датчик за температурата

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
ABSOLUT
Мнения: 4434
Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ABSOLUT » Чет 12 апр 2007 1:07


juve написа:Момчета, престанете моля ви се с тези цени по 12 лева и прекрасна работа , че ми идва да :banghead:


:да: 30 дадох аз




Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Чет 12 апр 2007 9:12


juve написа:Момчета, престанете моля ви се с тези цени по 12 лева и прекрасна работа , че ми идва да :banghead:

    Добре де защо си мислиш че лъжеме за цените, за да ядосваме другите че са се минали и са купили нещо 2-3 пъти по-скъпо ли :?: Нали затова е този форум за да дискутираме различните проблеми и начините за решаването им. Ако някой не вярва на това което пишеме по добре да не чете. :wink:


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Чет 12 апр 2007 16:11


Ако някой не вярва на това което пишеме по добре да не чете. Wink


Не бе колегааааааааа ! ядосвам се, защото аз си потроших 2 по 30 и 1 по 40 лева за тази джунджурия и накрая си меря температурата с промишлен контролер :evil: а едно от тези ( това за 40 лева от А+ ) ми седи там за тапа , да не се мисля за много минат :(
така че колега, не си ме разбрал..... яд ме е на късмета ми , а вие какво общо може да имате с това ? :D :D


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Чет 12 апр 2007 16:17


juve написа:
Ако някой не вярва на това което пишеме по добре да не чете. Wink


Не бе колегааааааааа ! ядосвам се, защото аз си потроших 2 по 30 и 1 по 40 лева за тази джунджурия и накрая си меря температурата с промишлен контролер :evil: а едно от тези ( това за 40 лева от А+ ) ми седи там за тапа , да не се мисля за много минат :(
така че колега, не си ме разбрал..... яд ме е на късмета ми , а вие какво общо може да имате с това ? :D :D

    :beer :handshake


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 13 апр 2007 0:14


Аз споделям цената не за да се ядосва някой а защото може още много хора да се минат да дадат по 40лв и отгоре за някакъв датчик а марков струва 12-13лв. от свестен магазин.
Иначе и аз се прецаках жестоко - питах в няколко магазина за крушките на таблото на Пасат-а (тези дето осветяват уредите и са 3бр. в таблото).По Симеон ми казаха че няма такива и ме убедиха че единствения ми шанс е да си купя от Авто Хит на Ботев.Там цената беше по 12лв. на крушка :screwy и както се сещате си купих цели 2 колкото не ми светеха на таблото :dummy: .Точно след 2 дни търсейки си светлоотразителна жилетка видях абсолютно същите крушки като тези за по 1.50лв...последва - :shocked .И то в един магазин за автоаксесоари буквално на 100 метра от там дето питах първия път за тях.....сещате се че съм с около 21лв. вътре и то за две крушки ама.... :dummy: (това че светят малко по-слабо от оригиналната дето ми беше здрава е една съвсем друга тема дето само ме кара да се дразня още повече :maaad:).
Та да обобщя - не се ядосвай за подобен тип неща защото не си първия и няма и да си последния дето се е пре***л и идеята тук е да сме едни от последните дето са се.....нали.... и затова драснах цена и място,където съм проверил за датчика.Бъди сигурен че ако имах толкова пари в мен (а бях само с 20-тачка за щастие) щях и аз да си го взема за 43 от А+,където проверих за 1-во колко струва :)
Успех! :beer


Потребителски аватар
dimax
Мнения: 38
Регистриран на: Вто 03 апр 2007 8:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dimax » Пон 16 апр 2007 8:18


[quote="radotom"]Ами много са!
Както правилно си написал в заглавието: датчика може да е дал фира!
Възможно е случайно да се е измъкнал куплунга му, може и ти да си го дръпнал. Възможно е проводник да се е скъсал, може и самия уред да му е дошло времето или просто да не контактува в таблото...
Я намери едно съпротивление около 150-200 Ома и го бучни на куплунга на датчика. Черния. Синия датчик ти е за контролера.
Трябва на таблото да ти покаже температура от порядъка на 95-100*С.
radotom, вчера пробвах със съпр. от 150 ома на изводите на датчика (оказа се, че при мен е само един с четири извода) и след всички възможни комбинации между изводите се оказа, че стрелката не помръдва !!!! това значи ли че проблема е в таблотор т.е. уреда ?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 16 апр 2007 10:53


dimax написа:след всички възможни комбинации между изводите се оказа, че стрелката не помръдва !!!! това значи ли че проблема е в таблотор т.е. уреда ?

Амиии... за всеки случай провери още веднъж какво е положението м/у изводите 2 и 4 (на подаден контакт) и ако пак нищо не стане, провери кабелите.
За да не ти мърда тази стрелка, може и стабилизатора на напражение да има вина, но тогава няма да работи и горивомера.
Според мен има 3 възможности:
Прекъсване на кабеляците до този куплунг
Прекъсване на куплунга в таблото (стдени спойки)
Скапано уредче (изгоряло) или неконтактуващо.


kurmijanko
Мнения: 86
Регистриран на: Пон 12 мар 2007 15:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kurmijanko » Вто 01 май 2007 11:41


ами значи и аз имам този проблем и ми казаха да си вземам само оригинални датчици - 52 лв. Та искам да питам дали тези от Нелас за 15 лв ще ми свършат работа или да не правя компромис.
А за датчика не ми стана ясно, при мене се пуска вентилатора, нали този датчик контролира вентилатора и го пуска при определена температута. Значи не може той да се е скапал, а и веднъж го откачих, почистих, закачих и започнах да загрявам колата и стрелката си се качи до 90. Не беше много бързо, но не знам дали това е нормално. Но на следващия ден като тръгнах, пак не се мърдаше. Та значи тогава и кабеляците са си добре, след като се мърда стрелката.
Та въпроса ми е защо понякога се мърда и може ли да се развалят само 2та извода на датчика за стрелката, след като датчика пуска вентилатора или изобщо не съм разбрал :)
иначе пробвах това с резистора - 220 ома, и не се мръдна нищо, но не съм сигурен дали го направих както трябва, пробвах всякакви комбинации и давах на контакт.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 01 май 2007 12:34


Не, Йанко, тоя датчик няма общо с датчика, който пуска вентилатора.
Датчика за вентилатора ти е на самия радиатор, предполагам, в долната му дясна част, ако гледаш отпред колата.
Тези два датчика, (или един сдвоен) служат за показание на температурата веднъж към контролера и веднъж към уредчето на таблото.
Ако си с два отделни, този със синия куплунг ти е за контролера.. Значи, него не закачаш!
Черния датчик ти е за таблото.
Щом веднъж ти е тръгнал, а след това е почнал пак да прави мизерии и с резистор пак не е сработил, то вероятно при теб се касае за кабелен проблем -> скъсан проводник. Може и в самия куплунг да се е скъсала връзката м/у кабелчето и обувката му. Все пак, колите са ни на по 15-20 години... кабелчетата се окисляват и дават фира!
Пробвай лекичко да зачистиш изолацията на проводниците след куплунга и сложи там резистора. Дай контакт и би трябвало стрелката веднага да се отклони.
Ако пак не става, ще трябва да проследиш кабелите за към таблото и да видиш да няма там нещо пречупено и прекъснато, но щом казваш, че след размърдване веднъж е тръгнал, а след това пак не е искал, вероятно проблема ти е близо до самия датчик.
Успех!


Потребителски аватар
proxy
Мнения: 259
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 11:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот proxy » Сря 02 май 2007 13:12


juve zfa159 говореше за калибриране на уреда в една друга тема. Възможно е проблемът да не е в самият/самите датчици, а в таблото примерно.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Сря 02 май 2007 16:36


juve zfa159 говореше за калибриране на уреда в една друга тема. Възможно е проблемът да не е в самият/самите датчици, а в таблото примерно.

Така е колега...само че имам 2 възражения:
1- защо, когато плясна съпротивление на мястото на датчика съгласно диаграмата..... имаше я тук показанието на уреда е доста точно ?
2 знам едно - разбазикаш ли някаква заводска калибровка и да установиш стойности "на око" , после е адски трудно без наличие на точно оборудване и методика да го установиш според предписанията на завода производител.... а ако не вярвам , че уреда ми е наистина точен , как мога да му се доверя за показанията, че не ме менти с 'някакви си " 10 - 15 градуса + тези които ми показва..... неточен уред е по лош от липсата на такъв - когато нямаш уред поне не си въобразяваш нищо.... :D


Потребителски аватар
proxy
Мнения: 259
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 11:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот proxy » Сря 02 май 2007 16:49


Това съм го пропуснал, че като слагаш съпротивление показва... Кофти работя явно. А тази диаграма в коя тема е била. Не съм я срещал знам само че е термистор с отрицателен температурен коефицент.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Сря 02 май 2007 16:57


няма проблеми ...имам специална "креслива " тема по повод тази дивотия....а за диаграмата....ако не я мернеш - пиши на лични - бях я записал даже като файл в ПЦ то у нас... :D


kurmijanko
Мнения: 86
Регистриран на: Пон 12 мар 2007 15:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kurmijanko » Чет 10 май 2007 16:26


kurmijanko написа:ами значи и аз имам този проблем и ми казаха да си вземам само оригинални датчици - 52 лв. Та искам да питам дали тези от Нелас за 15 лв ще ми свършат работа или да не правя компромис.
А за датчика не ми стана ясно, при мене се пуска вентилатора, нали този датчик контролира вентилатора и го пуска при определена температута. Значи не може той да се е скапал, а и веднъж го откачих, почистих, закачих и започнах да загрявам колата и стрелката си се качи до 90. Не беше много бързо, но не знам дали това е нормално. Но на следващия ден като тръгнах, пак не се мърдаше. Та значи тогава и кабеляците са си добре, след като се мърда стрелката.
Та въпроса ми е защо понякога се мърда и може ли да се развалят само 2та извода на датчика за стрелката, след като датчика пуска вентилатора или изобщо не съм разбрал :)
иначе пробвах това с резистора - 220 ома, и не се мръдна нищо, но не съм сигурен дали го направих както трябва, пробвах всякакви комбинации и давах на контакт.

искам да допълня, значи разбра се по моя проблем, че просто към стрелката не стига достатъчно напрежение и проблема е в таблото. Защото (това не го бях забелязал) като карам без фарове стрелката се вдига, но тъй като постоянно си карам на фарове, това не става, защото не стига ток. Та ме посъветваха да си взема табло на старо, някой може ли да ми каже горе долу колко върви, мисля да мина през моргите и дали може да се оправи този проблем, без да си вземам ново табло.


Потребителски аватар
LZ2PPG
Мнения: 11
Регистриран на: Чет 15 мар 2007 19:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград
Контакти:

Мнениеот LZ2PPG » Пон 14 май 2007 0:33


Здравейте колеги ! Известно време ходих по чужбина наляво надясно и не се бях качвал на добичето ! Но днес забелязах че не ми включва вентилатора на радиатора ! В града загрява до 110 някаде го видях и не включва ! А принципно ако включи след угасяне на колат атрябвали още да работи вентилатора! Помогнете моля ви се че ще ми се наложи и до Варна и София да ходя ! Добичето е Пасат 1.8 MI Б3 90-т агодина! Какво да сменям и как да видя дали работи или не !



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта