пасат б4 1,8 abs двигател 94 г. като пусна климатика и колата яко губи мощност

Техническа и сервизна информация за Passat
plamenlg
Мнения: 11
Регистриран на: Сря 23 фев 2011 17:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: пасат б4 1,8 abs двигател 94 г. като пусна климатика и колата яко губи мощност

Мнениеот plamenlg » Нед 22 сеп 2019 14:54


Явно е била зацепена по тоя на шайбата.Нагласих я на белега на маховика(само един е,не намерих друг) и така дойде с един зъб разлика на разпределителния вал.Презацепих го по горния белег и делкото по неговия си и така вече запали,малко е тромава но с лек аванс върви и на газ и на бензин много приятно.Благодаря на всички колеги.




Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 1019
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: пасат б4 1,8 abs двигател 94 г. като пусна климатика и колата яко губи мощност

Мнениеот vasko__2 » Нед 22 сеп 2019 17:45


Разкачи акумулатора за малко.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19710
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: пасат б4 1,8 abs двигател 94 г. като пусна климатика и колата яко губи мощност

Мнениеот radotom » Нед 22 сеп 2019 18:07


Сайлент, на теория може и да е алабалистика вкарването в авариен режим, ама на практика променяйки оборотите на мотора виждаш със стробоскопа как белега се мести на четвърт оборот. Това са има-няма едно 90* грешка :icon_lol
Ако за тези 20 години през ден си правил центровки на ABS-мотор - сигурен съм, че ще си достатъчно добър да направиш читава центровка дори без 'светкалото'
Аз лично не съм, за това и в няколкото случая, когато съм центровал моето 2Е и АБС-ите на 1-2 приятели винаги съм се мъчел да вкарвам колата в авариен режим.
Не влезне ли - не барам!

Относно разминаването на белезите на маховика и на шайбата - не знам какво точно се случва, но нещо не е наред :rolleyes

Да го кажем така: Маховика се държи на болтове, които са на една окръжност, но на различни ъгли. И има само една възможна позиция, на която да се монтира към коляновия вал.
Лошото е, че принципно същото се отнася и за шайбата на ремъка отпред - там пък има щифт :gruebel


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: пасат б4 1,8 abs двигател 94 г. като пусна климатика и колата яко губи мощност

Мнениеот silent » Нед 22 сеп 2019 19:28


Мисля че в една друга тема съм споменал че на тези коли отдавна са им избягали заводските центровки. Имам стробоскоп но не знам от кога не съм го ползвал с фабричното предварение на бензин е по тромава а на газ е още по-зле. Затова някъде бях обяснил как аз правя центеовка и най много ми се налага да добавя едно или две фино коригиране на аванса и нито стробоскопи нито аварийни режими са нужни. Между впрочем ако не се вкара в авариен режим белега подскача около предварението което му е зададено ..така че със стробоскоп и без да влезеш в авариен режим знаеш къде ти е центровката...това е моето мнение на база на дългогодишният ми опит с този мотор без да се опитвам да налагам мнението си на когото и да е било....


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2704
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: пасат б4 1,8 abs двигател 94 г. като пусна климатика и колата яко губи мощност

Мнениеот Vasseto » Нед 22 сеп 2019 21:41




Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13387
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: пасат б4 1,8 abs двигател 94 г. като пусна климатика и колата яко губи мощност

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 22 сеп 2019 21:55


И кво общо има дизел и бензин?


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7917
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: пасат б4 1,8 abs двигател 94 г. като пусна климатика и колата яко губи мощност

Мнениеот goppa » Нед 22 сеп 2019 22:08


Има колянов вал със закрепено по същият начин ангренажно колело.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19710
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: пасат б4 1,8 abs двигател 94 г. като пусна климатика и колата яко губи мощност

Мнениеот radotom » Пон 23 сеп 2019 11:58


silent написа:Имам стробоскоп но не знам от кога не съм го ползвал с фабричното предварение на бензин е по тромава а на газ е още по-зле.

Няма как да не се съглася с горното! :th_up
Аз самия карах с предварение около 10* при фабрични 6*. Това - само на бензин
Даже по едно време бях с 12, но тогава беше задължително да съм с хубав бензин, иначе антидетонационния датчик много почваше да му знае балалайката :mrgreen
За бягането на точно този белег, обаче, няма как да се съглася!
Ако избяга той, това значи или посукан колянов вал, или криви биели (или толкова износени, че направо липсващи черупки на биелни лагери) , ама то тогава неправилната центровка не е основния проблем вече... :bishop
Дори шлайф на главата не променя ъгъла на запалване, а само степента на сгъстяване.

Чел съм как правиш центровка.
Няма как да кажа 'не става', при положение, че явно при теб става!
Но твоя начин изисква опит и добро познаване на конкретната кола и мотор. Не е подходящ за случай, когато човек тепърва тръгва да се учи как се прави номера или когато има вероятност да има и други проблеми.

Но в конкретния случай важното е, че колегата се е оправил и вече е по-доволен от колата си!
Дори и да се налага някакво донагласяне - вече знае принципа и къде какво да търси и гледа! :beer


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19315
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: пасат б4 1,8 abs двигател 94 г. като пусна климатика и колата яко губи мощност

Мнениеот stefan4o » Пон 23 сеп 2019 13:02


Причината колата да е по-мудна със заводска центровка може да е само и единствено в износване на мотора и различни типове неплътности - клапани, сегменти и т.н. Отделно - газчицата си иска своето малко по-голямо предварение, понеже горенето при нея става с малко по-ниска скорост от бензина. И така, от заводски 5-6 градуса, достигаме до 8-10 на бензин и още някой градус отгоре заради газчицата. Стробоскопът си е важен уред, човек да знае къде му е центровката в момента.


plamenlg
Мнения: 11
Регистриран на: Сря 23 фев 2011 17:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: пасат б4 1,8 abs двигател 94 г. като пусна климатика и колата яко губи мощност

Мнениеот plamenlg » Пон 04 ное 2019 22:24


Колеги,оказа се изядена шпонка на зъбното колело .предполагам от разхлабилия се болт.Смених колелото и болта,лепило за резба и засега е ок,не се разместват белезите и работи добре.Леко се е разхлабило шпонъчното гнездо на коляновия вал,но колелото си лежи добре и след стягането изчезна и биенето на шайбата на пистовия ремък.Благодаря на всички за мненията.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: georgi_1986, tyhrh и 53 госта