Passat B5.5 1.8T, трудно сутрешно палене
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12116
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat B5.5 1.8T, трудно сутрешно палене
_cynep написа:Мисля утре ще пробвам две неща гледах ги в youtube.
1. Ще разкача буксата на дебитомера при запален двигател. Ако загасне колата, значи би трябвало дебитомера да работи. Ако продължи да работи, дебитомера не отчита правилно.
2. Развивам капачката на маслото отгоре на двигтеля, ако я дърпа или избутва, това са симптомите на PCV valve, картерна вентилация.
Ако някой има други идеи да пише.
Свали маркуча от кутията на филтъра и докато работи мотора затисни маркуча с ръка да спреш притока на въздух. Угасне ли, няма теч на въздух, продължи ли да работи значи си дърпа от някъде въздух. Дали през байпас на турбото, дали от друго място ще трябва да се търси. Тия пасати ако не ме лъже паметта май имат драма с едни пластмасови тръбички за вентилацията на много неудобно място под всмукателния колектор. Ако се е спукала мембраната на клапана за картерната вентилация трябва от някъде да се чува свистене от засмукване през някой отвор. Капачката на маслото ще ти е много трудно да я извадиш при спукана мембрана на клапана
- _cynep
- Мнения: 67
- Регистриран на: Вто 19 мар 2019 13:17
- Автомобил: Passat B5 5
- Двигател: AWT
- Местоположение: София
Re: Passat B5.5 1.8T, трудно сутрешно палене
Здравейте, прикачвам три скрийншота от живи данни на колата от obdii.
Re: Passat B5.5 1.8T, трудно сутрешно палене
Не разбирам от тия графики, но ще дам съвет. Спри газта от кранчето на бутилката. Покарай така на бензин няколко дена и виж дали няма да започне да пали от първия път. Вече на две коли се случва да не затварят клапанчетата и да газта да се “тъпче” в цилиндрите. Оттам сутрин паленето е от втория път, а работата на мотора в първите секунди- като на задавена кола. Действително първите секунди е и с газ и с бензин и работи едва едва, а при подаване на газ дори и гасне. Пробвай, лесно е и не губиш нищо.
- _cynep
- Мнения: 67
- Регистриран на: Вто 19 мар 2019 13:17
- Автомобил: Passat B5 5
- Двигател: AWT
- Местоположение: София
Re: Passat B5.5 1.8T, трудно сутрешно палене
Ще пробвам. Благодаря.
-
- VW експерт
- Мнения: 13382
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat B5.5 1.8T, трудно сутрешно палене
Краткия и дългия ТРИМ са ок. Над 25% е кофти. Тук са ок. Остава да се търси проблем с изпускане на газ. Но не пречи да покараш 200-300 километра само на бензин. Ако почне да пали чакмак, дюзите са.
- Алекси Георгиев
- Мнения: 355
- Регистриран на: Пет 18 ное 2016 13:42
- Автомобил: Skoda Octavia 1
- Двигател: AGN 1998
- Местоположение: под масата
Re: Passat B5.5 1.8T, трудно сутрешно палене
kamaza11 написа: не затварят клапанчетата и да газта да се “тъпче” в цилиндрите.
Това го чувам за втори път и все не мога да си обясня как цилиндрите ще се напълнят с газ на самотек.

- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12116
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat B5.5 1.8T, трудно сутрешно палене
Ако изпускат клапанчетата на дюзите като угасиш всичката газ между дюзата и изпарителя изтича в цилиндрите на които са отворени клапаните
- _cynep
- Мнения: 67
- Регистриран на: Вто 19 мар 2019 13:17
- Автомобил: Passat B5 5
- Двигател: AWT
- Местоположение: София
Re: Passat B5.5 1.8T, трудно сутрешно палене
Zdravko Zankov написа:Краткия и дългия ТРИМ са ок. Над 25% е кофти. Тук са ок. Остава да се търси проблем с изпускане на газ. Но не пречи да покараш 200-300 километра само на бензин. Ако почне да пали чакмак, дюзите са.
Здравейте, лек напредък. Проверявах дебитомера, както у вакуумите - нищо не открих.
Напълних вчера бензин до 1/2 на резервоара и започнах да карам (само на бензин), около 20 км. в града.
Тази сутрин запали отново от втория път, но някак си по-леко (може и да е внушение) оборотите бяха
залепнали на 1200, поддържаше ги стабилни и след около 1 мин. ги свали на 800. Ще я покарам още
няколко дни на бензин да се уверя, че наистина има промяна, ако е така ще я карам на газаджия да я гледа.
-
- VW експерт
- Мнения: 13382
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat B5.5 1.8T, трудно сутрешно палене
Имай предвид,че в такава хладна сутрин компютъра пуска повечко бензин през дюзите.
- _cynep
- Мнения: 67
- Регистриран на: Вто 19 мар 2019 13:17
- Автомобил: Passat B5 5
- Двигател: AWT
- Местоположение: София
Re: Passat B5.5 1.8T, трудно сутрешно палене
К.Одаджийски написа:Ако изпускат клапанчетата на дюзите като угасиш всичката газ между дюзата и изпарителя изтича в цилиндрите на които са отворени клапаните
Здравей,
изглежда логично така написано, но изпуснатата газ в цилиндрите с отворени клапани
би следвало до сутринта да я няма (да се е изпарила, все пак това е голям отрязък от време, 8-10 часа.) ?
- Алекси Георгиев
- Мнения: 355
- Регистриран на: Пет 18 ное 2016 13:42
- Автомобил: Skoda Octavia 1
- Двигател: AGN 1998
- Местоположение: под масата
Re: Passat B5.5 1.8T, трудно сутрешно палене
Е нали и аз това имах предвид. Още повече миризмата на газ няма как да не се усети. А и аз доколкото знам, при изгасен мотор газта се спира от ел.клапан при бутилката. Провода до изпарителя и рейката не е под налягане при престой.
Само да не спамим темата на човека.

Само да не спамим темата на човека.

Re: Passat B5.5 1.8T, трудно сутрешно палене
Зависи каква е бутилката, аз поне не прочетох да се е уточнил дали е с евросонда или не. Като бях със старата бутилка точно това ставаше- газта няма кой да я спре още при бутилката и нататък по реда си. Както казах клапанът при изпарителя не ми работеше.
Към автора- карал си на бензин, а спря ли газта от кранчето ?
Пс. Такова налягане се получаваше, че ми отпускаха скобите на маркучите понякога и я намирах сутрин изпускаща газ и с обледени изпарители, маркучлета и т.н.
Към автора- карал си на бензин, а спря ли газта от кранчето ?
Пс. Такова налягане се получаваше, че ми отпускаха скобите на маркучите понякога и я намирах сутрин изпускаща газ и с обледени изпарители, маркучлета и т.н.
- _cynep
- Мнения: 67
- Регистриран на: Вто 19 мар 2019 13:17
- Автомобил: Passat B5 5
- Двигател: AWT
- Местоположение: София
Re: Passat B5.5 1.8T, трудно сутрешно палене
Здравей kamaza11, какво да ти кажа само неволи последните седмици. Онзи ден жена ми затвори багажника с много сила и нещо се счупи и в момента не мога да го отворя.
За това не съм завил кранчето на газовата бутилка. От бутона в купето ръчно съм обърнал да пали и да върви само на бензин. Газовата не е първа младост, но си има два клапана
един при бутилката и още един при изпарителя. Не съм специалист по газови, но когато я запаля винаги го прави на бензин, след това като позагрее чувам първо едно щракване
отзад при бутилката, след това нещо щраква от към двигател ( предполагам клапан при изпарителя ) и обръща на газ.
П.С Бях взел Пасата, тогава един човек ми се обади да купува голфа ми и каза, че едно време имал голф и имал пари, след това си купил Пасат и парите му свършили, за това решил пак да вземе голф :)
За това не съм завил кранчето на газовата бутилка. От бутона в купето ръчно съм обърнал да пали и да върви само на бензин. Газовата не е първа младост, но си има два клапана
един при бутилката и още един при изпарителя. Не съм специалист по газови, но когато я запаля винаги го прави на бензин, след това като позагрее чувам първо едно щракване
отзад при бутилката, след това нещо щраква от към двигател ( предполагам клапан при изпарителя ) и обръща на газ.
П.С Бях взел Пасата, тогава един човек ми се обади да купува голфа ми и каза, че едно време имал голф и имал пари, след това си купил Пасат и парите му свършили, за това решил пак да вземе голф :)
- Алекси Георгиев
- Мнения: 355
- Регистриран на: Пет 18 ное 2016 13:42
- Автомобил: Skoda Octavia 1
- Двигател: AGN 1998
- Местоположение: под масата
Re: Passat B5.5 1.8T, трудно сутрешно палене
kamaza11 написа:Зависи каква е бутилката, аз поне не прочетох да се е уточнил дали е с евросонда или не.
Те не знам сега бутилки без такава сонда дали изобщо минават ГТП.
А за това налягане, дето ти е късало скобите, мисля че първо би направило мембраните на лютеница. Ако не бъркам е 20bar, което значи, че при пробив газта ще излети мигновенно.


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта