнемаш градуси към зададеното статично - даване на закъснение

Пример:
При заводско статично 5 го завъртаме и получаваме статично 15 т.е. увеличили сме предварението с още 10 градуса.
При заводско статично 5 го завъртаме наобратно и получаваме -5 (5 под нулата), т.е. намалили сме предварението или сме дали закъснение и колата работи на минус 5 градуса статично.




Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: VW Passat 1.8 90HP студен старт проблем

Мнениеот Iezekil » Пон 25 мар 2013 16:55


Така обяснено може и да е вярно,но за неук човек като мен не е.
Ако приемем че 0 е ГМТ,то всяко предварение е знак - и всяко закъснение от нея е знак +
Тогава при зададени 5 гр. предварение,те всъщност са -5.Където знака"минус"е заместен от думата "предварение".От там не звучи вярно това
stefan4o написа:При заводско статично 5 го завъртаме наобратно и получаваме -5 (5 под нулата), т.е. намалили сме предварението или сме дали закъснение и колата работи на минус 5 градуса статично.

в смисъла,че закъснението не може да е с знак - щом е закъснение.Тоест няма как да е под нулата.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Passat 1.8 90HP студен старт проблем

Мнениеот i.e.i » Пон 25 мар 2013 18:09


в смисъла,че закъснението не може да е с знак - щом е закъснение.Тоест няма как да е под нулата.

Защо не може да е под 0 градуса.Където му кажеш там "светка".
Значи със знак - :th_up


Gladiator6
Мнения: 46
Регистриран на: Вто 25 ное 2008 12:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: VW Passat 1.8 90HP студен старт проблем

Мнениеот Gladiator6 » Пон 25 мар 2013 18:17


:cool Ами дай някакви кординати да се видим :) хихи а колко гори като си на макс ? :)И на бензин има ли някви там проблеми или ?


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: VW Passat 1.8 90HP студен старт проблем

Мнениеот Iezekil » Пон 25 мар 2013 18:57


i.e.i написа:Защо не може да е под 0 градуса.Където му кажеш там "светка".
Значи със знак - :th_up

Именно,със знак - е предварение,не е закъснение.Закъснение е когато е след 0,а след 0 числата са положителни.
Gladiator6 написа:а колко гори като си на макс ? :)И на бензин има ли някви там проблеми или ?

Гори на дълго 8 газ,може и повече,може и по-малко в зависимост от стила на шофиране.На бензин не знам да има проблеми,паля на бензин постоянно,като ми свърши газта често пътувам по 20км. на бензин и не мога да кажа нищо за проблем.


Gladiator6
Мнения: 46
Регистриран на: Вто 25 ное 2008 12:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: VW Passat 1.8 90HP студен старт проблем

Мнениеот Gladiator6 » Пон 25 мар 2013 21:00


Ако е възможно дай някакви кординати да се видим ;-) отскоро ми е пасата искам да видя подобен :-) :love.vwclub


Gladiator6
Мнения: 46
Регистриран на: Вто 25 ное 2008 12:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: VW Passat B4 1.8 90HP студен старт проблем

Мнениеот Gladiator6 » Вто 26 мар 2013 11:29


Днес се хванах и обиколих 4 места и получих 4 мнения.

1. - Колата ми сама си променяла предварението и тoва , че въртя делкото нищо не значело. (отхвърлям тоя беше пълен кретен няма да казвам как се казва).

2. - Колата трябва да бъде с много голямо предварение и по затегнат кран на газта (както си беше) защото двигателя е стар. (то като е стар всичко си работи както като е нов става дума за колянов вал и разпределителен вал там като са стари не вярвам да се осучат).

3. - Караш гледаш връщаш пак гледаш и както гори по - малко е по - добре. (може би има право така и ще направя).

4. - При моя човек го погледнахме предварението е 5 градуса спрямо заводското. Там поразвихме газта и сега върви на газ по - добре отколкото на бензин. Но пък един пряител който работи като газаджия през който минах последно каза , че така ще гори повече и , че наистина с много по голямо предварение има вариант да върви повече.

Някакви идеи моля обосновете се ако давате мнение защото вече съвсем се обърках.


