Не мога да се съглася с теб :)
Можем да говорим и в цифри да видим какво излиза - да кажем, че цената на регулатора е 20лв, както ти каза и както аз горе-долу си спомням, че беше. Като смених няколко регулатора (4 или 5 бяха общо на двата Пасат-а), това са парите за две помпи след отстъпката (максималната отстъпка сваля помпата с корпуса от снимката на 49лв), барабар с корпуса и гаранция от по 1 година, която сумарно ще е 2 години за двете помпи, ако приема, че веднага след гаранцията изгаря и я сменям пак. Като тегля чертата за 2 години съм дал за регулатори пари, колкото за две помпи, само и само за да държа моята помпа спряна...за мен е безсмислено това упражнение от тази гледна точка, защото помпата може да изкара доста повече от гаранцията си, понеже имам доста клиенти с менташки помпи, дето ги търкалят няколко години вече. Оригиналната макар да си я спрял с реле, може да изгори всеки момент и тогава да стане обратната схема - дал съм 100лв за регулатори и трябва да дам и още 50 за помпа, понеже макар да е била спряна, си е чукнала часовете и е починала или пък горивото я е разложило окончателно... Тогава математиката съвсем не излиза.
Не трябва да смяташ работата на помпата по този начин, че тя е работила 20 години, защото не е точно така. При автомобилите се ползват усреднени данни за проектиране на някои възли, които трябва да работят на час, независимо от километрите, защото доста неща са така (примерно моята област - климатиците). За да докарат срока на гаранция, производителите смятат нещата по следния принцип - скорост за града 15км/ч, максимално намалена за мегаполисите с огромни задръствания - 5км/ч. По тези данни обръщат км пробег в часове работа на дадените модули. Помпата е сметната да изкара гаранцията на колата от 100 000 км при най-тежкия режим от 5км/ч, което са 20 000 часа постоянна работа. При тези параметри кола на 300 000км (на колкото са повечето В3 и В4 в момента), ако е карана само в града със средна скорост 15км/ч има 20 000 часа работа, като разбира се колата е карана и извън града с по-висока скорост и сумарно времето за работа на помпата не е повече от 16-17 000 часа за тези 20 години ползване, дори може да е драстично по-малко ако е карана основно извън града. Оригиналните си изкарват горе-долу толкова наистина. Не малка част от тези коли са си още със заводските помпи, защото са на по-малко часове работа поради ред причини и начин на ползване, защото ако тези 300к км ги минаваш предимно извън града със средна скорост 50км/ч, помпата ще бъде на 6000 часа и това, което ще я убие, ще е горивото, което ще подуши тук т.е. всякаквите гадости в него, ама и с реле и без, той ще си я разложи с времето така или иначе, ако ще ел. мотора да и е като нов. С релето на помпата увеличаваш живота на мотора, безспорно, ама намаляваш живота на останалото по веригата. Моята статистика ти казах каква е - 0 помпи срещу няколко сменени регулатора. Може и да е въпрос на късмет, не знам. Не малко хора смениха и дюзи именно заради спирането на горивото. Явно и ти си късметлия и не ти е думнал нито регулатора, нито дюзата, но аз го отдавам на чист късмет, понеже аз сменях регулатори, докато пуснах помпите да си бачкат постоянно и след това доста км не смених повече регулатори. Обаче стигаме до едно нещо, за което сме съгласни и двамата - основния проблем с или без реле на помпата, е бензина или по-точно това, което ни наливат, защото малка част от него е истински бензин, другото са всякакви гадости, които разяждат гумените части, защото те са бензиноустойчиви, ама не могат да устоят на другите л*йна в горивото

. Това налага да се опреснява често - изгаряш почти всичкия стар и наливаш нов на негово място и така регулярно. Иначе помпата ще я спасиш от разлагане, само ако я извадиш от резервоара

.
По въпроса с маркуча - тук също изобщо не съм съгласен с теб - ако видиш, че някой от спирачните ти маркучи е нацепен, мисля, че ще го смениш доста преди да протече и да се утрепеш

. Така трябва да подходждаш към всички маркучи обаче - един път месечно (най-много) вдигаш капака и гледаш кое до къде е, защото колата вече е на години и може да те изненада лошо отвсякъде във всеки един момент от време. Тези маркучи на моното седят нацепени поне 1 година преди да протекат и теоретично имаш доста време да видиш, че са за смяна и да ги смениш, точно както и тези за антифриза, спирачните и другите маркучи. Казах ти аз как съм процедирал - като взема колата, ги сменям, защото нито са скъпи, нито са сложни за смяна, а спестяват много ядове насред пътя, не ги чакам да протекат, за да ги сменям тогава по спешност. На нито един от Пасат-ите ми тези маркучи не бяха в добро състояние още като ги купувах, да не говорим след определено време експлоатация с нашия псевдобензин, дето започва да ги яде и отвътре, освен, че са си нацепени отвън от старост и жега. После, както писах - регулярна смяна, защото новите, дори да са качествени, не карат дълго.
