Passat B5.5 1.8T, трудно сутрешно палене

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
ivuchev
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
Местоположение: Перник

Re: Passat B5.5 1.8T, трудно сутрешно палене

Мнениеот ivuchev » Нед 03 окт 2021 0:52


Те ви малко четиво от колегите

https://audibg.com/forum/index.php?/top ... D1%82-aeb/




Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12116
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B5.5 1.8T, трудно сутрешно палене

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 03 окт 2021 7:15


_cynep написа:Мисля утре ще пробвам две неща гледах ги в youtube.

1. Ще разкача буксата на дебитомера при запален двигател. Ако загасне колата, значи би трябвало дебитомера да работи. Ако продължи да работи, дебитомера не отчита правилно.


2. Развивам капачката на маслото отгоре на двигтеля, ако я дърпа или избутва, това са симптомите на PCV valve, картерна вентилация.

Ако някой има други идеи да пише.

Свали маркуча от кутията на филтъра и докато работи мотора затисни маркуча с ръка да спреш притока на въздух. Угасне ли, няма теч на въздух, продължи ли да работи значи си дърпа от някъде въздух. Дали през байпас на турбото, дали от друго място ще трябва да се търси. Тия пасати ако не ме лъже паметта май имат драма с едни пластмасови тръбички за вентилацията на много неудобно място под всмукателния колектор. Ако се е спукала мембраната на клапана за картерната вентилация трябва от някъде да се чува свистене от засмукване през някой отвор. Капачката на маслото ще ти е много трудно да я извадиш при спукана мембрана на клапана


Потребителски аватар
_cynep
Мнения: 67
Регистриран на: Вто 19 мар 2019 13:17
Автомобил: Passat B5 5
Двигател: AWT
Местоположение: София

Re: Passat B5.5 1.8T, трудно сутрешно палене

Мнениеот _cynep » Нед 03 окт 2021 13:02


Здравейте, прикачвам три скрийншота от живи данни на колата от obdii.
Прикачени файлове
Screenshot_20211003-114655.png
Screenshot_20211003-114647.png
Screenshot_20211003-114617.png


Потребителски аватар
kamaza11
Мнения: 245
Регистриран на: Чет 06 дек 2018 16:34
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 1.8T, трудно сутрешно палене

Мнениеот kamaza11 » Нед 03 окт 2021 18:41


Не разбирам от тия графики, но ще дам съвет. Спри газта от кранчето на бутилката. Покарай така на бензин няколко дена и виж дали няма да започне да пали от първия път. Вече на две коли се случва да не затварят клапанчетата и да газта да се “тъпче” в цилиндрите. Оттам сутрин паленето е от втория път, а работата на мотора в първите секунди- като на задавена кола. Действително първите секунди е и с газ и с бензин и работи едва едва, а при подаване на газ дори и гасне. Пробвай, лесно е и не губиш нищо.


Потребителски аватар
_cynep
Мнения: 67
Регистриран на: Вто 19 мар 2019 13:17
Автомобил: Passat B5 5
Двигател: AWT
Местоположение: София

Re: Passat B5.5 1.8T, трудно сутрешно палене

Мнениеот _cynep » Нед 03 окт 2021 20:21


Ще пробвам. Благодаря.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13382
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B5.5 1.8T, трудно сутрешно палене

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 03 окт 2021 20:24


Краткия и дългия ТРИМ са ок. Над 25% е кофти. Тук са ок. Остава да се търси проблем с изпускане на газ. Но не пречи да покараш 200-300 километра само на бензин. Ако почне да пали чакмак, дюзите са.


Потребителски аватар
Алекси Георгиев
Мнения: 355
Регистриран на: Пет 18 ное 2016 13:42
Автомобил: Skoda Octavia 1
Двигател: AGN 1998
Местоположение: под масата

Re: Passat B5.5 1.8T, трудно сутрешно палене

Мнениеот Алекси Георгиев » Нед 03 окт 2021 21:46


kamaza11 написа: не затварят клапанчетата и да газта да се “тъпче” в цилиндрите.


Това го чувам за втори път и все не мога да си обясня как цилиндрите ще се напълнят с газ на самотек. :screwy


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12116
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B5.5 1.8T, трудно сутрешно палене

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 04 окт 2021 6:56


Ако изпускат клапанчетата на дюзите като угасиш всичката газ между дюзата и изпарителя изтича в цилиндрите на които са отворени клапаните


Потребителски аватар
_cynep
Мнения: 67
Регистриран на: Вто 19 мар 2019 13:17
Автомобил: Passat B5 5
Двигател: AWT
Местоположение: София

Re: Passat B5.5 1.8T, трудно сутрешно палене

Мнениеот _cynep » Пон 04 окт 2021 7:13


Zdravko Zankov написа:Краткия и дългия ТРИМ са ок. Над 25% е кофти. Тук са ок. Остава да се търси проблем с изпускане на газ. Но не пречи да покараш 200-300 километра само на бензин. Ако почне да пали чакмак, дюзите са.


Здравейте, лек напредък. Проверявах дебитомера, както у вакуумите - нищо не открих.
Напълних вчера бензин до 1/2 на резервоара и започнах да карам (само на бензин), около 20 км. в града.
Тази сутрин запали отново от втория път, но някак си по-леко (може и да е внушение) оборотите бяха
залепнали на 1200, поддържаше ги стабилни и след около 1 мин. ги свали на 800. Ще я покарам още
няколко дни на бензин да се уверя, че наистина има промяна, ако е така ще я карам на газаджия да я гледа.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13382
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B5.5 1.8T, трудно сутрешно палене

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 04 окт 2021 10:26


Имай предвид,че в такава хладна сутрин компютъра пуска повечко бензин през дюзите.


Потребителски аватар
_cynep
Мнения: 67
Регистриран на: Вто 19 мар 2019 13:17
Автомобил: Passat B5 5
Двигател: AWT
Местоположение: София

Re: Passat B5.5 1.8T, трудно сутрешно палене

Мнениеот _cynep » Пон 04 окт 2021 10:46


К.Одаджийски написа:Ако изпускат клапанчетата на дюзите като угасиш всичката газ между дюзата и изпарителя изтича в цилиндрите на които са отворени клапаните


Здравей,
изглежда логично така написано, но изпуснатата газ в цилиндрите с отворени клапани
би следвало до сутринта да я няма (да се е изпарила, все пак това е голям отрязък от време, 8-10 часа.) ?


Потребителски аватар
Алекси Георгиев
Мнения: 355
Регистриран на: Пет 18 ное 2016 13:42
Автомобил: Skoda Octavia 1
Двигател: AGN 1998
Местоположение: под масата

Re: Passat B5.5 1.8T, трудно сутрешно палене

Мнениеот Алекси Георгиев » Пон 04 окт 2021 12:10


Е нали и аз това имах предвид. Още повече миризмата на газ няма как да не се усети. А и аз доколкото знам, при изгасен мотор газта се спира от ел.клапан при бутилката. Провода до изпарителя и рейката не е под налягане при престой. :screwy
Само да не спамим темата на човека. :redface


Потребителски аватар
kamaza11
Мнения: 245
Регистриран на: Чет 06 дек 2018 16:34
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 1.8T, трудно сутрешно палене

Мнениеот kamaza11 » Пон 04 окт 2021 12:43


Зависи каква е бутилката, аз поне не прочетох да се е уточнил дали е с евросонда или не. Като бях със старата бутилка точно това ставаше- газта няма кой да я спре още при бутилката и нататък по реда си. Както казах клапанът при изпарителя не ми работеше.
Към автора- карал си на бензин, а спря ли газта от кранчето ?
Пс. Такова налягане се получаваше, че ми отпускаха скобите на маркучите понякога и я намирах сутрин изпускаща газ и с обледени изпарители, маркучлета и т.н.


Потребителски аватар
_cynep
Мнения: 67
Регистриран на: Вто 19 мар 2019 13:17
Автомобил: Passat B5 5
Двигател: AWT
Местоположение: София

Re: Passat B5.5 1.8T, трудно сутрешно палене

Мнениеот _cynep » Пон 04 окт 2021 13:34


Здравей kamaza11, какво да ти кажа само неволи последните седмици. Онзи ден жена ми затвори багажника с много сила и нещо се счупи и в момента не мога да го отворя.
За това не съм завил кранчето на газовата бутилка. От бутона в купето ръчно съм обърнал да пали и да върви само на бензин. Газовата не е първа младост, но си има два клапана
един при бутилката и още един при изпарителя. Не съм специалист по газови, но когато я запаля винаги го прави на бензин, след това като позагрее чувам първо едно щракване
отзад при бутилката, след това нещо щраква от към двигател ( предполагам клапан при изпарителя ) и обръща на газ.

П.С Бях взел Пасата, тогава един човек ми се обади да купува голфа ми и каза, че едно време имал голф и имал пари, след това си купил Пасат и парите му свършили, за това решил пак да вземе голф :)


Потребителски аватар
Алекси Георгиев
Мнения: 355
Регистриран на: Пет 18 ное 2016 13:42
Автомобил: Skoda Octavia 1
Двигател: AGN 1998
Местоположение: под масата

Re: Passat B5.5 1.8T, трудно сутрешно палене

Мнениеот Алекси Георгиев » Пон 04 окт 2021 14:26


kamaza11 написа:Зависи каква е бутилката, аз поне не прочетох да се е уточнил дали е с евросонда или не.


Те не знам сега бутилки без такава сонда дали изобщо минават ГТП.

А за това налягане, дето ти е късало скобите, мисля че първо би направило мембраните на лютеница. Ако не бъркам е 20bar, което значи, че при пробив газта ще излети мигновенно. :gruebel :horror



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта