пасат б4 1,8 abs двигател 94 г. като пусна климатика и колата яко губи мощност
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Сря 23 фев 2011 17:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: пасат б4 1,8 abs двигател 94 г. като пусна климатика и колата яко губи мощност
Явно е била зацепена по тоя на шайбата.Нагласих я на белега на маховика(само един е,не намерих друг) и така дойде с един зъб разлика на разпределителния вал.Презацепих го по горния белег и делкото по неговия си и така вече запали,малко е тромава но с лек аванс върви и на газ и на бензин много приятно.Благодаря на всички колеги.
- vasko__2
- Мнения: 1019
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: пасат б4 1,8 abs двигател 94 г. като пусна климатика и колата яко губи мощност
Разкачи акумулатора за малко.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19709
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: пасат б4 1,8 abs двигател 94 г. като пусна климатика и колата яко губи мощност
Сайлент, на теория може и да е алабалистика вкарването в авариен режим, ама на практика променяйки оборотите на мотора виждаш със стробоскопа как белега се мести на четвърт оборот. Това са има-няма едно 90* грешка
Ако за тези 20 години през ден си правил центровки на ABS-мотор - сигурен съм, че ще си достатъчно добър да направиш читава центровка дори без 'светкалото'
Аз лично не съм, за това и в няколкото случая, когато съм центровал моето 2Е и АБС-ите на 1-2 приятели винаги съм се мъчел да вкарвам колата в авариен режим.
Не влезне ли - не барам!
Относно разминаването на белезите на маховика и на шайбата - не знам какво точно се случва, но нещо не е наред
Да го кажем така: Маховика се държи на болтове, които са на една окръжност, но на различни ъгли. И има само една възможна позиция, на която да се монтира към коляновия вал.
Лошото е, че принципно същото се отнася и за шайбата на ремъка отпред - там пък има щифт

Ако за тези 20 години през ден си правил центровки на ABS-мотор - сигурен съм, че ще си достатъчно добър да направиш читава центровка дори без 'светкалото'
Аз лично не съм, за това и в няколкото случая, когато съм центровал моето 2Е и АБС-ите на 1-2 приятели винаги съм се мъчел да вкарвам колата в авариен режим.
Не влезне ли - не барам!
Относно разминаването на белезите на маховика и на шайбата - не знам какво точно се случва, но нещо не е наред

Да го кажем така: Маховика се държи на болтове, които са на една окръжност, но на различни ъгли. И има само една възможна позиция, на която да се монтира към коляновия вал.
Лошото е, че принципно същото се отнася и за шайбата на ремъка отпред - там пък има щифт

- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: пасат б4 1,8 abs двигател 94 г. като пусна климатика и колата яко губи мощност
Мисля че в една друга тема съм споменал че на тези коли отдавна са им избягали заводските центровки. Имам стробоскоп но не знам от кога не съм го ползвал с фабричното предварение на бензин е по тромава а на газ е още по-зле. Затова някъде бях обяснил как аз правя центеовка и най много ми се налага да добавя едно или две фино коригиране на аванса и нито стробоскопи нито аварийни режими са нужни. Между впрочем ако не се вкара в авариен режим белега подскача около предварението което му е зададено ..така че със стробоскоп и без да влезеш в авариен режим знаеш къде ти е центровката...това е моето мнение на база на дългогодишният ми опит с този мотор без да се опитвам да налагам мнението си на когото и да е било....
-
- VW експерт
- Мнения: 13387
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: пасат б4 1,8 abs двигател 94 г. като пусна климатика и колата яко губи мощност
И кво общо има дизел и бензин?
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7917
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: пасат б4 1,8 abs двигател 94 г. като пусна климатика и колата яко губи мощност
Има колянов вал със закрепено по същият начин ангренажно колело.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19709
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: пасат б4 1,8 abs двигател 94 г. като пусна климатика и колата яко губи мощност
silent написа:Имам стробоскоп но не знам от кога не съм го ползвал с фабричното предварение на бензин е по тромава а на газ е още по-зле.
Няма как да не се съглася с горното!

Аз самия карах с предварение около 10* при фабрични 6*. Това - само на бензин
Даже по едно време бях с 12, но тогава беше задължително да съм с хубав бензин, иначе антидетонационния датчик много почваше да му знае балалайката

За бягането на точно този белег, обаче, няма как да се съглася!
Ако избяга той, това значи или посукан колянов вал, или криви биели (или толкова износени, че направо липсващи черупки на биелни лагери) , ама то тогава неправилната центровка не е основния проблем вече...

Дори шлайф на главата не променя ъгъла на запалване, а само степента на сгъстяване.
Чел съм как правиш центровка.
Няма как да кажа 'не става', при положение, че явно при теб става!
Но твоя начин изисква опит и добро познаване на конкретната кола и мотор. Не е подходящ за случай, когато човек тепърва тръгва да се учи как се прави номера или когато има вероятност да има и други проблеми.
Но в конкретния случай важното е, че колегата се е оправил и вече е по-доволен от колата си!
Дори и да се налага някакво донагласяне - вече знае принципа и къде какво да търси и гледа!

- stefan4o
- Мнения: 19315
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: пасат б4 1,8 abs двигател 94 г. като пусна климатика и колата яко губи мощност
Причината колата да е по-мудна със заводска центровка може да е само и единствено в износване на мотора и различни типове неплътности - клапани, сегменти и т.н. Отделно - газчицата си иска своето малко по-голямо предварение, понеже горенето при нея става с малко по-ниска скорост от бензина. И така, от заводски 5-6 градуса, достигаме до 8-10 на бензин и още някой градус отгоре заради газчицата. Стробоскопът си е важен уред, човек да знае къде му е центровката в момента.
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Сря 23 фев 2011 17:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: пасат б4 1,8 abs двигател 94 г. като пусна климатика и колата яко губи мощност
Колеги,оказа се изядена шпонка на зъбното колело .предполагам от разхлабилия се болт.Смених колелото и болта,лепило за резба и засега е ок,не се разместват белезите и работи добре.Леко се е разхлабило шпонъчното гнездо на коляновия вал,но колелото си лежи добре и след стягането изчезна и биенето на шайбата на пистовия ремък.Благодаря на всички за мненията.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта