

Пак за оборотите на празен ход...
-
- Фотограф на VWClubFest
- Мнения: 2271
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12124
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Нема оправяне това братче! Въпреки че съм с PF двигател и система диджифант имам същия проблем. Мени оборотите постоянно вече повече от година. И на газ и на бензин същата работа.Ходих на диагностика една камара пъти и всиччко било у ред, газове датчици, незнам си кво друго. Сменил съм кабели, свещи, филтър маркуча между дебитомера и дроселите е в перфектно състояние, стигнах до извода за стъпковия мотор, смених го с друг работещ от друга кола, същата работа, сега понеже имам два единия го разглобих вчера, нема кво да му се чупи отваря и затваря.Вече незнам, почвам и аз да си мисля, че компютъра ми ги прави тия въртели, ама ще требе да потърсим друг такъв компир та да пробвам.
Дано се справиш с твоя проблем, пък и аз с моя.
Дано се справиш с твоя проблем, пък и аз с моя.
-
- Фотограф на VWClubFest
- Мнения: 2271
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
didoriginal написа:mafiota написа:Колеги не ми се вярва компирите толкова лесно да се прецакват
Напълно е възможно компира да се прецакал според мен.
- Не е от компира Дидо! Сега като се замисля на предния ми Пасат с RP двиг. имах подобен проблем и къде ли не ходих даже в Юнитрейд накрая и така и неможаха да разберан от какво ми мени обор. и прекъсва от време на време



-
- Фотограф на VWClubFest
- Мнения: 2271
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
При мен проблеми нямам със загуба на антифриз. Все си мисля, че е от компира, тъй като вчера колата беше загряла и компютъра беше влязъл в нормален режим на работа. Откачих кабела на TPS-a и О! Чудо... Оборотите паднаха до 850 и там заспаха. Това на газ става въпрос. И си падат нормално, не тресе. В момента обаче в който минах на бензин колата ааха да загасне. А ТПС-а го гледахме и уж подава вярно инфо. Нещо е до настройка цялата работа. Ако вече съвсем се закучи ще я оставя така. 

- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12124
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Колеги незнам дали ще помогна, но след като си поиграх през почивните дни полека лека поуспях да и смъкна оборотите, ето какво се оказа:
Разглобих отново редукторчето за празния ход. Извадих внимателни и почистих пластинките който оформят бутончето на върха на червята (където натиска дроселовата клапа). Освен това малко изкривих пластинките в посока обратна на натискането им. Сега ми се струва че бутона стана доста по чувствителен от преди, и другото , което забелязвам, че сега за да даде контакт не му е нужна толкова голяма сила на натиск.
Явно с времето малко или много тези пластинки се деформират - и може би в моменти ту дава ту не дава контакт, а това страшно много бърка управляващият блок.
Другото което трябва да се направи след като се монтира отремонтираното моторче е да се настрой хлабината на бутончето която се получава при максимално пребран червяк на редукторчето, и отпуснат педал на газта.
Благодарение на колегата psstv18rp
, който ме светна как се прави тази настройка (дано не ми се разсърди
), сега изкам тук в помощ на други да прераскажа думите му:
Значи подава се напрежение на двигателчето така че максимално да пребере червяка си. В това положение редуктора се монтира на мястото си. След като се закрепи и стегне редукторчето, се забелязва че механизма на дроселовата клапа е натиснала леко бутончето на вече пребрания червяк. При така полученият натиск бутончето не трябва да осигурява верига, т.е. контактите му все още не трябва да са се затворили!!. Верига трябва да се получи едва тогава когато (при отпуснат педал, и пребран червак) между двете гърбички се постави пластина с дебелина 0,5!. Ако и тогава все още не са се затворили контактите на бутончето, внимателно се регулира болтчето , което натиска бутона на червака докато се получи желаният луфт (при отпуснат педал разбира се ) . Преди това болтченцето трябва да се разпломбира
Дано да не си въобразявам , но при мен това май свърши добра работа , и сега доло горе оборотите се стабилизираха около 900.
Успех
Разглобих отново редукторчето за празния ход. Извадих внимателни и почистих пластинките който оформят бутончето на върха на червята (където натиска дроселовата клапа). Освен това малко изкривих пластинките в посока обратна на натискането им. Сега ми се струва че бутона стана доста по чувствителен от преди, и другото , което забелязвам, че сега за да даде контакт не му е нужна толкова голяма сила на натиск.
Явно с времето малко или много тези пластинки се деформират - и може би в моменти ту дава ту не дава контакт, а това страшно много бърка управляващият блок.
Другото което трябва да се направи след като се монтира отремонтираното моторче е да се настрой хлабината на бутончето която се получава при максимално пребран червяк на редукторчето, и отпуснат педал на газта.
Благодарение на колегата psstv18rp


Значи подава се напрежение на двигателчето така че максимално да пребере червяка си. В това положение редуктора се монтира на мястото си. След като се закрепи и стегне редукторчето, се забелязва че механизма на дроселовата клапа е натиснала леко бутончето на вече пребрания червяк. При така полученият натиск бутончето не трябва да осигурява верига, т.е. контактите му все още не трябва да са се затворили!!. Верига трябва да се получи едва тогава когато (при отпуснат педал, и пребран червак) между двете гърбички се постави пластина с дебелина 0,5!. Ако и тогава все още не са се затворили контактите на бутончето, внимателно се регулира болтчето , което натиска бутона на червака докато се получи желаният луфт (при отпуснат педал разбира се ) . Преди това болтченцето трябва да се разпломбира

Дано да не си въобразявам , но при мен това май свърши добра работа , и сега доло горе оборотите се стабилизираха около 900.
Успех

- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
И само да допълня относно управляващия блок:
из руските сайтове казват че е възможно дефектиране на драйвера (чипа), който управлява електродвигателчето на редуктора за празния ход. Тази повреда на драйвера би могла да възникне в следствие на заклинване на зъбните колела по някаква причина или окъсяване в областа около колектора и четките.
Дори е спомента и чипа, мисля че ставаше въпрос за накаво TLE ....., но не съм много сигурен трябва да проверя.
из руските сайтове казват че е възможно дефектиране на драйвера (чипа), който управлява електродвигателчето на редуктора за празния ход. Тази повреда на драйвера би могла да възникне в следствие на заклинване на зъбните колела по някаква причина или окъсяване в областа около колектора и четките.
Дори е спомента и чипа, мисля че ставаше въпрос за накаво TLE ....., но не съм много сигурен трябва да проверя.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта