Напълно умряла Ламбда сонда - или?-решено!:-)

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Сря 02 май 2007 6:37


След всички направени измервания, а също така и корекция в схемката и калибровката на Ламбда монитора, ламбда сондата отново даваше напрежение от 0,1 до о,4 волта. Та през тея почивни дни, използвайки за сламка изписаното до тук,и общите ми знания по електроника от вишият курс, седнах и си нахвърлях една схемка на нещо което да усили и подобри фонтовете и амплитудата на напрежението от ламбдата , и ето какво излезе:

Изображение

Всъщност не е кои знае каква работа, но най-хубавото е ,че схемката заработи, дори вече съм я монтирал в колата и очакваните резултатите са повече от полужителни :lol:
Като цяло представлява един най-обикновен компаратор, на който парга на превключване е около 0,2волта входно напрежение, тъй като напрежението на моята ламбда щъка между 0,1 и 0,3.....0,4 Волта.
А на изхода на компаратора съм свързал един делител който ако мога така да се изразя играе ролята и на формировател на импулси наподобяващи идеален сигнал от Ламбдата. И като цялао схемката си работи идеално. След като ресетнах компа, изчаках двигателя да позагрее (на бензин) до към 80С, и тогава на ламбда мониторчето започнах да наблюдавам как един или два пъти в секунда ,напрежението започна да щъка между 0,2 и 0,8 волта, каквато и беше целта.
Отначало, след като ресетнах компа, и стартирах двигателя се усещаха разни анумалии в оборотите на ПХ, но после всичко се изглади.
За сега това ми е решението на проблема, а за напред като се скапи тотално сондата, може и с нова да я заменя :D , но е хубаво човек да попреглежда тея сонди ,тъй като с повечето наши автомобили с по над 200000км, надали на всички сондите им работят коректно :?
благодаря на всички които изразиха мнение по въпроса :wink:




psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Чет 03 май 2007 9:39


Нещо бавно заработва сондата ти, щом чак като загрее до 80 виждаш сигнал.
Моята (също с подгряване) заработва след по-малко от минута след палене.
Да не е изгорял нагревателя й? Подава ли му се напрежение?


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Чет 03 май 2007 9:56


psstv18rp написа:Нещо бавно заработва сондата ти, щом чак като загрее до 80 виждаш сигнал.
Моята (също с подгряване) заработва след по-малко от минута след палене.
Да не е изгорял нагревателя й? Подава ли му се напрежение?


Ми незнам, наистина бавно започва да работи, нагревателя е здрв и си му отива напрежение


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Чет 03 май 2007 16:29


Колега mafiot, би ли посочил с колко кабела е ламбдата ти?
Ако е с един, би следвало да е без подгряване(аз съм с моно мотроник и при мен е такава). Купих си наскоро японска за 65 лв.


cman
Мнения: 45
Регистриран на: Вто 28 юни 2005 23:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот cman » Чет 03 май 2007 18:58


dpp, от къде я намери тази японската за 65 лв. че май трябва да купувам ... с подгряване ли е? нормално ли работи?


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Чет 03 май 2007 19:44


cman написа:dpp, от къде я намери тази японската за 65 лв. че май трябва да купувам ... с подгряване ли е? нормално ли работи?


Магазина е в София, по ул. "Цар Симеон" http://forum.vwclub.bg/viewtopi ... ht=#469546. За мен имаше сериозна отстъпка - ок 20 лв. надолу, но мога да ти съдействам ако искаш да си вземеш. С един кабел е и няма подгряване, модела на автомобила ми е с такава.
За срамотите се мотам от ок 3-ри месеца(откакто съм я купил) и се надявам да ми я сменят през идната събота. Старата се е запекла здраво и човека(който си е точен и печен майстор), при когото ходих да я сменя преди това, каза че е успял да развие съвсем малко резбата ок 1/4 оборот и се е отказал, за да не я скъса. Ако това се случи трябва да имаш някакво заваръчно устройство, за да се извади.
Ще пиша за впечатленията си, ако ремонта мине успешно. Мисля да посетя и :bowdown "иконата" на VW във клуба(предполагам няма нужда от жокер), за да я подложи на "слушалката".
Стискайте палци братлета.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Пет 04 май 2007 7:49


dpp написа:Колега mafiot, би ли посочил с колко кабела е ламбдата ти?
Ако е с един, би следвало да е без подгряване(аз съм с моно мотроник и при мен е такава). Купих си наскоро японска за 65 лв.


Сондата ми е с 3 кабела (с подгряване) системата е мономотроник, предполагам че не е сменяна до сега! А подгряването си работи! Аз по принцип си карам на газ, но винаги паля на бензин, така че не ми е кои знае колко нужна тази сонда, но ме дразни така като нещо не работи, и ми е тръпка да я "ръчкам" по електртрическата част. Но зимата доста често карам само на бензин, тъй като колата се кара предимно на къси разстояния, и изкам всичко да си е в ред.
Нали ви казвам сега с тази схемка си заработи, но по - бавничко тръгва да "цъка". А иначе за смяна на сондата не ми е толкова за цената колкото ме е шобе да я развия :?


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 04 май 2007 9:25


Би трябвало и сонда за по-новите лади да може да се ползва, но не знам има ли ги по лададжийските магазини и на какви цени. Поне руснаците твърдят че са значително по-евтини.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта