



Б5 утечка на веригата на предпазител 14
- ПАЧО-80
- Мнения: 116
- Регистриран на: Вто 02 сеп 2008 18:05
- Автомобил: VW PASSAT B5
- Двигател: AVG TDI 2000
- Местоположение: Добрич Passat B5 AVG
Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14
Щом като извадиш буксата на динамото и консумацията пада,значи проблема е в самото динамо.Имах същия проблем,същите симптоми,излезе избил диод.Като ги смениха консумацията изчезна.Провери динамото. 

- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13547
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14
ПАЧО-80
глупости. Ако при откачена букса на нея няма + 12В не е виновен алтернатора.
глупости. Ако при откачена букса на нея няма + 12В не е виновен алтернатора.
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14
И аз съм склонен да изключа алтернатора от проверка. Неотдавна имаше проблем с регулатора на напрежение, алтернаторът беше проверен обстойно и смених същия регулатор. Проблема беше, че при по-голямо натоварване напрежението от алтернатора варираше много и релето на подгревните свещи (202) непрекъснато включваше и изключваше. След понижаване на товара (изключване на подгревните свещи след като загрее мотора) всичко се нормализираше.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14
kris11 написа:ПАЧО-80
глупости. Ако при откачена букса на нея няма + 12В не е виновен алтернатора.
Буксата на Алтернатора,или тази към инсталацията? Преди време имах случай ,заради пробил транзистор в регулатора,утечката беше около 600мА!
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14
На алтернатора, но от една страна регулатора на напрежението вече е сменен и от друга дори да предположим че има утечка заради дефектен елемент в същия регулатор защо след като извадя предпазител 14 при включена букса към алтернатора утечка няма? Предполагам това е достатъчно да изключа алтернатора като източник на утечка.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13547
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14
pas1.8mi написа:[Буксата на Алтернатора,или тази към инсталацията? Преди време имах случай ,заради пробил транзистор в регулатора,утечката беше около 600мА!
Моя грешка , че не съм уточнил- буксата към инсталацията.
То и като има пробил транзистор и напрежението на зареждане няма да е в нормите.
ПАЧО-80 -, ако има пробил диод за възбуждане зарядното напрежение не е в нормите.
А колега пише, че зарядното напрежение е наред.
А и няма отговор на въпроса на колегата"dispatch "- "А оперативната верига на релето на дневните от къде взима сигнал (плюс), за да затвори силовия контакт?"
Последна промяна от kris11 на Чет 14 ное 2013 11:17, променено общо 2 пъти.
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14
Днес проверих вратата на багажника, като предварително свързах мултицет за да мога да следя промените. Под капака на петата врата всичко изглежда добре. Разкачих/закачих различните конектори (не се отрази на консумацията), няма оголени кабели или каквито и да е било дефекти. Този път обаче незнайно защо окончателната консумация в покой се установи вече на 0.06А.
Всъщност нямам идея каква е била консумацията преди тъй като започнах да търся утечка едва когато забелязах, че акумулаторът започна да пада след около 2-3 дни. Имам съмнение, че намаляването на утечката все пак се дължи на смяната на бравата на шофьорската врата макар, че веднага след смяната не отчетох разлика в консумацията. Преди да сменя тази брава:
- когато заключвах вратите отвътре с бутона на шофьорската врата, всички палци падаха, но на шофьорската се вдигаше обратно
- не светеше лампата отдолу на вратата
- когато отключа шофьорската с ключа, останалите врати не се отключваха и диода на шофьорската продължаваше да мига като за заключена врата
- стъклата не можеха да се командват от патрона на шофьорската врата (само от ключа дистанционно), докато от патрона на пасажерската врата можеха.
- при настройване на автоматично заключване при 15 км/ч, всеки път при достигане на тази скорост (независимо ускоряване или спиране) комфорт модулът се опитваше отново да затвори вратите
Този път при разкачване буксата на алтернатора разлика в консумацията не се отчете. Опитах също да изолирам веригата на радиото (заводско) - предпазител 37, разлика също нямаше.
Всъщност нямам идея каква е била консумацията преди тъй като започнах да търся утечка едва когато забелязах, че акумулаторът започна да пада след около 2-3 дни. Имам съмнение, че намаляването на утечката все пак се дължи на смяната на бравата на шофьорската врата макар, че веднага след смяната не отчетох разлика в консумацията. Преди да сменя тази брава:
- когато заключвах вратите отвътре с бутона на шофьорската врата, всички палци падаха, но на шофьорската се вдигаше обратно
- не светеше лампата отдолу на вратата
- когато отключа шофьорската с ключа, останалите врати не се отключваха и диода на шофьорската продължаваше да мига като за заключена врата
- стъклата не можеха да се командват от патрона на шофьорската врата (само от ключа дистанционно), докато от патрона на пасажерската врата можеха.
- при настройване на автоматично заключване при 15 км/ч, всеки път при достигане на тази скорост (независимо ускоряване или спиране) комфорт модулът се опитваше отново да затвори вратите
Този път при разкачване буксата на алтернатора разлика в консумацията не се отчете. Опитах също да изолирам веригата на радиото (заводско) - предпазител 37, разлика също нямаше.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14
Предпазител 37 ! Имам спомен,че е 44(ще погледна по-късно)!Тези дни си мерих утечката-0.02А !Вероятно е по-малка,защото мигат светодиодите на вратата и на Алармата! Изключил съм постоянния + за Радиото,защото с него е около 0,14А!
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14
Предпазителят на радиото при мен проверено е 37 - след като го изтегля нито премигва светодиода му нито реагира на старт бутона, нито пък vagcom-a успява да направи връзка към него. Не съм отчел още една малка подробност при замерването на консумацията, която първоначално когато измервах по-големи стойности на утечка не беше толкова от значение. В момента остатъчната консумация е 0.06А, но когато сондите на мултицета не са закачени показва 0.03А - което показва, че не е калибриран и реалната стойност на утечката следва да е 0.03А.
"А оперативната верига на релето на дневните от къде взима сигнал (плюс), за да затвори силовия контакт?" - в тази посока не съм се задълбочавал, тъй като както бях писал по-горе при прекъсване на захранването към релето промяна в консумацията нямаше. Ако беше свързано към постоянен плюс щеше да отчете разлика.
Иначе оперативната верига на релето е свързвана към габаритите, идеята е дневните да работят само когато не са пуснати габарити или къси (както е по закон)
"А оперативната верига на релето на дневните от къде взима сигнал (плюс), за да затвори силовия контакт?" - в тази посока не съм се задълбочавал, тъй като както бях писал по-горе при прекъсване на захранването към релето промяна в консумацията нямаше. Ако беше свързано към постоянен плюс щеше да отчете разлика.
Иначе оперативната верига на релето е свързвана към габаритите, идеята е дневните да работят само когато не са пуснати габарити или къси (както е по закон)
Последна промяна от fichtenweg на Нед 17 ное 2013 10:48, променено общо 1 път.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14
Предпазител 44 е до 37.Грешката е моя,естествено,че е 37 за Радиото! Ако наистина при теб 0.03А,всичко е ток!
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14
Знаех от самото начало, че при незакачени сонди показва някаква стойност, но при толкова много измервания почти го бях забравил и игнорирал като факт. Чак вчера когато отчетох 0.06А и рових какво ли не в стремежа си да сведа утечката под 0.05А се сетих че уредът има показание дори само когато го позиционирам на ампери без да свързвам сондите. Мисля за всеки случай да направя още някое друго контролно замерване с други мултицети за да съм сигурен че случая е приключен.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13547
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14
колега вземи измери с 1 надежден дърт стрелкови мултицет тази консумация. Когато някое измерване ме съмнява винага правя проверка с антиките Ц4313 и Ц4353 за всеки случай.
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14
не знам дали ще се намерят такива антики, ще меря с каквото изпадне. Но отделно от контролното измерване съм решил за проба да не мърдам колата няколко дни. Това ще бъде така или иначе най-добрия тест за утечки.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14
И ако Акумулатора ти не държи капацитет,пак ще започнат едни съмнения за утечки .... 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: petrovi4_bg и 19 госта