Потребителски аватар
lubecku
Мнения: 393
Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
Автомобил: mk3
Двигател: ABF
Местоположение: sofiq bulgaria
Контакти:

Re: VW Passat B4 1.8 90HP студен старт проблем

Мнениеот lubecku » Вто 26 мар 2013 12:18


За това с предварението тука много хора са си изпочупили пръстите та пишат, аз си правя следните изводи след всичко написано:

Предварението се променя от ЕКУ-то само в зависимост от режимите на работа на мотора - Да

Въртейки делкото не правиш нищо - Не , въртейки делкото момента на подаване на искра се променя и в последствие найстина понеже ти и ключето 13 не сте ЕКУ, то ЕКУ то се стреми отново да вкара момента в подходящи граници, но преди това Ти си променил центровката !

Вкарването в авариен режим и задаването на момента на подаване на искрата ми се струва най кадърния и смислен метод, но след това не се ли стреми ЕКУ то отново да си промени предварението ?

И най-накрая мисля че един ТАП решава целия проблем, много хора казват че им е повлиял положително (то дали ще кажат друго след като са дали 50 60 лв., въпрос на гледна точка)

Но цялото това връткане на пред на зад.... и аз съм влизал в тоя филм и чесно казано понеже на пасата по голямото предварение силно му се отразява на бучането на мотора и респективно на вибрациите предавани в купето от измислените тампони си го карам на по малко предварение. При всичко наред колата върви в норми и градско при топло време харчи 10 11 12 в зависимост от филтър и бензиностанция.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19329
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: VW Passat B4 1.8 90HP студен старт проблем

Мнениеот stefan4o » Вто 26 мар 2013 13:10


Колегата над мен го е обяснил доста добре.
Искам само да допълня, че по-голямото предварение изисква по-малко газ като количество. Т.е. колата може да работи с една идея по-бедни смеси като цяло. Тествал съм го неведнъж - от малко към по-голямо предварение и обратното. И в двата случая се е налагало корекция на тройник и болта на изпарителя за мембранната чувствителност.
Сега като си направил предварението като заводското и си отвил кранчетата да върви като на бензин, очаквай разход 15 и нагоре :mhihi Това също от опит го казвам, понеже съм го играл и тоя филм.
Действително обаче вибрациите при по-голямо предварение ги има, те са факт. Двигателят някак работи по-грубо. Но пък гори по-малко. Е, пълно щастие няма :mhihi ТАП-четата са направени на тихи обороти да не пипат предварението и колата работи по-меко на ПХ, когато има монтиран ТАП (и това съм го отиграл вече, даже моя тап го ползва със здраве колега от форума, тъй като аз го махнах).
Действително има доста изписано във форума по въпроса, ако колегата има желание да отвори и да попрочете малко и вероятно ще му се избистрят нещата. :th_up


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: VW Passat B4 1.8 90HP студен старт проблем

Мнениеот Iezekil » Вто 26 мар 2013 14:24


Истината е някъде там,но основното правило е,че всеки мотор си е индивидуален сам за себе си.
Заводско предварение се прави на заводските коли.Степен на износване и още няколко фактора задават спецификата и нуждите на всеки мотор по отделно.
Това с ТАП отпада,на тоя мотор няма нужда пък и ефекта не е такъв,какъвто би искал.Колегата над мен има един пост с лични наблюдения из сайта,можеш да потърсиш.Ако ти се дават пари си сложи управление като ГИ,но за мен няма смисъл.
Предварението при АБС е динамично,ЕКУ го бута в зависимост от конкретните нужди за момента-натоварване и прочие,но ти си задаваш изходното такова,от което всъщност започва да се смята и бута аванса.
С други думи,ако твоята кола е бегачка с 5 градуса предварение,то моята е бегачка с 11 градуса.Конкретните нужди може да налучка само водача на машината.
По въпроса с настройките може да ти помогне с практически съвет колегата преди мен.Моето лично мнение е,че колата гори малко когато върви.Когато ускорението е бързо и поддържането на зададената скорост е по-лесно,с по-малко газ,то тогава говорим за икономия.
Разход засичай само извънградско,поне докато стигнеш до задоволителни и постоянни параметри.
Газ зареждай минимум по 20 лв.
Аз си настройвам колата на око.Спирам на баира за 5-ти километър или пък паметника и почвам да бутам по малко делкото и да я изрязвам нагоре.Гоня рязък старт без забиване,най-лесното е да докараш тръгване с нормална газ и превъртане на гуми,постоянно ускоряване и ясен и отчетлив глас на засилващо бучене при натискане на педала до дъно.Тройника го застопорявам до положение,че ако натегна с 1/4 то не върви с повече от 3500 оборота.Именно тоя тройник ти определя разхода в голяма степен/след пъргавината на колата де/.Когато постигна желания резултат обръщам на бензин и ако чуя в отзвука на дърветата чукане на аванса при пълна газ,то връщам малко делкото и съм готов.
Това не знам дали има връзка с заглавието на темата,но се сещам майстор дето може да я погледне и да я настрои така на око,както и да установи ако има нещо нередно.


Gladiator6
Мнения: 46
Регистриран на: Вто 25 ное 2008 12:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: VW Passat B4 1.8 90HP студен старт проблем

Мнениеот Gladiator6 » Вто 26 мар 2013 15:22


Iezekil : искам да ми кажеш как повлиява износването на мотора върху самото предварение ? От износване какво се получава коляновия вал започва да се усуква или :eek :eek

Аз лично сега съм с предварение 10. Мисля , че това е точно с 5 в страни от заводското за моя мотор. Сега ще пробвам на дълъг път. Ще мръдна на 15 и ще пробвам пак и след това ще споделя. Колата върви добре в момента пъргава е и върви с малко подадена газ. Мисля , че тези големите предварения за които говорите най много да влошат рабоатата на мотора. Значи да разбирам , че това предварение играе роля само на празен ход при натоварване Компютъра сам го променя така ли ?


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Passat B4 1.8 90HP студен старт проблем

Мнениеот i.e.i » Вто 26 мар 2013 15:48


Няма как да не се променя при различните режими на работа.
Сещам се само за 1 двигател(не VW) където е постоянно.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: VW Passat B4 1.8 90HP студен старт проблем

Мнениеот Iezekil » Вто 26 мар 2013 18:13


Gladiator6 написа: Мисля , че тези големите предварения за които говорите най много да влошат рабоатата на мотора.

Ние говорим?А твоето е 11?Малко ли е?Нали и компа бута още?Що ли?

Детонационното изгаряне е вредно разбира се,но ние говорим за оптимално за автомобила предварение/не максимално/,понеже говорим и за друг вид гориво.Газта изгаря по-бавно от бензина и за това нужно да се възпламени по-рано,за да имаме пълноценно използване на това горене.Някои хора са го сметнали,че това са 2 градуса по-голямо предварение от зададеното на бензин,ама и ти си ги подминал...
Ако това ще те успокои аз карам близо 8 години така и въпреки,че смених блока с буталата заради дефект,то коляновия ми вал е стари
я.Не говоирм за каране с постоянно чукащ аванс,детонации и т.н,обяснил съм ти подробно просто трябва да четеш.Тоя 20 годишен мотор има износвания от ред фактори,едва ли точно аванса е притеснителен.Споменатия ТАП/аванс процесор/ дето се монтира заради газта също си играе с предварението.Там обаче се гони идеята колата на бензин да си върви с заводското предварение,а на газ вече ТАП да го бута за да не се усеща разлика в мощноста от двигатела.


Gladiator6
Мнения: 46
Регистриран на: Вто 25 ное 2008 12:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: VW Passat B4 1.8 90HP студен старт проблем

Мнениеот Gladiator6 » Вто 26 мар 2013 19:05


Благодаря ви много. Да разбирам ли , че предварението с което съм е напълно достатъчно. ? :)

10


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19329
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: VW Passat B4 1.8 90HP студен старт проблем

Мнениеот stefan4o » Вто 26 мар 2013 19:07


Докато не се засече разход няма как да се каже. Карай, засечи и ако не ти хареса - даваш още предварение и стягаш малко кранчето на тройника :th_up
Индивидуално е за всяка кола, разбирай състояние на мотор. Но като цяло, колкото повече, толкова по-добре за ниски и средни обороти на газ.
Аз съм говорил по тая тема с различни газаджии и газоанализатори - според повечето на газ трябва да си с +2-3 градуса над бензиновото. Карам вече от незнамсиколко време с предварение около 10 над бензиновото и колата си върви прилично и харчи нормално, дори като я карам студена не ми дава разни числа от сорта на 18/100 (каквито съм срещал тук из форума).



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта