Б5 утечка на веригата на предпазител 14

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
ПАЧО-80
Мнения: 116
Регистриран на: Вто 02 сеп 2008 18:05
Автомобил: VW PASSAT B5
Двигател: AVG TDI 2000
Местоположение: Добрич Passat B5 AVG

Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14

Мнениеот ПАЧО-80 » Вто 12 ное 2013 21:43


Щом като извадиш буксата на динамото и консумацията пада,значи проблема е в самото динамо.Имах същия проблем,същите симптоми,излезе избил диод.Като ги смениха консумацията изчезна.Провери динамото. :beer




Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13547
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14

Мнениеот kris11 » Вто 12 ное 2013 22:37


ПАЧО-80
глупости. Ако при откачена букса на нея няма + 12В не е виновен алтернатора.


Потребителски аватар
fichtenweg
Мнения: 702
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: AHH
Местоположение: София

Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14

Мнениеот fichtenweg » Вто 12 ное 2013 22:52


И аз съм склонен да изключа алтернатора от проверка. Неотдавна имаше проблем с регулатора на напрежение, алтернаторът беше проверен обстойно и смених същия регулатор. Проблема беше, че при по-голямо натоварване напрежението от алтернатора варираше много и релето на подгревните свещи (202) непрекъснато включваше и изключваше. След понижаване на товара (изключване на подгревните свещи след като загрее мотора) всичко се нормализираше.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14

Мнениеот pas1.8mi » Сря 13 ное 2013 10:31


kris11 написа:ПАЧО-80
глупости. Ако при откачена букса на нея няма + 12В не е виновен алтернатора.


Буксата на Алтернатора,или тази към инсталацията? Преди време имах случай ,заради пробил транзистор в регулатора,утечката беше около 600мА!


Потребителски аватар
fichtenweg
Мнения: 702
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: AHH
Местоположение: София

Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14

Мнениеот fichtenweg » Сря 13 ное 2013 10:58


На алтернатора, но от една страна регулатора на напрежението вече е сменен и от друга дори да предположим че има утечка заради дефектен елемент в същия регулатор защо след като извадя предпазител 14 при включена букса към алтернатора утечка няма? Предполагам това е достатъчно да изключа алтернатора като източник на утечка.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13547
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14

Мнениеот kris11 » Сря 13 ное 2013 11:17


pas1.8mi написа:[Буксата на Алтернатора,или тази към инсталацията? Преди време имах случай ,заради пробил транзистор в регулатора,утечката беше около 600мА!

Моя грешка , че не съм уточнил- буксата към инсталацията.
То и като има пробил транзистор и напрежението на зареждане няма да е в нормите.
ПАЧО-80 -, ако има пробил диод за възбуждане зарядното напрежение не е в нормите.
А колега пише, че зарядното напрежение е наред.

А и няма отговор на въпроса на колегата"dispatch "- "А оперативната верига на релето на дневните от къде взима сигнал (плюс), за да затвори силовия контакт?"

Последна промяна от kris11 на Чет 14 ное 2013 11:17, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
ПАЧО-80
Мнения: 116
Регистриран на: Вто 02 сеп 2008 18:05
Автомобил: VW PASSAT B5
Двигател: AVG TDI 2000
Местоположение: Добрич Passat B5 AVG

Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14

Мнениеот ПАЧО-80 » Сря 13 ное 2013 20:59


:th_up


Потребителски аватар
fichtenweg
Мнения: 702
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: AHH
Местоположение: София

Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14

Мнениеот fichtenweg » Съб 16 ное 2013 16:36


Днес проверих вратата на багажника, като предварително свързах мултицет за да мога да следя промените. Под капака на петата врата всичко изглежда добре. Разкачих/закачих различните конектори (не се отрази на консумацията), няма оголени кабели или каквито и да е било дефекти. Този път обаче незнайно защо окончателната консумация в покой се установи вече на 0.06А.
Всъщност нямам идея каква е била консумацията преди тъй като започнах да търся утечка едва когато забелязах, че акумулаторът започна да пада след около 2-3 дни. Имам съмнение, че намаляването на утечката все пак се дължи на смяната на бравата на шофьорската врата макар, че веднага след смяната не отчетох разлика в консумацията. Преди да сменя тази брава:

- когато заключвах вратите отвътре с бутона на шофьорската врата, всички палци падаха, но на шофьорската се вдигаше обратно
- не светеше лампата отдолу на вратата
- когато отключа шофьорската с ключа, останалите врати не се отключваха и диода на шофьорската продължаваше да мига като за заключена врата
- стъклата не можеха да се командват от патрона на шофьорската врата (само от ключа дистанционно), докато от патрона на пасажерската врата можеха.
- при настройване на автоматично заключване при 15 км/ч, всеки път при достигане на тази скорост (независимо ускоряване или спиране) комфорт модулът се опитваше отново да затвори вратите

Този път при разкачване буксата на алтернатора разлика в консумацията не се отчете. Опитах също да изолирам веригата на радиото (заводско) - предпазител 37, разлика също нямаше.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14

Мнениеот pas1.8mi » Нед 17 ное 2013 8:33


Предпазител 37 ! Имам спомен,че е 44(ще погледна по-късно)!Тези дни си мерих утечката-0.02А !Вероятно е по-малка,защото мигат светодиодите на вратата и на Алармата! Изключил съм постоянния + за Радиото,защото с него е около 0,14А!


Потребителски аватар
fichtenweg
Мнения: 702
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: AHH
Местоположение: София

Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14

Мнениеот fichtenweg » Нед 17 ное 2013 9:24


Предпазителят на радиото при мен проверено е 37 - след като го изтегля нито премигва светодиода му нито реагира на старт бутона, нито пък vagcom-a успява да направи връзка към него. Не съм отчел още една малка подробност при замерването на консумацията, която първоначално когато измервах по-големи стойности на утечка не беше толкова от значение. В момента остатъчната консумация е 0.06А, но когато сондите на мултицета не са закачени показва 0.03А - което показва, че не е калибриран и реалната стойност на утечката следва да е 0.03А.

"А оперативната верига на релето на дневните от къде взима сигнал (плюс), за да затвори силовия контакт?" - в тази посока не съм се задълбочавал, тъй като както бях писал по-горе при прекъсване на захранването към релето промяна в консумацията нямаше. Ако беше свързано към постоянен плюс щеше да отчете разлика.
Иначе оперативната верига на релето е свързвана към габаритите, идеята е дневните да работят само когато не са пуснати габарити или къси (както е по закон)
Прикачени файлове
passatfuse (1).jpg

Последна промяна от fichtenweg на Нед 17 ное 2013 10:48, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14

Мнениеот pas1.8mi » Нед 17 ное 2013 10:47


Предпазител 44 е до 37.Грешката е моя,естествено,че е 37 за Радиото! Ако наистина при теб 0.03А,всичко е ток!


Потребителски аватар
fichtenweg
Мнения: 702
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: AHH
Местоположение: София

Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14

Мнениеот fichtenweg » Нед 17 ное 2013 11:04


Знаех от самото начало, че при незакачени сонди показва някаква стойност, но при толкова много измервания почти го бях забравил и игнорирал като факт. Чак вчера когато отчетох 0.06А и рових какво ли не в стремежа си да сведа утечката под 0.05А се сетих че уредът има показание дори само когато го позиционирам на ампери без да свързвам сондите. Мисля за всеки случай да направя още някое друго контролно замерване с други мултицети за да съм сигурен че случая е приключен.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13547
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14

Мнениеот kris11 » Нед 17 ное 2013 20:22


колега вземи измери с 1 надежден дърт стрелкови мултицет тази консумация. Когато някое измерване ме съмнява винага правя проверка с антиките Ц4313 и Ц4353 за всеки случай.


Потребителски аватар
fichtenweg
Мнения: 702
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: AHH
Местоположение: София

Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14

Мнениеот fichtenweg » Нед 17 ное 2013 21:05


не знам дали ще се намерят такива антики, ще меря с каквото изпадне. Но отделно от контролното измерване съм решил за проба да не мърдам колата няколко дни. Това ще бъде така или иначе най-добрия тест за утечки.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14

Мнениеот pas1.8mi » Пон 18 ное 2013 9:17


И ако Акумулатора ти не държи капацитет,пак ще започнат едни съмнения за утечки .... :mhihi



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: petrovi4_bg и 19 госта