Пак за оборотите на празен ход...

Техническа и сервизна информация за Passat
didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Чет 27 сеп 2007 8:26


Само да спомена, че тампона на моното е сменен и че колата го прави този проблем още преди да и сложа газ. :wink:




Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12125
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Мнениеот К.Одаджийски » Пет 28 сеп 2007 10:48


Нема оправяне това братче! Въпреки че съм с PF двигател и система диджифант имам същия проблем. Мени оборотите постоянно вече повече от година. И на газ и на бензин същата работа.Ходих на диагностика една камара пъти и всиччко било у ред, газове датчици, незнам си кво друго. Сменил съм кабели, свещи, филтър маркуча между дебитомера и дроселите е в перфектно състояние, стигнах до извода за стъпковия мотор, смених го с друг работещ от друга кола, същата работа, сега понеже имам два единия го разглобих вчера, нема кво да му се чупи отваря и затваря.Вече незнам, почвам и аз да си мисля, че компютъра ми ги прави тия въртели, ама ще требе да потърсим друг такъв компир та да пробвам.
Дано се справиш с твоя проблем, пък и аз с моя.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Пет 28 сеп 2007 13:50


Колеги не ми се вярва компирите толкова лесно да се прецакват :roll:


didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Пет 28 сеп 2007 15:24


mafiota написа:Колеги не ми се вярва компирите толкова лесно да се прецакват :roll:


Напълно е възможно компира да се прецакал според мен. :roll:


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Пет 28 сеп 2007 17:46


didoriginal написа:
mafiota написа:Колеги не ми се вярва компирите толкова лесно да се прецакват :roll:


Напълно е възможно компира да се прецакал според мен. :roll:
    Не е от компира Дидо! Сега като се замисля на предния ми Пасат с RP двиг. имах подобен проблем и къде ли не ходих даже в Юнитрейд накрая и така и неможаха да разберан от какво ми мени обор. и прекъсва от време на време :cry: Накрая така и го продадох и след време новия собственик каза че се оказало от главата :shock леглата на клапаните нещо били разбити и затова не затваряли както трябва и прекъсвала. Оправили я с друга глава :evil: Казали му че сигурно е била прегрявана и оттам е дошъл проблема, но явно е прегрявана още преди аз да я взема защото скоро след като я купих смених гарн. на главата че изпускаше на 2 от цилиндрите и губеше антифриз.


didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Пет 28 сеп 2007 18:05


При мен проблеми нямам със загуба на антифриз. Все си мисля, че е от компира, тъй като вчера колата беше загряла и компютъра беше влязъл в нормален режим на работа. Откачих кабела на TPS-a и О! Чудо... Оборотите паднаха до 850 и там заспаха. Това на газ става въпрос. И си падат нормално, не тресе. В момента обаче в който минах на бензин колата ааха да загасне. А ТПС-а го гледахме и уж подава вярно инфо. Нещо е до настройка цялата работа. Ако вече съвсем се закучи ще я оставя така. :roll:


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12125
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 29 сеп 2007 8:17


Само от някъде има "нерегистриран" въздух! Незнам вече ще взема да му затисна всички дупки пък ще видиме :twisted: Или той или аз :evil:


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Пон 01 окт 2007 7:08


Колеги незнам дали ще помогна, но след като си поиграх през почивните дни полека лека поуспях да и смъкна оборотите, ето какво се оказа:
Разглобих отново редукторчето за празния ход. Извадих внимателни и почистих пластинките който оформят бутончето на върха на червята (където натиска дроселовата клапа). Освен това малко изкривих пластинките в посока обратна на натискането им. Сега ми се струва че бутона стана доста по чувствителен от преди, и другото , което забелязвам, че сега за да даде контакт не му е нужна толкова голяма сила на натиск.
Явно с времето малко или много тези пластинки се деформират - и може би в моменти ту дава ту не дава контакт, а това страшно много бърка управляващият блок.
Другото което трябва да се направи след като се монтира отремонтираното моторче е да се настрой хлабината на бутончето която се получава при максимално пребран червяк на редукторчето, и отпуснат педал на газта.
Благодарение на колегата psstv18rp :wink: , който ме светна как се прави тази настройка (дано не ми се разсърди :? ), сега изкам тук в помощ на други да прераскажа думите му:
Значи подава се напрежение на двигателчето така че максимално да пребере червяка си. В това положение редуктора се монтира на мястото си. След като се закрепи и стегне редукторчето, се забелязва че механизма на дроселовата клапа е натиснала леко бутончето на вече пребрания червяк. При така полученият натиск бутончето не трябва да осигурява верига, т.е. контактите му все още не трябва да са се затворили!!. Верига трябва да се получи едва тогава когато (при отпуснат педал, и пребран червак) между двете гърбички се постави пластина с дебелина 0,5!. Ако и тогава все още не са се затворили контактите на бутончето, внимателно се регулира болтчето , което натиска бутона на червака докато се получи желаният луфт (при отпуснат педал разбира се ) . Преди това болтченцето трябва да се разпломбира :wink:

Дано да не си въобразявам , но при мен това май свърши добра работа , и сега доло горе оборотите се стабилизираха около 900.
Успех :wink:


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Пон 01 окт 2007 9:37


И само да допълня относно управляващия блок:
из руските сайтове казват че е възможно дефектиране на драйвера (чипа), който управлява електродвигателчето на редуктора за празния ход. Тази повреда на драйвера би могла да възникне в следствие на заклинване на зъбните колела по някаква причина или окъсяване в областа около колектора и четките.
Дори е спомента и чипа, мисля че ставаше въпрос за накаво TLE ....., но не съм много сигурен трябва да проверя.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: alpinab, asuan и 73 госта